אנליטיקס G4 – כל מה שאתם צריכים לדעת לפני התחלת עבודה

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

דין מודן

אנליסט דיגיטל
בעל ניסיון של מעל לעשור בעולם הדיגיטל בתפקידים מגוונים כמנהל מחלקה פרוגמרטית, כקמפיינר, כאנליסט ואפילו כמנהל שיווק ברשת חינוך גדולה בארץ.

מיליוני עסקים (למעלה מ 28 מיליון אתרים בעולם ולמעלה מ 44 אלף בארץ), גדולים כקטנים, מסתמכים על גוגל אנליטיקס כדי להבין את העדפות הלקוחות וליצור חוויות טובות יותר עבורם. עם יותר עסקים שמבינים את הכח של האיקומרס ולחץ גובר על עסקים לייצר החזר על כל שקל שיוצא, תובנות מכלי ניתוח דיגיטלי הן קריטיות עוד יותר. 

אך עם שינויים משמעותיים בהתנהגות הצרכנים ובנושאי סטנדרט הפרטיות, הגישות הנוכחיות לניתוח אינן עומדות בקצב. 

בסקר שנערך על ידי חברת פורסטר ייעוץ (לינק), אמרו המשווקים כי שיפור השימוש שלהם באנליטיקס הוא בראש סדר העדיפויות, וכי הפתרונות הקיימים מקשים עליהם לייצר תמונה מלאה על הלקוח ולהפיק תובנות מהנתונים שלהם. 

כדי לעזור לכם להשיג ROI טוב יותר מהפעילות השיווקית לטווח הארוך, גוגל אנליטיקס יצרו גרסה חדשה וחכמה יותר, הבנויה על בסיס נכס ה- App + Web שהציגו בגרסת בטא בשנה שעברה.

הגרסה החדשה, כוללת למידת מכונה בבסיסה המציפה אוטומטית תובנות מועילות ומספקת הבנה מלאה ורחבה יותר על הלקוחות מכל סוגי המכשירים והפלטפורמות. המערכת מתמקדת בפרטיות, כך שניתן להסתמך על אנליטיקס גם כאשר שינויים בתעשייה כמו הגבלות על קובצי cookie ומזהים שונים יובילו לפערי נתונים. 

גוגל אנליטיקס G4 יספק את התובנות החיוניות שאתם צריכים כדי להיות מוכנים כמו שצריך להמשך.

תובנות חכמות יותר לטובת שיפור החלטות השיווק והשגת ROI גבוה יותר

על ידי יישום המודלים המתקדמים של כלי למידת מכונה של גוגל, ה- אנליטיקס G4 החדש יכול להתריע בפניכם, באופן אוטומטי, על מגמות משמעותיות בנתונים – כמו עלייה בביקושים למוצר ספיציפי הנובעים למשל מצרכי לקוחות חדשים. הוא אפילו מסייע לצפות פעולות עתידיות שהלקוחות שלכם עשויים לבצע.
לדוגמא, הגרסה החדשה מחשבת את ההסתברות לנטישות כך שתוכלו להשקיע בצורה יעילה יותר בשימור לקוחות בזמן שתקציבי השיווק נמצאים תחת לחץ. גוגל ממשיכים להוסיף מדדי חיזוי חדשים, כמו ההכנסות פוטנציאליות בקבוצת לקוחות מסוימת. מדדים אלו מאפשרים ליצור קהלים כדי להגיע ללקוחות בעלי ערך גבוה יותר ולבצע ניתוחים המסייעים להבין מדוע לקוחות מסוימים צפויים להוציא יותר מאחרים, כך שתוכלו לנקוט בפעולות ממשיות לשיפור התוצאות שלכם.

