איך לבחור סוכנות דיגיטל? מה חשוב לדעת לפני בחירת סוכנות פרסום לעסק האיקומרס שלך?

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

איך לבחור סוכנות דיגיטל? מה חשוב לדעת לפני בחירת סוכנות פרסום לעסק האיקומרס שלך?

  • בי דיגיטל
  • פוסטים
  • איך לבחור סוכנות דיגיטל? מה חשוב לדעת לפני בחירת סוכנות פרסום לעסק האיקומרס שלך?

נדמה שיש כל-כך הרבה סוכנויות דיגיטל שקמות להן כמו פטריות אחרי הגשם. כמי שמנהלים סוכנות כזו, אנחנו נתקלים בהרבה עסקים ששילמו ממיטב כספם, אבל לא קיבלו תמורה. בין אם זה חוסר התאמה, חוסר נסיון או חוסר ידע בשוק שמשתנה כל הזמן.

המאמר המאוד מפורט הזה, לוקח בחשבון סוגים שונים של עסקים, סיטואציות ומטרות עסקיות ונותן מענה כדי שתוכלו לבחור בצורה מושכלת את סוכנות האיקומרס שלכם

כבעלים של סוכנות דיגיטל, אני יכול להבטיח לכם שלא תמיד ידעתי את מה שאני יודע היום. בעבודה עם לקוחות איקומרס ותקציבים גדולים כפי שאנחנו עושים, יש את הצדדים החיוביים והברורים, אבל יש גם סיכון כי כל טעות שווה הרבה מאוד כסף, דאגות ומוניטין.

אחרי הרבה ניסוי וטעייה (ובשקיפות מלאה מול הלקוחות שעבדתי איתם), הצלחתי לייצר סיסטם מדהים ועקבי ללקוחות שלי. הסיסטם הזה צועד איתם את האקסטרה מייל שהם צריכים כדי למקסם את הרווחים בעסק האיקומרס שלהם.

כל הצ׳ק-ליטסים, העשו ואל-תעשו והדוגמאות במאמר הזה, נכתבו מנסיון עם עשרות הלקוחות שלנו.

מה זה איקומרס ומדוע הוא חשוב כל כך בימינו?

בעשור האחרון, עולם האיקומרס נפתח ופרח בדרך שמעטים יכלו לחזות.

איקומרס, או מסחר אלקטרוני, מתאר את התהליך של קניית מוצרים או שירותים אונליין באמצעות האינטרנט.

כמו שאתם בטח יודעים, האיקומרס משנה את דרך התנהלות העסקים ומאפשר לחברות קטנות ובינוניות להתמודד עם המותגים הגדולים בנישה שלהם. פעילות כזו מעניקה גישה לצרכנים למוצרים ושירותים שלא היו נגישים להם בעבר.

כמו כן, פעילות אונליין שכזו מאפשרת לחברות להתרחב לשווקים חדשים, להגיע ללקוחות חדשים ולגדול במהירות יחסית.

יחד עם זאת, עם היתרונות שציינתי מגיעים גם אתגרים.

חברות צריכות להבין את הטכנולוגיות והטרנדים החדשים, להיות מעודכנות בכל החידושים והשינויים בתחום, ולהתאים את עצמן לצרכים של הלקוחות שלהם.

זו אחת הסיבות לכך שחברות מחליטות לעבוד עם סוכנויות דיגיטליות בעלות מומחיות ספציפית שיכולות להקנות להם ידע וניסיון פרקטי ולהוביל אותם לשימוש בכלים הדרושים להצליח בעולם הדיגיטלי.

לפי המחקר הזה של חברת פורבס השנה (2023) האיקומרס העולמי יגיע ל 6.3 טריליון דולר מכירות שמהוות (רק) 20% מסך המכירות של ריטיילרים בעולם. (מקור הנתונים)

אני בטוח שבתור קוראים חכמים את מבינים שחלק מההצלחה של כל עסק שמוכר לצרכני קצה זה פעילות בזירת האונליין – איקומרס.

עכשיו מגיע החלק הטריקי, לא סתם להיכנס לזירה הזו כי כולם שם, לא סתם להשקיע בפעילות הזו, אלא להשקיע בצורה נכונה.

חלק מהתהליך זה להבין מה צריכה להיות האסטרטגיה שלכם, מהם הכלים המתאימים, איך למדוד תוצאות ואיך לשפר את התוצאות.

