איך לעקוב אחר פעילות האיקומרס שלכם באמצעות גוגל אנליטיקס

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

איך לעקוב אחר פעילות האיקומרס שלכם באמצעות גוגל אנליטיקס

דין מודן

אנליסט דיגיטל
בעל ניסיון של מעל לעשור בעולם הדיגיטל בתפקידים מגוונים כמנהל מחלקה פרוגמרטית, כקמפיינר, כאנליסט ואפילו כמנהל שיווק ברשת חינוך גדולה בארץ.

גוגל אנליטיקס (GA) מעניק לך הרבה מידע על התנועה והקהל באתר שלך. החל ממדדים שונים כמו אחוז יציאה מהדף, נטישת ביקור ואחוזי המרה של KPI עיקריים, דרך נתוני דמוגרפיה ותחומי העניין של קהל, צפייה בעמודי הנחיתה ועוד נתונים כמותיים לגבי מה שהמשתמשים עושים באתר שלך.

אבל עבור חנויות איקומרס, המידע הזה לבדו אינו מספיק – וכאן נכנס המעקב אחר מסחר אלקטרוני כדי לעזור לך להבין כיצד אנשים קונים באתר שלך.

הכירו את פתרון המעקב אחר מסחר אלקטרוני (איקומרס) בגוגל אנליטיקס 

מעקב אחר מסחר אלקטרוני (איקומרס) הוא תכונה של גוגל אנליטיקס המאפשרת לעקוב אחר פעילות הקניות באתר שלך. התכונה מאפשרת לך לעקוב ולנתח עסקאות, הכנסות, מוצרים שמכרת ועוד.

נתוני מסחר אלקטרוני ב- בגוגל אנליטיקס יעניקו לך תובנות ספציפיות לגבי:

  • מוצרים עם מספר מכירות גבוה (או נמוך)
  • ערך הזמנה ממוצע וכמות מוצרים לכל עסקה בממוצע
  • יחס ההמרה בחנות האיקומרס שלך
  • שינויים ומגמות בעסקאות ובהכנסות לאורך זמן

לצפייה בנתונים יש לגשת לדוח מסחר אלקטרוני, ממקום מתחת לדוח ההמרות> מסחר אלקטרוני:


חשוב לדעת כי ניתן למצוא מדדי מסחר אלקטרוני (איקומרס) גם בדוחות אחרים של גוגל אנליטיקס (GA),
תחת:

  • כרטיסיית ‘סיכום’ (Summary) של רוב דוחות ה- GA: בעמודה ‘המרות’ בחר בתצוגה ‘מסחר אלקטרוני’ כדי לראות מדדים כמו יחס המרה בחנות, עסקאות והכנסות עבור המאפיינים (מימדים) השייכים לאותו דוח. לדוגמה, זוהי תמונת מצב של דוח צירוף משתמשים> כל התנועה> מקור / אמצעי הגעה לאתר:
  • כרטיסיית ‘מסחר אלקטרוני’ ברוב דוחות ה- GA מציגה מדדים כגון ערך הזמנה ממוצע (AOV) וערך לכל ביקור באתר. להלן תמונת מצב של אותו הדוח מהסעיף הקודם ,דוח צירוף משתמשים> כל התנועה> מקור / אמצעי הגעה לאתר, כאשר בוחרים בכרטיסיית ‘מסחר אלקטרוני’:

5 שימושים עיקריים בפתרון המעקב אחר מסחר אלקטרוני (איקומרס) בגוגל אנליטיקס

כמו שאמרנו, פתרון זה הינו חיוני למעקב וניתוח רכישות ונתוני מכירות אחרים כמו:

 

  • סך ההכנסות
  • מספר העסקאות הכולל
  • יחס ההמרה בחנות האיקומרס
  • ערך הזמנה ממוצע
  • שיעור נטישת עגלה

אם את/ה בעל/ת חנות איקומרס אך לא הפעלת מעקב אחר מסחר אלקטרוני ב- GA, נתוני האנליטיקס שלך יהיו מוגבלים. לדוגמה, ניתן לראות רק מדדי GA סטנדרטיים כגון משתמשים, ביקורים באתר ותצוגות דפים, אך לא ניתן לראות אם ביקור הסתיים ברכישה או לא.

  • מסחר אלקטרוני רגיל לעומת מסחר אלקטרוני משופר (Enhanced Ecommerce) ב- GA

גוגל אנליטיקס מציעה שני סוגים של דיווח על מסחר אלקטרוני: מסחר אלקטרוני רגיל (Standard Ecommerce) ומסחר אלקטרוני משופר (Enhanced Ecommerce).


מסחר אלקטרוני רגיל עוקב אחר מדדי מסחר אלקטרוני אופייניים כגון הכנסות, יחס המרה בחנות, ערך הזמנה ממוצע וביצועי מוצר ספציפיים.