מקור תמונה – דוח סיכויי נטישה במודול הניתוח בגרסה החדשה

עם אינטגרציות חדשות למוצרי השיווק של גוגל, קל ליישם את הפרקטיקות המוכרות כדי לשפר את החזר ה- ROI בפעילות השיווקית. הגרסה החדשה כוללת אינטגרציה עמוקה יותר עם Google Ads, למשל, ניתן לייצר קהלים מתקדמים ומדוייקים יותר (אחידות בין פלטפורמות, שילובי טווחים (scope), התנהגות מבוססת איבנטים, שיטות זיהוי מתקדמות ויכולות חיזוי) שיסייעו לכם להגיע ללקוחות יותר רלוונטים, ברגעים משמעותיים יותר, בכל מקום בו הם בוחרים לפגוש את העסק שלכם. 

בזכות שינוי אופי המדידה (מעבר מסשנים לאיבנטים ומעבר ממדידה מקוטעת לאחידה cross platform), הגישה החדשה מרעננת פרקטיקות וותיקות יותר ביחס לערוצי הפרסום. Analytics החדש יכול למדוד יחסי גומלין בין אפליקציות לווב, הוא יכול לכלול בדוחות למשל, המרות מצפיות מעורבות ביוטיוב, המתרחשות באפליקציה ובווב. לכלול המרות מצפיות וידיאו ביוטיוב לצד המרות מערוצי הפרסום , בין אם זה גוגל או לא, או מערוצים אורגניים כמו גוגל חיפוש, רשתות חברתיות ודואר אלקטרוני, כל אלו יעזרו להבין את ההשפעה המשולבת של כל מאמצי השיווק שלכם.

לפי גוגל – עסקים שעושים שימוש בגרסה החדשה כבר רואים יתרונות.
חברת Vistaprint, שהגיבה לשינויים מהירים בפעילותם בתחילת המגיפה, הצליחה למדוד ולהבין במהירות את תגובת הלקוחות לליין מסכות המגן החדש שלהם. וג’ף קצמרק, סגן נשיא דומינו’ס פיצה מקנדה, מצא כי “קישור Google Analytics החדש ל- Google Ads מאפשר לנו לבצע אופטימיזציה סביב הפעולות החשובות ביותר עבור לקוחותינו, ללא קשר לאופן שבו הם מתקשרים עם המותג שלנו.”

הבנה מלאה יותר של האופן שבו לקוחות מתקשרים עם העסק שלך

ה- Analytics החדש מעניק לכם מדידה ממוקדת לקוח, במקום מדידה מקוטעת המבוססת על סוג המכשיר או הפלטפורמה כמו בגרסת יוניברסל (UA). היא משתמשת בשיטות זיהוי מרובות, כולל מזהי משתמש המסופקים על ידי המשווקים כמו USER ID (מזהה לקוח ייחודי המוזן בצורה מוצפנת ממאגר מידע של החברה) ומידע מגוגל סיגנלס (Google signals) על משתמשים שהפעילו את תכונת “התאמה אישית של מודעות”, כדי לתת לך מבט מלא יותר על האופן שבו הלקוחות מתקשרים עם העסק שלכם. (רק אם הגולש לא זוהה ב2 שיטות האלו , מתבצע זיהוי בעזרת קוקיז – בדומה לשיטת הזיהוי היום בUA)

לדוגמה, תוכלו לראות אם לקוחות מגלים תחילה את העסק שלכם ממודעה באינטרנט, ולאחר מכן מתקינים את האפליקציה ומבצעים שם רכישות. תוכלו גם להבין טוב יותר את התנהגות הלקוחות שלכם לאורך כל מחזור חייהם, החל משלב צירוף המשתמשים, המרתם ללקוחות ועד שימורם כלקוחות. זה קריטי כאשר צרכיהם של אנשים משתנים במהירות ועל העסק לקבל החלטות בזמן אמת על מנת לזכות בלקוחות חדשים – ולשמר אותם .
גוגל פישטו וארגנו מחדש את הדיווח כך שתוכלו למצוא באופן אינטואיטיבי תובנות שיווקיות בהתבסס על השלב במסע הלקוח שאתם מעוניינים להתמקד בו. לדוגמה, תוכל לראות אילו ערוצים מביאים לקוחות חדשים בדוח רכישת המשתמשים. ואז להשתמש בדוחות המעורבות והשימור כדי להבין אילו פעולות לקוחות אלה מבצעים, ובאיזה אופן הם נותרים מעורבים אחרי שלב ההמרה.