אחת הדרכים לנהל את הסיכון הזה היא באמצעות בחירת הסוכנות הדיגיטלית הנכונה לפעילות האיקומרס, בהמשך המאמר אסקור לעומק עד כמה שניתן את כל מה שצריכים לקחת בחשבון לפני שמתחילים פעילות שכזו.

הבנת הצרכים והיעדים העסקיים שלכם

בטח מובן לכם שלא כל סוכנות תוכל לענות את הצרכים שלהם באותה המידה, כדי לנהל את התהליך הזה בצורה חכמה שתטיב איתכם צריכים להבין ולתעד את הצרכים והמטרות של העסק שלכם. לכל חברה יש את הדרישות, הצרכים והיעדים שלה.

הדבר הראשון שעליכם לעשות זה להיות מחוברים למספרים של העסק שלכם באמצעות תחזית עסקית או דו”ח KPI שמציג לכם את התמונה הגדולה של העסק.

{לשלב את הסרטון של התחזית העסקית פה}

להיות מחוברים למספרים הכוונה היא שאתם מבינים אילו מטרות כמותיות אתם מנסים להשיג?

האם אתם מחפשים להגדיל את המכירות ב-20%?

האם אתם מתמקדים בגיוס לקוחות חדשים

או האם אתם שמים דגש על שמירה של לקוחות קיימים?

האם אתם מנסים להגדיל את ערך הסל הממוצע (AOV) או כל פרמטר עסקי אחר שאתם מחליטים עליו.

הדבר השני אחרי שתגדירו את המטרות שלכם, זה לבחון את הצרכים שלכם.

לאיזה סוג של שירותים אתם זקוקים?

– האם אתם צריכים עזרה בניהול קמפיינים בגוגל אדס?

– האם אתם צריכים עזרה שמישהו ישפר את ה- SEO שלכם?

– או אולי אתם מחפשים שירות כולל שכולל פעילות דיגיטלית רחבה שכוללת גם גוגל אדס, גם SEO, גם קריאייטיב וגם אוטומציות לדוגמא…

נקודה חשובה לשים אליה לב זה דווקא לאופי ולתרבות של העסק שלכם.

האם אתם עסק שנוטה להתנהל באופן עצמאי ואתם זקוקים לסוכנות שתספק לכם כלים ותמיכה מרחוק,

או שאתם עסק שמחפש שותף אסטרטגי שיהיה מעורב באופן יום-יומי בפעילות העסקית שלכם?

אז כמו שהבנת, הבנת הצרכים והיעדים העסקיים שלכם היא השלב הראשון והחשוב ביותר בתהליך בחירת הסוכנות הדיגיטלית המתאימה לכם. זה יכול לעזור לכם למצוא את הסוכנות שתספק לכם את התמורה הנדרשת ותעזור לכם להשיג את המטרות שלכם באופן היעיל ביותר

בבית (אינהאוס) או בחוץ (אווטסורס – מיקור חוץ)

יתרונות וחסרונות לפניה לגורמים חיצוניים לעומת לעשות את זה לבד “בבית”

יתרונות ללקיחת סוכנות אווטסורס

– סוכנות שיווק דיגיטלי תעזור לבנות, להרחיב ולשדרג את נוכחות וחשיפת העסק שלכם באינטרנט

– סוכנות שיווק דיגיטלי תעזור למשוך ולגייס לקוחות חדשים לעסק שלכם 

– לקחת סוכנות תאפשר לכם להתמקד במה שאתם עושים הכי טוב 

– סוכנות שיווק דיגיטלי מחזיקה בכלים ומשאבים שאין לכם 

– נקודת מבט חדשה פרספקטיבה שונה על התנהלות העסק שלכם 

– הפחתת עומס העבודה ורשימת המשימות המוטלות עבורכם 

– מאמצי השיווק ופרסום של העסק שלכם באינטרנט כוללים המון מטלות אפרוריות ושוחקות.

– גישה מלאה לכלי שיווק מקצועיים וחדשים

חסרונות בלהעסיק סוכנות

– היעדר בקיאות ומומחיות בשוק וענף פעילות מסוים (עוד על זה בהמשך בקריטריונים לבחינה)

– לוקח זמן עד שנכנסים לעניינים ומניעים קמפיין יעיל. 

– חברות שיווק דיגיטלי מטפלות בכמה לקוחות במקביל והזמן שיכול להיות מוקדש לכם חלקי

– בהירות לגבי על מה אתם משלמים 

אם בחרתם במיקור חוץ, עכשיו השאלה היא 

האם לקחת פרילנסר או חברה 

התאמה של כל סוג משווק למי שאתה – חברה קטנה \ חברה גדולה

כשאתם מחליטים לפנות לספק שירותים דיגיטליים, אתם נמצאים בצומת החלטה נוספת של האם להעסיק פרילנסר או לעבוד עם חברה וכמובן שלכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות.