 

מסחר אלקטרוני משופר מוסיף שכבה של נתונים ספיציפיים ועמוקים יותר, כולל דוחות עבור שלבי צ’קאווט ושלבים ספציפיים במסע הלקוח (פאנל קנייה). תוכל גם לראות ביצועים של קודי קופון, פעילות אפיליאציה,רשימות מוצרים הנמצאים במיקומים שונים באתר וקידומים פנימיים ועוד נתונים שונים שיעזרו לך להבין את ההשפעה של מאמצי השיווק באתר.

  1. מעקב אחר KPI חשובים

מעקב אחר מסחר אלקטרוני מאפשר לך לאמוד מיד את “הדופק” בחנות האיקומרס שלך. ניתן לעקוב ולפקח על KPI עיקריים כמו הכנסות, ערך הזמנה ממוצע ומספר עסקאות כדי לענות על שאלות כמו:

מהם סה”כ ההכנסות שלנו מתחילת החודש ועד היום, מתחילת השנה ועד היום?

האם יש שיאים משמעותיים או נפילות דרמטיות במכירות?

איך ההכנסות השבועיות, החודשיות או הרבעוניות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד?

*השוואת חודש מרץ, שנה נוכחית מול שנה קודמת בדוח מסחר אלקטרוני, ממוקם מתחת לדוח ההמרות> מסחר אלקטרוני

  1. שיפור אחוזי הרכישה והמעבר בפאנל הרכישה  

דוח התנהגות קנייה, מראה לך כיצד משתמשים מתקדמים במשפך המכירות שלך. הדוח מתחיל עם הצגת נתון כל המבקרים בצד שמאל ומתקדם דרך צפייה במוצרים, הוספות לעגלה, כניסה לצ’ק-אאוט ורכישה.

ניתן לראות כמה משתמשים ירדו בכל אחד מהשלבים בפאנל הקנייה:

התובנות העולות מניתוח מסע הקנייה קריטיות ומסייעות לזהות נקודות כאב במסע הלקוח. לדוגמא, אם הרבה מבקרים נוטשים בשלב מסוים, מומלץ לחקור וללמוד כיצד לשפר את חווית הקנייה בשלב זה ולמנוע נטישה.

אם נרצה לקבל נתונים מפורטים יותר עבור פלחים ספציפיים (Segments) בקהל הגולשים , ניתן ללחוץ על הלחצן ‘הוסף פלח’ (‘Add Segment’) בחלק העליון של הדוח כדי לבחור או ליצור את הפלח שרוצים לנתח.

  1. מעקב אחר מכירות והכנסות ממגוון ערוצי תנועה

מעקב אחר מסחר אלקטרוני מוסיף שכבה של מדדים שימושיים לדוחות אחרים שאינם כלולים בדוח המרות> מסחר אלקטרוני – ניתן לחקור את ההשפעה של ערוצי תנועה ספציפיים ותפקידם במכירות בחנות.

לדוגמא, בדוח צירוף משתמשים> כל התנועה> מקור / אמצעי הגעה לאתר, ניתן לראות באיזה אופן כל ערוץ ממלא תפקיד בשיעורי ההמרות, העסקאות וההכנסות בחנות האיקומרס.

נתונים אלו מסייעים לחזק את הערוצים המניבים הכנסות גבוהות ולבצע אופטימיזציה לערוצים המניבים ביצועים נמוכים.

  1. מעקב אחר שיעור נטישת עגלת הקניות בחנות האיקומרס

רוצה לדעת כמה משתמשים מוסיפים מוצרים לעגלה ואז עוזבים את האתר לגמרי? ניתן לראות את שיעור נטישת העגלה בחנות האיקומרס בדוח המרות> מסחר אלקטרוני> התנהגות קנייה.

שיעור נטישת העגלה מתבטא באחוזים ומציג את מספר הביקורים שכללו נטישת עגלה. ניתוח מדד זה מסייע להבין כמה הכנסות פוטנציאליות החנות מפסידה.

  1. מעקב אחר ביצועי מוצר פרטניים

דוח ההמרות> מסחר אלקטרוני> ביצועי מוצרים, מאפשר לנתח נתוני מכירות ביחס למוצרים ספציפיים ועונה על שאלות כמו:

כמה הכנסות כל מוצר מביא?

האם לקוחות נוטים לקנות יותר מיחידה אחת מאותו המוצר ברכישה אחת?

כמה אנשים שרואים דף מוצר ספציפי מוסיפים את המוצר לעגלה שלהם?

כמה אנשים עוברים דרך המשפך ומשלימים את הרכישה בביקור אחד?

ניתן להציג ולנתח את ביצועי המוצר לפי שם מוצר או לפי מק”ט למשל.