תוכנן ונבנה לטווח הארוך

זה הזמן להשקיע בבסיסי השיווק הדיגיטלי שלכם, כמו בניתוח חכם יותר, כדי שתוכלו להיות מוכנים לבאות. זה יעזור לכם להגיב לעלייה בציפיות הצרכנים, התפתחויות רגולטוריות ושינויים בסטנדרט הפרטיות של המשתמשים. 

באמצעות הגישה החדשה לניהול מידע, תוכל לנהל טוב יותר את אופן האיסוף, השמירה והשימוש בנתוני Analytics. קיום בקרה קפדנית יותר להתאמה אישית של מודעות, תאפשר לכם לבחור מתי להשתמש בנתונים כדי לייעל את המודעות ומתי להגביל את השימוש בנתונים לטובת מדידה בלבד. ולצד זה, גוגל ממשיכים להציע למשתמשים שליטה על שיתוף הפעילות שלהם עם Google Analytics. 

מכיוון שנוף הטכנולוגיה ממשיך להתפתח, גוגל אנליטיקס החדש (G4) נועד להתאים לעתיד דינאמי עם או בלי קובצי cookie או מזהים. הגרסה החדשה משתמשת בגישה גמישה בתהליך המדידה ובעתיד היא תכלול מידול ייחודי למילוי פערי נתונים חסרים. פירוש הדבר שגוגל אנליטיקס מתחייבים להמשיך ולפתח כלים ופתרונות שיעזרו לעסקים למדוד את תוצאות השיווק ולענות על צרכי הלקוחות בעידן משתנה ומלא חוסר וודאות.

העתיד של גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס החדשה היא כעת חווית ברירת המחדל של נכסים חדשים והיא בראש התעדוף של גוגל בשיפורים עתידיים. בגלל צרכי השוק ודרישות בעלי עסקים שטרם יושמו בצורה מלאה בגרסה החדשה, גוגל ממליצים ליצור נכס חדש של Google Analytics 4 (שנקרא בעבר נכס App + Web) לצד הנכסים הקיימים שלכם. זה יאפשר לכם להתחיל לאסוף נתונים ולהפיק תועלת מהחידושים האחרונים ככל שיהיו זמינים תוך שמירה על אופי היישום הנוכחי של גרסאות גוגל אנליטיקס הקודמות . 

מעבר ל – Google Analytics 4 יעזרו לארגון שלך להשיג את התוצאות הבאות: 

  1. איחוד נתונים בין פלטפורמות (cross platform)
  2. שיפור הייחוס בנקודות מגע מרובות, באמצעות מדידת אירועים בעלי משמעות 
  3. פישוט תהליכי הטמעה ואיסוף נתונים (קוד דינאמי בשונה מהקוד הקודם שהוא סטטי)
  4. גישה קלה יותר לעולם למידת מכונה, מדעי השיווק והנתונים לטובת זיהוי טרנדים בזמן אמת

5.אינטגרציה איכותית יותר עם גוגל אדס

6.יצירת איוונטים בצורה מהירה ונוחה ללא צורך (בהכרח) גישה לקוד

7.להיות מוכנים לשינויי תעשייה בכל הקשור לתהליכי מדידה ואיסוף נתוני לקוחות

מי מרוויח משימוש בגוגל אנליטיקס 4?

  • בעלי מניות / מנהלים בכירים

בעלי מניות ומנהלים בכירים יכולים להשתמש בפריסה של Google Analytics 4 כדי לחשוב מחדש על הגישה שלהם לאיסוף נתונים ולתכנן מחדש מדדי ביצוע (KPI). 

טקסונומית איסוף מידע ומודל דאטה מפושט יותר, מקל על תהליכי ההטמעה והניתוח ומאפשר יצירת תובנות מפתח משמעותיות, בצורה קלה ומהירה יותר.