לקחת פרילנסר

יתרונות

– גמישות: פרילנסרים לרוב גמישים יותר מחברות. הם יכולים להתאים את עצמם במהירות לשינויים לפי הצרכים שלכם.

– עלות: פרילנסרים יכולים להציע שירותים במחירים נמוכים יותר מאשר חברות, מאחר שהם נמנעים מהוצאות תשתית שחברות רבות נאלצות לשלם כמו משרד, כח עבודה תומך ועוד..

חסרונות

– מוגבלות: פרילנסר אחד מוגבל בכמות העבודה שהוא יכול לספק. הוא יכול להיות מוגבל בזמנים ואתם לא תקבלו את מלוא התמיכה שאתם צריכים בעיקר בהיבט של זמני טיפול.

– מומחיות מוגבלת: פרילנסרים יכולים להיות מומחים בתחום מסוים, אך ייתכן שלא יהיו להם את היכולת לספק שלל שירותים רחב שחברה יכולה להציע.

 

לקחת חברה

יתרונות

– מומחיות מגוונת: סוכנויות דיגיטל לרוב מציעות מגוון רחב של שירותים, והן יכולות לשלב בין מספר מומחים בתחומים שונים, מה שמאפשר לכם לקבל מטריה רחבה של שירותים במקום אחד.

– יכולת להתמודד עם פרויקטים גדולים: חברות לרוב יכולות להתמודד עם פרויקטים בקנה מידה גדול באופן יותר יעיל, מאחר שהן מצוידות במשאבים הדרושים לעבודה מרובת המשימות.

חסרונות

– עלות: שירותי סוכנויות לרוב מגיעים עם תמחור גבוה יותר בהשוואה לפרילנסרים, בעיקר בגלל העלויות הנלוות לניהול חברה.

– גמישות מוגבלת: לעיתים, חברות גדולות יותר מתקשות להיות גמישות ולהגיב במהירות לשינויים או לצרכים משתנים של הלקוח.

בסופו של דבר, ההחלטה בין פרילנסר לסוכנוות תלויה בצרכים, בתקציב ובמטרות המסוימות של העסק שלכם. כל אפשרות מציעה יתרונות וחסרונות, וחשוב לשקול אותם בהתאם למציאות העסקית שלכם.

עוד פרמטרים לקחת בחשבון לפני שמקבלים החלטה?

ניסיון שיווקי בורטיקל שלכם

הניסיון של מי שבחרתם לעבוד מולו בורטיקל של העסק שלכם, הסעיף הזה יכול להיות יתרון משמעותי.

עבודה קודמת וניסיון (מוצלח) בורטיקל ספציפי יכול להיות שווה לכם המון כסף! מאחר ומכירים את הקהלים, את מסע הלקוח ואת דרכי הפעולה הרלוונטיות לורטיקל שלכם, סוכנויות שיש להן ניסיון עם עסקים דומים לשלכם יכולות למנוע שגיאות (מישהו אחר שילהם עליהן) ולהתאים את השיווק למגמות ולתרבות הייחודית של הענף שלכם.

בנוסף, הן יכולות להציע לכם תובנות והסתכלות רחבה על מה שעבד ללקוחות אחרים בענף שלכם.

סוכנויות עם ניסיון של מותגים בעולמות הביוטי והקוסמטיקה שונות מסוכנויות עם ניסיון בעולמות האלקטרוניקה, קהלים שונים, מטרות שונות, סוגי קריאייטיב שונים שמפיעילים טריגרים פסיכולוגיים שונים אצל הלקוחות. אם אתם מותג ביוטי ואתם הולכים לקחת סוכנות שלא התנסתה עד כה במותגי ביוטי וזו תהייה הפעם הראשונה שלהם אתם הולכים לשלם דמי לימוד מאוד גבוהים שסופם יהיה חוסר שביעות רצון שלכם וחור גדול בכיס שלכם.

דוגמא מעולם תוכן יותר קרוב אליי אישית, סוכנות שלא התנסתה בעולמות של תיירות, יש פה KPI שהם שונים מרק רכישה ו ROAS, מסע הלקוח ארוך יותר וצריכים לדעת לחבר את הנקודות בין מסע הלקוח, מסע הפרסום וסגירת המעגל השלם ביניהם.

