6 מגמות בעולם השיווק לשנת 2018

    1. מוביליזציה

      כבר היום אנחנו רואים שמגמת השימוש במובייל עוקפת את השימוש בדסקטופ. הכלי הזה הוא חלק מחיינו, ב-2018 השימוש במכשירים יילך וייגדל.

      עם יציאתם לשוק של מכשירים גדולים יותר וחזקים יותר – יותר משתמשים פשוט יזנחו את הלפטופים ומחשבי הדסקטופ וינהלו את חייהם הדיגיטליים בסלולר.

      המשמעות היא שיש לקחת את מימוש האסטרטגיההעסקית ולממשה בהתאם במובייל – לא רק לחשוב על ההתאמה אלה לחשוב mobile first – איך אנחנו מספקים את הפתרונות האידיאליים למשתמשים שלנו.

    2. נכסי מדיה או במילים אחרות Content is the King

      כן, כבר שמענו על זה בעבר. עם זאת אין תחליף לתוכן מצוין שמעניק ערך לקוראים שלו.

      מותגים שישכילו לקחת בעלום על עולם התוכן של הקטגוריה שלהם יצאו עם ידם על העליונה. לא רק שיזכו באהדת הקהל אלה גם ישפרו משמעותית את פעילות ה- SEO

    3. צ'אטבוטים

      אחד הכלים שעברו שינוי דרמטי במהלך 2017 וימשיכו להשתפר במהלך 2018.

      כאשר מוצרי הצ'אטבוטים הושקו לראשונה, רבים מהמותגים הגדולים מיהרו "לאמץ" את הכלים האלה על מנת לזכות ביחסי ציבור חיוביים בתור חברות חדשניות. בפועל המימוש היה לוקה בחסר מה שגרם לחווית שימוש לא חיובית בקרב היוזרים. חוויה זו נצרבה וגרמה לפיתוח של "אנטי" כלפי בוטים אוטומטיים.

      לקראת 2018 חל שיפור באופן בניית הבוטים וההתייחסות שמותגים נוקטים בהקמתם. מותגים החלו לעשות שימוש למטרת engagement, שירות לקוחות, מענה לשאלות כלליות ואפילו לביצוע עסקאות. סטטיסטיקות ששותפו ברשת הראו כי אחוזי הפתיחה של הודעות בצ'אט הם מעל ל-80%.  (אם להשוות לעולם האי-מייל מרקטינג, אז אחוזי פתיחה טובים ייחשבו באזור ה-30%)

    4. חוות דעת

      בהיותנו טיפוסים סוציאליים אנחנו אוהבים לראות ונעזרים בביקורות של אחרים על מוצרים ושירותים שאנו רוכשים. זה תקף לעולם התיירות אבל לא רק, כאשר אנו מתעתדים לרכוש מוצר אלקטרוניקה כלשהו אנחנו נבדוק את חוות הדעת עליו במספר אתרים. כאשר נרצה לקנות מוצר ב-2$ מעלי אקספרס אנחנו נבדוק את חוות הדעת של הריסיילר על מנת לוודא שהוא לא ימכור לנו חתול בשק.

      לחוות דעת יש השפעה חיובית גם על עולם ה-SEO, גוגל מאנדקס את חוות הדעת באמצעות הסכמה ומציג את הדירוג כבר בתוצאות החיפוש. הוא עושה אגריגציה של הנתונים מאתרים דוגמת פייסבוק, ילפ ועוד…  כל זאת במטרה להעניק ערך לגולשים ולתעדף את תוצאות החיפוש בהתאם.

      חשוב מאוד להיות מודעים לנושא וכמובן לנטר את ניהול המוניטין ברשת. לענות על כל חוות דעת בין אם היא חיובית או שלילית ולהראות התייחסות לכל מי שטרח והשאיר פידבק.

      כמובן רצוי גם לפעול מול הלקוחות לקבל חוות דעת בכל הפלטפורמות בהם אנו פועלים.

    5. ווידיאו
      הווידיאו תפס תאוצה וימשיך לתפוס תאוצה ב-2018. צרכנים אוהבים לצרוך את התוכן שלהם בווידיאו יותר מאשר קריאה. זהו מדיום בו ניתן להעביר מסרים מורכבים יחסית בפרק זמן קצר מאוד.

    6. ערך
      האחרון הוא לא חלק ממגמה אלה אמירה שהיא נכונה תמיד. תספקו ערך ללקוחות שלכם ותראו שהם ממשיכים לחזור. ללא ערך נהיר לצד השני העסק לא יוכל להמשיך להתקיים – יש הקוראים לזה "פירמידה".

 

אהבתם את הפוסט? שתפו עם חברים!

פייסבוק
טוויטר
אימייל
וואטסאפ

הניוזלטר שלי מגניב - אז תירשמו אליו!

אני כותב רק על דברים שרלוונטים אליכם, ולעולם לא אשלח לכם ספאם. אפילו לא אם זה חתול ממש חמוד שמנגן על פסנתר עם צ'ופסטיקס! (טוב נו, רק אם תבקשו ממני).

הנה עוד פוסטים מגניבים:

גלילה לראש העמוד