  • מודל נתונים גמיש
  •  יישום מהיר יותר, מאפשר תשובות לשאלות גדולות יותר
  • מנהלי שיווק דיגיטליים

משווקים נהנים מהחיבור המקורי של Google Analytics 4 לכלי BigQuery של גוגל. מערכת עיבוד ענן זו מאפשר לצוותי השיווק והדאטה לשלב במהירות נתוני אתר, אפליקציה עם נתוני מכירות אופליין ונתונים נוספים כמו נאמנות לקוח, היסטוריית לקוחות, ולייצר פלחי קהל לפעילות השיווקית בערוצי גוגל דיספלאיי  (GDN), חיפוש, אימייל ועוד. משווקים יתלהבו מאוד גם מתכונות החיזוי בנוגע לקהלים.

  • יכולות מדע שיווקי באמצעות BigQuery 
  • אפשרויות הגשת קהלים מתקדמים
  • אנליסטים

מודל הנתונים הדינאמי והגמיש יהיה מלהיב מאוד עבור מנתחי הנתונים. Google Analytics 4 מפחית מאוד את מורכבות הטקסונומיה במקרה של מדידה מבוססת איבנטים. כלומר הטמעה ותחזוקה מהירים יותר כך שיש יותר זמן לניתוח נתונים. 

המדידה המשופרת מאפשרת השקה מהירה של תיוג אירועים פופולאריים.
אירועים מותאמים אישית יהפכו אפילו יותר קלים יותר להגדרה עם הפיכת דיווחי השאילתות לפשוטות יותר על ידי פירוק מגבלות הטווח (SCOPE) לאפשרויות שונות. (מאפשר שילובים יותר מורכבים בנקודות זמן ומגע שונות)
גם הפחתת זמני השאילתות בדיווח הוא עניין קריטי,

  • שילוב בין פלטפורמות הענן של Google ובין BigQuery, מאפשר תוספת עיבוד נתונים, איחודים ולמידת מכונה.

איך מומלץ לתכנן את המעבר?

מקור התמונה

שאלות נפוצות

  1. שאלה : כמה עולה גוגל אנליטיקס 4?

תשובה : Google Analytics 4 זמין לחלוטין עבור כולם. כל האתרים ובמיוחד אלו שכבר יש להם אפליקציה – צריכים לחקור Google Analytics 4.

  1. שאלה: איך זה משפיע על לקוחות Google Analytics 360?

תשובה: לקוחות Google Analytics 360 כבר מכירים את יכולות הדיווח והניתוח המתקדמות לצד יכולות הקישוריות ל- BigQuery ולכן הם נמצאים כבר “מעבר לגדר”, עם זאת, אנחנו מצפים שיהיו חידודים והבחנות יותר ברורות בין המוצרים בעתיד הקרוב מאוד.

  1. שאלה: האם Google Analytics 4 משתמש בעוגיות?

תשובה : כן, Google Analytics 4 אכן משתמש בקובצי Cookie של צד ראשון עבור מעקב בWEB. המעקב הזה עדיין כפוף לפרטיות מדיניות, ITP וכו ‘. עם זאת, חברה יכולה גם לנצל של תכונת זיהוי המשתמש USER ID הטמונה ב- Google Analytics 4 כדי להשיג תובנות פרטניות על החוויה של אותם גולשים מזוהים.

  1. שאלה : מדוע שאאמץ את Google Analytics 4 בזמן בטא?

תשובה:Google Analytics 4 נמצא כעת בגרסת בטא, מה שאומר שהמאמצים הראשונים יכולים לצפות לתוספות מוצר משמעותיות והשקות של תכונות נוספות בחודשים הקרובים. מכיוון ש- Google Analytics 4 נמצא בבטא, מומלץ כמובן להפעיל את הגרסה יחד עם הטמעת Analytics הקיימת.

התחומים בהם אנו מצפים שלקוחות יחוו שדרוגים באופי ובצורת הדיווחים, בעיקר בנושאי מוניטיזציה, שדרוג תכונות בנושא הפרטיות, אינטגרציות חדשות ושדרוג ליכולות עיבוד הנתונים בזמן אמת.