על אף האמור לעיל, הניסיון הוא לא חזות הכל. סוכנויות דיגיטליות צעירות יותר או אלה שלא עבדו בדיוק בבורטיקל שלכם עדיין יכולות להביא רעיונות חדשים ולהציע פתרונות מקוריים. לכן, תמיד שווה להתחשב במגוון של גורמים בעת בחירת הסוכנות שלכם.

עוד נקודה בהקשר הזה שכדאי לשאול ולברר זה האם הם מתמחים בורטיקל (נישה) ספציפי או מפוזרים על מגוון רחב של ורטיקלים?

לבקש דוגמאות לעבודת ולקוחות בסדר גודל שלכם

דוגמאות לעבודות שהסוכנות עשתה ללקוחות בסדר גודל שלכם יכולות להעניק לכם תמונה ברורה של מה שניתן לצפות מהסוכנות. אם הסוכנות הצליחה לספק תוצאות ללקוחות בסדר גודל דומה לשלכם, זה יכול להיות סימן טוב שהם יכולים להתמודד עם הצרכים שלכם.

בדקו את הפרויקטים הקודמים של הסוכנות. האם הם הצליחו להגיע למטרות שהוצבו להם? האם הם יכולים להציג מקרים שבהם הם הצליחו להשפיע באופן משמעותי על התוצאות של הלקוח? כל אחד מאלה יכול להיות מדד ליכולת הסוכנות לעמוד בציפיות שלכם.

אך שימו לב, ייתכן שהסוכנות שהצליחה בפרויקטים עבור חברות גדולות לא תוכל להתאים את השירותים שלה לחברה קטנה יותר, ולהיפך. הבנת המאפיינים המיוחדים לכל סוג של עסק היא מרכיב חיוני בבחירת סוכנות שיכולה לספק שירותים מותאמים אישית לצרכים שלכם.

כדאי מאוד לבקש ממליצים ולא לדלג על השלב שבוא אתם מפנים זמן ומדברים עם ממליצים – אפשר לגלות המון על תהליכי העבודה של מי שאתם עומדים לעבוד איתו משיחה של 10 דקות עם לקוח קיים.

את הממליצים כדאי לשאול שאלות בסגנון הזה:

* כמה זמן עובדים ביחד?

* כמה זמן עבר עד שהתחילו לראות תוצאות?

* בכמה השיפור לעומת הסוכנות הקודמת (אם הייתה)

* מה אוהבים בעבודה איתם?

* מה יכול להשתפר?

* מול מי מתנהלים רוב הזמן?

* מה הזמינות שלהם?

* האם יודעים לעבוד בלחץ ובהתקלות של מעכשיו לעכשיו?

* איזה סוגי מידע משקפים במיילים \ סטאטוסים?

* לפי איזה מודל ייחוס (אטריביושן) עובדים ומדווחים תוצאות?

* האם יוזמים מהלכים ופעילויות או מחכים להוראות?

* על מה צריך לשלם אקסטרה כסף בעבודה השוטפת איתם?

הגדרת תקציב ויעדים

תקציב ויעדים הם שני הפרמטרים המרכזיים של כל פרויקט שיווק דיגיטלי. הבחירה בסוכנות שמבינה ומכבדת את התקציב שלכם ומכוונת ליעדים שלכם היא חיונית.

בחירת התקציב תשפיע על סוג השירותים שתוכלו לקבל, את המשאבים שיוענקו לכם, ואת הזמן שהסוכנות תוכל להקדיש לפרויקט שלכם. סוכנות טובה תשאל אתכם על התקציב שלכם ממקום של הבנה ולא ממקום של לחץ.

בנושא היעדים, חשוב להיות ברורים וממוקדים – מהם הציפיות שלכם מהקמפיין?

– האם אתם מחפשים נתח שוק?

– האם אתם רוצים השפעה מידית על מכירות?

– האם אתם רוצים חשיפה למותג?

הסוכנות שתבחרו צריכה להבין את היעדים שלכם ולעבוד בהתאם להם.

ברגע שתחליטו על היעד המרכזי של הפעילות שלכם השאלה הבאה צריכה להיות “איך נדע שהצלחנו?”

שאלה סופר קריטית להגדרת הצלחה…

איך תמדדו נתח שוק? האם יודעים מה הנתח שוק הנוכחי שלכם?

איך תמדדו את המכירות? מה המצב הנוכחי? האם יש עונתיות שמשפיעה על הפעילות? איך תייחסו את המכירות לפעילות השיווקית?

