Case Study – ניהול הקמת אתר IMTickets

היום אני רוצה לשתף אתכם בתהליך ליווי וניהול פרוקיט הקמת האתר IMTickets שנמצא בבעלות איציק משיח.

אוגוסט 2017

פגישת ההיכרות הראשונה ששלי ושל איציק בחומוס הסורי בבת-ים. איציק מספר לי על העסק שלו ועל חשיבות האתר לפעילות העסקית.

מחליטים ביחד לראות מה האפשרויות שלו. האם לנסות ולשפר את האתר, האם לנסות ולהקים לו גרסת מובייל בנפרד או לזרוק הכל לפח ולהתחיל פרויקט חדש מההתחלה מתוך הבנה שמצד אחד התהליך יהיה יקר יותר אך בניית היסודות תעשה בצורה הטובה ביותר שתאפשר לעסק לגדול.

פברואר 2018

ההחלטה מתקבלת!

הולכים על אתר חדש..

זהו רק תחילתו של התהליך …

במהלך החודש אנחנו מגדירים את תכולת האתר. יוצרים מסמך מפורט הכולל את המטרות העסקיות של האתר, פירוט המודולים המרכזיים, הגדרות טכניות, והגדרות מדידה נדרשות. כל הנ"ל נועד לאפשר לגשת אל ספקים שונים מתוך מטרה לקבל הצעת מחיר ברת השוואה – שנוכל להשוות תפוחים לתפוחים.

במהלך בדיקת הספקים נבדקו כ-5 ספקים שונים שהגישו הצעות מחיר שונות.

הספק הנבחר לא היה הזול מכולם אלא זה שראה את החזון של האתר ושאיתו הייתה לאיציק ולי את הכימיה הגבוהה ביותר:

אורי צייג מחברת Webinside שהיא חלק מקבוצת אנגורה מדיה בבעלותו של פבל ישראלסקי (מהבלוג Askpavel על קידום אתרים). אז תודה לך פבל :-)

מרץ 2018

מתחילים את תהליך האפיון והעיצוב באמצעות חברת webinside

אפיון עמוד הבית

הרעיון המרכזי שהנחה אותנו היה לאפשר לגולשים למצוא את מבוקשם ולכן בחלק הראשון יש מנוע חיפוש עם אפשרות של השלמת אוטומטית מתוך רשימת הקבוצות, איצטדיונים, והליגות.
בהמשך העמוד הצפנו את המשחקים החמים, המלצות של לקוחות מרוצים ותשובות לשאלות נפוצות על מנת להעניק ביטחון ברכישה באתר.

אפיון עמוד קבוצה

את עמוד הקבוצה בחרנו לאפיין בתצורה של תמונה גבולה שמייצגת את האווירה של הקבוצה.
בנוסף, מה שמוביל את הגולש זו רשימת המשחקים של הקבוצה ממויינת לפי תאריך מהקרוב לרחוק. נתנו לגושלים את האפשרות לסנן לפי משחקי בית \ חוץ ולמיין לפי קרוב\רחוב וזול\יקר.

אפיון עמוד משחק

עמוד המשחק הוא עמוד המוצר המרכזי. בעמוד הזה הלקוחות יקבלו את ההחלטה לגבי האם לרכוש או לא.
מה ששמנו עליו את הדגש בעמוד זה את היכולת של הלקוחות לבחור קטגוריות משחק שונות ובאותו מבט להבין איפה הקטגוריה הזו באה לידי ביטוי ברמת ההושבה באיצטדיון.

 

אפריל 2018

ממשיכים בתהליך האפיון של אתר המובייל. אחת הסיבות שיצאנו מלכתחילה לפרויקט הייתה הקמת אתר מובייל שלא היה קיים עד לאותה נקודת זמן.

אפיון עמוד בית מובייל

אפיון פופאפ חיפוש משחק – מובייל

אפיון עמוד תודה על הזמנתך – מובייל

מאי 2018

במהלך מאי הצוות של אורי הגיש קונספט ולאחר תיקונים קטנים המשיך לעצב את שאר האתר. תהליך האפיון והעיצוב עברו בהצלחה מבחינתנו.