על ידי אימוץ Google Analytics 4 מוקדם, תוכלו להקדים ולהנות מהתכונות החדשות הללו כשהן “עולות לאוויר”.

אז מה עכשיו?

1.צרו נכס Google Analytics 4 והקימו את זרמי הנתונים
תוכלו להקים נכס חדש או להשתמש באפשרות השדרוג המובנית בחלק העליון בנכס בהקלקה על מנהל מערכת – גלגל שיניים תחתון)

  1. מלאו את שם הנכס (“הפרוייקט הגדול”), שימו לב שבהמשך תקימו זרמי נתונים שהם מהווים “מקור” מסוים של נתונים הזורמים אל הפרוייקט הגדול. לדוגמא – אם מקימים מדידה לחברת הנסיעות “חלומות” שיש לה גם אתר וגם אפליקציה . אז הפרוייקט הגדול הוא – “חברת חלומות” והוא יהיה מוזן מ2 זרמי נתונים – אפליקציה ו-ווב.
  • שימו לב שאתם מגדירים את “אזור זמן הדיווח” ו”סוג המטבע” לפי הצרכים המתאימים לפעילות שלכם.

  • באפשרות התחתונה “הצג אפשרויות מתקדמות” ניתן לבחור באפשרות להקים נכס UA לצד ההקמה הנוכחית של נכס G4 או להקים רק נכס UA בלבד.

  1. בשלב הבא גוגל יבקשו שתענו על 3 שאלות רק בכדי שהם יוכלו ללמוד על השימוש שלכם – מהי קטגוריית התעשיה בה אתם עובדים , גודל העסק שלכם (מבחינת עובדים), ומהם מטרות השימוש שלכם בנכס G4 (מתוך רשימה)
  1. בשלב הבא תגדירו את זרמי הנתונים, בדוגמא הקודמת הצגנו את חברת הנסיעות “חלומות” שיש לה פעילות ווב ופעילות אפליקציה (IOS ו ANDROID), לכל אחד מהם נקים “זרם נתונים” משלו,

בדוגמא כאן נתמקד בזרם הנתונים “ווב” ונבחר בו

  • נזין את כתובת האתר (ווב) וניתן שם שיזהה את זרם הנתונים הספציפי הזה,

בנכס G4 החדש, יש מודל מדידה מתקדם ואוטומטי (ללא קוד) המאפשר מדידה על מגוון אירועים בצורה מהירה. אירועים כמו – צפיות בדף (כן כן עכשיו זה איבנט), גלילות, הקלקות על לינקים שהובילו ליציאה מהאתר, חיפוש באתר, צפיות בסרטונים , הורדת קבצים. (כדאי להיכנס להגדרות יותר ספיציפיות של האיבנטים תוכלו לבחור בגלגל השיניים בצד ימין ולבצע התאמות)
לאחר מכן המשיכו ליצירת זרם הנתונים.

  • לאחר מכן תגלו את קוד המעקב החדש שלכם, אותו תוכלו להטמיע בעזרת מתכנת או בעצמכם דרך גוגל טאג מנג’ר

  • לאחר ההטמעה וודאו שהטאג יורה בכל העמודים (ב PREVIEW MODE GTM)
  • חזרו לנכס ובידקו את הדוח “זמן אמת” , בצד ימין של הדוח תוכלו להתמקד בנתוני הגולשים ,בצורה פרטנית לכל גולש ע”י בחירה ב- צפייה בתמונת מצב של משתמשים:
  • העמיקו במודול הדוחות והניתוח, בקרו במגוון הדוחות והאפשרויות של הנכס החדש,
    ללמידה נוספת:
  • יצירת קהלים , רימרקטינג וUSER ID – בלינק

לכל שאלה בנושא G4, בנושא המעבר, תכנון המדידה, ויכולות הניתוח לטובת שיפור הפעילות השיווקית שלכם – אנחנו כאן עבורכם, אל תהססו

בהצלחה!

 

♂︎ ♀︎ ⚥︎