איך תמדדו את החשיפה למותג? האם יודעים מה אחוז הלקוחות שמכירים אתכם כיום? והרבה זו לא תשובה.. אתם צריכים שיהיה לכם מספר ביד שתדעו לבדוק האם השתפרתם או לא…

אל תהססו לשאול את הסוכנות על היכולת שלה להתאים את השירותים שלה לתקציב וליעדים שלכם. זה חלק מהתהליך של בחירת הסוכנות הנכונה עבורכם.

האם מבינים את מסע הלקוח שלכם?

הכרת מסע הלקוח היא חיונית להצלחת כל מאמץ שיווקי. סוכנות דיגיטלית טובה תבין שמסע הלקוח שלכם הוא מרכזי לקמפיין, ותוכל לבנות את האסטרטגיה שלה בהתאם.

מסע הלקוח הוא התהליך שבו הלקוח עובר החל מההיכרות הראשונית עם המותג שלכם, דרך החלטה לרכוש מוצר או שירות, ועד להתנהלות איתו כלקוח חוזר. הבנת השלבים שבהם הלקוח עובר יכולה לעזור לסוכנות ליצור מסרים ממוקדים ומדויקים שיתאימו לשלב המתאים במסע.

סוכנות שמבינה את מסע הלקוח שלכם תוכל להציע אסטרטגיות שיווק שיתאימו לצרכים הייחודיים של הלקוחות שלכם בכל שלב של המסע. זה יכול להוביל לשיפור בתוצאות השיווק, להגברת המכירות ובסופו של דבר לחוויה טובה יותר ללקוח

מה המספרים שהם חושבים שאפשר להשיג?

כמו שאתם בטח יודעים, בעולם הדיגיטל, המספרים משחקים תפקיד מרכזי. מדדים כמו טראפיק לאתר, יחסי המרה, חשיפות מותג, ועוד, הם כלים מרכזיים שמאפשרים לנו למדוד את ההצלחה של קמפיינים ואסטרטגיות שיווקיות. סוכנות טובה תבין את המדדים האלה, ותוכל להציע תחזיות סבירות בהתאם ליעדים שלכם.

כאשר אתם שואלים סוכנות “מה המספרים שהם חושבים שאפשר להשיג?”, אתם מחפשים להבין את ההבנה שלהם של היכולת שלכם להשיג את היעדים שלכם, והם צריכים להיות מסוגלים לתת לכם תחזיות מבוססות-נתונים של מה שאתם יכולים לצפות להשיג.

בד בבד, אני רוצה שתשימו לב ותמנעו מסוכנויות שמבטיחות תוצאות “נוצצות” ומופרזות. תזכרו שתחזיות אמינות חייבות להיות מבוססות על נתונים ואנליזה מדויקת, ולא על ספקולציות.

נתוני אנליזה מדוייקת יכילו:

תכנון מדיה גוגל

– כמות חיפושים בגוגל סביב הביטויים המרכזיים שלכם

– עלות לקליק

– יחס הקלקה

– בהתאם לתקציב גזירה של כמה קליקים אפשר להביא לאתר

– מהקליקים (תנועה) לפי יחסי המרה גזירה של כמות עסקאות

תכנון מדיה סושיאל – קהל קר

מה העלות ל-1000 חשיפות בקרב הקהל שלכם

מה ה CTR (יחס הקלקה) ממוצע לקהל קר

בהתאם לתקציב גזירה של לאיזה קהל קר אפשר להגיע

ומשם כמה תנועה ויחסי המרה של קהל קר

תכנון מדיה סושיאל – קהל חם (רימרקטינג)

בצורה דומה למצוין לעיל

רק לאחר תצוגה של תוכנית פעולה שכזו אפשר להבין שמי שעומד מולכם הוא סופר רציני ויודע מה הוא עושה. (אגב, שווה לכם גם לשלם על זה תשלום קטן נפרד לקבל ראש שקט)

באשר לדוגמא של תוצאות “נוצצות” אז סוכנות שמבטיחה לכם ROAS לפחות 10 (בלי קשר לורטיקל שלכם ולרווחיות שלכם) זה דגל אדום מבחינתי כי בכל תחום יש רמת תחרות אחרת ופוטנציאל אחר.

כמה עובדים בעסק

גודל הסוכנות יכול להיות מגוון ואינו מדד ישיר לאיכות השירותים שהיא מספקת. סוכנויות קטנות יכולות להציע שירותים אישיים ומותאמים אישית, וסוכנויות גדולות יכולות להציע מגוון רחב יותר של שירותים ומומחיות בתחומים שונים.