מסמך אפיון הדרישות עזר לנו להיות מפוקסים על המסכים ומה הם כוללים וגרם לתהליך להיות יעיל ומדוייק.

יוני עד ספטמבר 2018

תהליך הפיתוח האינטנסיבי של הצוות של אורי. המסכים שעוצבו קיבלו חיים, וחוברו לאדמין.

הבחירה לפתח את האתר בוורדפרס בשילוב ווקומרס ותוסף אלמנטור הוכיחה את עצמה. הגמישות של המערכת אפשרה לנו לקבל מערכת ברמה אחרת לגמרי ממה שהיה עד לאותה נקודת זמן.

היכולת לעדכן ולשלוט בכל דבר אפשרי באתר הייתה נר לרגלנו. המטרה היא לאפשר לאיציק לשנות כל דבר באמצעות מערכת הניהול עם מינימום התערבות ברמת הקוד.

ממצב שבו על מנת לעדכן באנר באתר איציק היה צריך לפנות למפתח שלו הגענו למצב שהוא שולט על סדר התפריטים באתר, מעדכן תוכן בצורה חופשית ובכלל מצמצם את התלות בטכנולוגיה.

ספטמבר עד נובמבר 2018

קבלת האתר לבדיקות וביצוע הזנת תוכן.
סוף סוף קיבלנו לידינו את האתר. חייב לציין שיחסית לפרויקטים אחרים שניהלתי בעבר הרמה של התוצר הייתה גבוהה. כמובן שהיו באגים וכמובן שהם טופלו – זה טבעי בכל פרויקט.
במקביל לקבלת מערכת הניהול התחלנו תהליך של העתקת החומרים מהאתר הישן לאתר החדש ובכלל זה כל המאמרים וכל תכני ה-SEO שהועלו לאתר.
בנוסף, התחלנו תהליך העלאת למעלה מ-900 מוצרים (כל משחק הוא מוצר) עם 4-8 וריאציות פר מוצר.
לא היינו יכולים לעשות את התהליך הזה ללא עזרתן של ענבל ושני הנפלאות שעזרו לנו במלאכת העלאת התוכן.
 

נובמבר 2018

פינישים אחרונים של תיקונים. מוודאים שהאנליטיקס מוגדר כמו שצריך. מוודאים שיש בידינו את המיפוי המלאה של עמודי ה-301 בין הכתובות הישנות ובין הכתובות החדשות.

19 בנובמבר 2018

עולים לאוויר!

משנים את ה DNS שיפנה לשרתים של יופרס. מחכים 24 שעות, מוודאים שיש תעודת SSL על כל האתר.

אפשר להרים כוסית – אתר חדש נולד!

הפרויקט במספרים

  • כ-80 שעות אפיון ועיצוב
  • כ-120 שעות ניהול פרויקט
  • כ- 300 באגים ומשימות מתועדות לאורך הפרויקט
  • 3 מפתחים
  • 2 מזינות תוכן
  • לקוח אחד מרוצה!

ומה עכשיו?

עכשיו זוהי רק נקודת ההתחלה שלנו. יש לאיציק פלטפורמה מצוינת בסטנדרט גבוה ואנחנו ממשיכים את התהליך עם תוכנית שיווק מפורטת שבעזרתה נכבוש פסגות חדשות במכירות האונליין של האתר.

לינק לאתר IMTickets

 

אהבתם את הפוסט? שתפו עם חברים!

פייסבוק
טוויטר
אימייל
וואטסאפ

הניוזלטר שלי מגניב - אז תירשמו אליו!

אני כותב רק על דברים שרלוונטים אליכם, ולעולם לא אשלח לכם ספאם. אפילו לא אם זה חתול ממש חמוד שמנגן על פסנתר עם צ'ופסטיקס! (טוב נו, רק אם תבקשו ממני).

הנה עוד פוסטים מגניבים:

גלילה לראש העמוד