המספר המדויק של העובדים בסוכנות יכול להשפיע על כמה דברים, כולל את היכולת שלה להתמודד עם פרויקטים גדולים, את המהירות בה היא יכולה להגיב לבקשות שינוי, ואת הכמות של המשאבים שהיא יכולה להקדיש לכל לקוח.

אם אתם מחפשים שירות אישי ומהיר, סוכנות קטנה יכולה להיות הבחירה הנכונה עבורכם. אם אתם מחפשים יכולת להתמודד עם פרויקטים מורכבים וגדולים, סוכנות גדולה עשויה להיות הבחירה הנכונה עבורכם. החלטה זו תלויה בייחודיות של הצרכים שלכם.

מול מי מתנהלים

מול הקמפיינר?

מול מנהלת הלקוח

מה סגנון התקשורת שלו\ שלה – והאם הוא מתאים לסגנון שלכם

להסביר מה זה סגנון תקשורת DISC

בתהליך בחירת הסוכנות שלכם חשוב להבין עם מי אתם מתנהלים. האם אתם מתנהלים ישירות עם הקמפיינרים שיבצעו את העבודה, או עם מנהלת הלקוחות שתשמש כמנגנון התקשורת ביניכם לבין הצוות?

כמו שכבר הבנתם מהמאמר הזה, לכל אחת מהאופציות יש יתרונות וחסרונות, וזה כמובן תלוי בצרכים הספציפיים שלכם.

בנוסף, אני רוצה שתשימו לב שמעבר לזהות האדם שאתם מתנהלים איתו, חשוב להבין את סגנון התקשורת שלו והאם הוא מתאים לסגנון התקשורת שלכם.

אם אתם יודעים מה זה סגנונות תקשורת ויודעים מה הסגנון שלכם – יכולים לדלג לפיסקה הבאה, אם זו פעם ראשונה שאתם נחשבים למידע על התחום הזה אז כדאי להעמיק בו עוד מעבר למה שאני הולך לשתף איתכם פה.

אז אחת הדרכים הנפוצות להבין סגנונות תקשורת זה באמצעות מודל DISC שמהווה ככלי שיכול לעזור להבין סגנונות תקשורת שונים.

המודל מתחלק לארבעה סגנונות תקשורת עיקריים:

Dominance (דומיננטי)

אנשים שהסגנון העיקרי שלהם הוא דומיננטי מתמקדים במשימות ותוצאות. הם מחפשים להשיג מטרות ואתגרים.

Influence (השפעה)

אנשים שהסגנון העיקרי שלהם הוא השפעה הם חברתיים, אופטימיים, ואהובים להתמקד ביצירת קשרים.

Steadiness (יציבות):

אנשים שהסגנון העיקרי שלהם הוא יציבות הם רגועים, מתמידים, ואמינים. הם מעריכים יציבות ושיתוף פעולה. הם מעדיפים לעבוד בקצב יציב ובמנגנון של עבודה משולבת.

Conscientiousness (מקצועיות):

אנשים שהסגנון העיקרי שלהם הוא מקצועיות הם אנשים שמתמקדים בפרטים ובאיכות. הם מחפשים להיות מדויקים וארגוניים, ומעריכים תכנון ושליטה.

בחירת הסוכנות הנכונה תלוי בהבנה מהימנה של סגנון התקשורת שלכם והאם הסגנון של הסוכנות מתאים לסגנון שלכם. כדאי לבחון את הדרך בה הסוכנות מתנהלת איתכם במהלך התהליך, כמו גם לשאול אותם על הסגנון שלהם ואיך הם מתנהלים עם לקוחות אחרים.

עלויות

אז בנושא העלויות יש בעצם מבנה עלויות שמתחלק לעלויות קבועות ולעלויות שהם אחוז מהמדיה.

לכל סוכנות יש עלויות תפעול וניהול לקוח ולכן הם קובעים מה יהיה החלק הקבוע המינימאלי בהסכם ביניכם (ללא קשר למדיה), בנוסף מגדירים את גובה העמלה שיקבלו כתוצאה מההשקעה במדיה בכל חודש. בד”כ יכול לנוע בין 10% ל 15% מהמדיה.

שימו לב שההסכם שלכם צריך לציין שהעלות הכוללת תהייה או הריטיינר או האחוז מהמדיה – הגבוהה מביניהם.

בנוסף לעלויות ניהול המדיה יש עלויות נוספות שהן בהתאם לצריכה שלהם על ידך, לדוגמא:

הקמת אתר, הקמת עמוד נחיתה, ביצוע אינטגרציה עם מערכות CRM, ביצוע אוטומציות, בניית דשבורדים מיוחדים, הפקת ימי צילום – כל אלה בד”כ אינם נכללים במסגרת הריטיינר השוטף ויש להם מחירון נפרד.

רצוי מאוד להבין את טווח העלויות של השירותים האלה מראש ולפני החתימה על ההסכם כדי שלא תופתעו כשתרצו לצרוך שירותים אלה ותגלו שיש שם סעיפים של אלפי ועשרות אלפי שקלים. יצא לי לראות מערכות יחסים בין ספקים ללקוחות שהתנהלו על מי מנוחות עד שהיו צריכים עוד משהו שללקוח זה נראה שולי אבל העלויות של זה הן משמעותיות והיחסים עלו על שרטון – אז כמו שאמרתי, כדאי לדעת מראש ולא להיות מופתעים בהמשך הדרך.

מה צריך לבדוק לפני שסוגרים הסכם עבודה עם חברת קידום אתרים?

אורך החוזה

החוזה לא אמור להימשך לתקופה ארוכה מדי אם בכלל.

זה בסדר לבקש התחייבות בסיסית של 3-4 חודשים מצב הסוכנות על מנת להבין את תהליכי העבודה האחד עם השני, היכלת לספק תוצאות.

לדעתי האישית לבקש התחייבות ארוכה של שנה זה ארוך מדי ומסוכן מדי – בטח עם מישהו שטרם יצא לכם לעבוד ביחד.

חוזה עם הסוכנות שלך הוא קשר שאתה מתחייב אליו, וכדאי שהוא לא יהיה קשר שלא ניתן לסיים. חברות טובות מבינות את זה ולא מחזיקות את הלקוחות שלהן בחוזים לטווח ארוך

בעלות על התוכן

וודאו שאתם יודעים מה התוכן שהוא שלך ומה שייך לסוכנות (רמז, הכל שלך כי אתה משלם על זה) ויש לוודא שזה מעוגן בהסכם שלכם שכל התוצרים שהם כתוצאה מהעבודה המשותפת ביניכם וכל זמן שבוצע התשלום בגינם שייכים לך ולא לסוכנות.

ריטיינר הניהול לעומת השקעה בפרסום

כמה מהשקעתך הולך לרכישת פרסום לעומת ריטיינר הניהול? כולנו יודעים שהאופציה הזולה ביותר לעיתים אינה האופציה הטובה ביותר. זה נכון גם לריטיינר הניהול. אך אם חלק ממה שאתה משלם לסוכנות שלך הוא לרכישת פרסום עבורך באמצעות Google או פלטפורמות פרסום אחרות – הסוכנות שלך אמורה להיות ישרה. אתה צריך לדעת כמה מהשקעתך החודשית מושקעת במדיה וכמה הסוכנות לוקחת בדמי ניהול. חשוב גם להבין שלא כל דמי ניהול נוצרים שווים.

לדוגמה, ישנם דמי ניהול לPPC שכוללים גם בניית דפים מותאמים אישית ומעקב אחר שיחות. אלה הם שירותים בעלי ערך גבוה שדורשים זמן ומחשבה אסטרטגית. בעלי עסקים צריכים לצפות שהם ידרשו דמי ניהול גדולים יותר

בעלות על חשבונות הפרסום

יש לדאוג שכל חשבונות הפרסום בכל הפלטפורמות נמצאות בבעלותכם, שיש לכם גישה במייל אחד לפחות אל פלטפורמות הפרסום ושההרשאה שלכם היא ההרשאה הכי גבוהה בחשבון מעל ההרשאות של הספקים שלכם.

שאלות נפוצות

המחירים של שיווק דיגיטלי עם פרילנסרים יכולים להשתנות באופן משמעותי בהתאם לניסיון, התמחות, המיקום הגאוגרפי של הפרילנסר, והסוג של העבודה שאתה רוצה שיבצעו. באופן כללי, פרילנסרים יכולים לחייב בשעה, לפרויקט, או במחיר חודשי קבוע. 

 

לדוגמה, פרילנסר שמתמחה בניהול קמפיינים של Google Ads עשוי לחייב בין 150-350 ש”ח לשעה, או לקחת תשלום חודשי של 1500-6500 ש”ח בהתאם לגודל ולמורכבות של הקמפיין. מצד שני, פרילנסר בתחום הכתיבה השיווקית (copywriting) יכול לחייב בין 70-150 ש”ח לשעה, או לקבוע מחיר לפי מילה או לפי פרויקט.

 

חשוב לזכור שהמחיר הנמוך ביותר לא תמיד משמעו האופציה הטובה ביותר. השיקול החשוב הוא הערך שהפרילנסר מספק, ולא רק המחיר. האם הוא מבין את היעדים שלך? האם הוא יכול להפיק את התוצאות שאתה מחפש? אלה השאלות שאתה צריך לשאול כאשר אתה משווה בין פרילנסרים שונים.

המחירים של שירותים של חברת שיווק דיגיטלי יכולים להשתנות באופן משמעותי בהתאם למגוון גורמים, כולל: הגודל של החברה, הניסיון שלה, השירותים שהיא מספקת, וגודל הלקוח (כלומר, התקציב שלך).
באופן כללי, חברות שיווק דיגיטלי מגוונות מאוד במחירים שלהן. לדוגמה, חברה קטנה או בינונית עשויה לחייב בין 3500-11000 ש”ח לחודש לשירותים כמו ניהול קמפיינים של Google Ads, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), וניהול מדיה חברתית. חברות גדולות יותר עשויות לחייב הרבה יותר, אפילו עשרות אלפי שקלים לחודש, תלוי בגודל ובמורכבות של הקמפיינים.
בנוסף, חלק מהחברות עשויות לחייב בעלויות הקמה או תשלום חד פעמי לשירותים מסוימים, כמו יצירת אתר אינטרנט או יצירת סרטון פרסומי.
חשוב לשים לב לכך שהמחיר הגבוה ביותר לא תמיד משמעו השירות הטוב ביותר. החברה המתאימה ביותר לך תהיה אחת שמבינה את הצרכים שלך, מספקת שירותים שמתאימים ליעדים שלך, ומציגה תוצאות מוכחות שהיא השיגה.

תכנון ויציאה לשוק עם פרסום באינטרנט מתחילים בהבנה של איפה הקהל שלך נמצא ואיך הוא מחפש מוצרים או שירותים כמו שלך.
פרסום ממומן (PPC) כמו פרסום ב-Google AdWords יכול להביא תנועה מיידית לאתר שלך. זוהי דרך מעולה להתחיל, במיוחד אם אתה חדש בשוק או אם אתה מנסה להכניס מוצר או שירות חדש לשוק. זה גם יכול להיות מועיל אם יש לך מבצעים זמניים או מכירות שאתה רוצה לקדם.
קידום אורגני (SEO) הוא תהליך ארוך יותר שמטרתו לשפר את החשיפה של אתר האינטרנט שלך בתוצאות החיפוש האורגניות (לא ממומנות) במנועי החיפוש דוגמת גוגל. SEO מחייב השקעה בזמן ומשאבים, אך בטווח הארוך הוא יכול להביא לחשיפה טובה יותר לקהלים הרלוונטיים שלך ולתוצאות מתמשכות.

מיתוסים בשיווק דיגיטלי ו-SEO

האמת היא שרק מנוע החיפוש של Google יכול להבטיח תוצאה ראשונה.
חברת SEO שמבטיחה תוצאה ראשונה באופן מוחלט לא צריכה לזכות באמון של לקוח פוטנציאלי​

האמת היא שאם לקוח מחפש חשיפה רחבה \ בינלאומית ב-SEO, הוא לא צריך לעבוד עם חברת SEO שההתמחות שלה זה שוק ספציפי כמו ישראל לדוגמא. אופטימיזציה למנועי חיפוש מחייבת התאמות בהתאם לשוק אליו מכוונים ולכן חשוב לבחור את הספק בעל הניסיון הרלוונטי

האמת היא שאופטימיזציה למנועי חיפוש יכולה לשנות את התוכן של האתר שלך כדי לעמוד בהמלצות של מנועי החיפוש, ולכן חשוב להיות מוכנים​ לשינויים והתאמות רלוונטיות.

מיתוס: יש חברות מדיה שיש להם “אסטרטגיות סודיות” ולכן מתעקשים על חשבון מפרסם בבעלותם
האמת היא שבכל שנותיי לא נתקלתי בשום אסטרטגיה סודית וזו הדרך של חברת המדיה להחזיק אתכם במקום כואב ורגיש ולא לאפשר לכם או להקשות עליכם מאוד לעזוב אותם. אל תסכימו לעבוד עם ספק שמבקש שחשבונות הפרסום יהיה על שמו

בוריס קימלמן

רוצה להגדיל את המכירות באתר שלך?

השאר פרטים ונבדוק ביחד את התאמתך לתהליך שלנו (ללא התחייבות)