כיצד להגדיר מעקב אחר מסחר אלקטרוני של גוגל אנליטיקס (GA) בחמישה שלבים

לפני שלב איסוף נתוני המכירות וההכנסות באתר האיקומרס שלך, יש להפעיל את תכונת המעקב ב- GA לאפיין ולהוסיף קודי מעקב בחנות האיקומרס שלך

 

לפי השלבים הבאים:

  1. לחץ על כפתור הניהול – בחשבון גוגל אנליטיקס שלך לחץ על כפתור הניהול בפינה השמאלית התחתונה.

2.יש לנווט ולבחור בתצוגה הרלוונטית המיועדת להצגת נתוני חנות האיקומרס 

  • ‘תצוגה’ (view) היא קבוצת משנה של נכס בחשבון הגוגל אנליטיקס שלך. תצוגה יכולה להכיל הגדרות,המרות ומסננים הספציפיים לתצוגה זו . מסנני תצוגה שימושיים לרוב להחרגת תעבורה פנימית מהדוחות שלך או למעקב אחר סאב-דומיינים.
  1. יש להקליק על “הגדרות מסחר אלקטרוני” (Ecommerce Settings)
  2. יש להפעיל את תכונת המעקב אחר פעילות מסחר אלקטרוני בנכס הGA
  • לאחר הפעלת התכונה, תתגלה האפשרות להפעיל את תכונת “דיווח מסחר אלקטרוני משופר” (Enhanced E-commerce),  המעניק שכבת נתונים עמוקה יותר ומדדים נוספים עליהם דיברנו בקצרה במאמר זה. 
  • בחלק זה בהגדרות ניתן ליצור תוויות מותאמות אישית עבור השלבים השונים בתהליך הצ’ק אווט בחנות שלך. (נתוני מסחר משופר וביניהם שימוש בתוויות אלו נועדו רק לאתרים אשר קיימת בהם הטמעת Enhanced E-commerce.

  1. הוסף את קוד המעקב אחר מסחר אלקטרוני לאתר שלך

בשלב זה, יש להוסיף קוד לאתר שלך לטובת איסוף נתוני המסחר האלקטרוני בחנות האיקומרס שלך ולשלוח אותם ל- Google Analytics. ניתן להטמיע אותם ישירות אם יש לך ידע בסיסי בעריכת HTML או בקוד. ניתן להטמיע בעזרת GTM (גוגל טאג מנג’ר) או פשוט להעזר במפתח. אם אתם משתמשים בפלטפורמות פופולאריות כמו מג’נטו, שופיפיי או ווקומרס (וורדפרדס) גלו את הפתרונות הייעודיים של כל מערכת למעקב אחר מסחר אלקטרוני בגוגל אנליטיקס.

חשוב לדעת!

  • תהליך הטמעת תכונת דיווח מסחר אלקטרוני משופר (Enhanced E-commerce)
    הינו תהליך מורכב ומשמעותי, שדורש איפיון , ידע טכני, וההיערכות מוקדמת ולכן אנו נשמח לסייע לכם בכל שלבי התכנון וההטמעה מא’ ועד ת’.
  • מתכננים/בעלי אתר איקומרס מבוסס פלטפורמות כמו מג’נטו, שופיפיי או ווקומרס, פנו אלינו ונשמח לסייע לכם בבחירת התוספים האיכותיים ביותר לדיווח פעילות המסחר האלקטרוני לגוגל אנליטיקס.

למידע נוסף על הנושא יש לעיין בהוראות למפתחים ובמסמכי התמיכה של גוגל

7 מדדי מסחר אלקטרוני נפוצים שכדאי להכיר
כדי להפיק את המרב מנתוני המסחר האלקטרוני, חשוב להבין את המדדים הבאים:

  1. הכנסות ממוצרים

המדד הכנסות ממוצרים מציג את סך ההכנסות שנצברו ממכירת מוצרים בודדים בתקופה מסוימת.
בדוח המרות> מסחר אלקטרוני> ביצועי מוצרים, ניתן לראות מוצרים המסודרים לפי סה”כ הכנסות ממוצרים, יחד עם האחוז (נתח) שכל מוצר תרם לסך ההכנסות.

אם הטמעת באתר והפעלת את תכונת המסחר האלקטרוני המשופר (Enhanced E-commerce), ניתן לראות גם הכנסות מכל קטגוריית מוצרים.

  1. רכישות ייחודיות

המדד ‘רכישות ייחודיות’ מציין את מספר הפעמים הכולל שמוצר (או קבוצת מוצרים) היה חלק מעסקה. חשוב לזכור, שמדד זה אינו מראה כמה יחידות של מוצר מסוים מכרת, אלא בכמה עסקאות הוא הופיע.

לדוגמה, מכרת 100 יחידות של מוצר A, אך יש לו רק 70 רכישות ייחודיות. משמעות הדבר היא שנרכשו 100 יחידות של מוצר A כחלק מ- 70 עסקאות נפרדות (רכישות ייחודיות).

  1. כמות

מדד הכמות משקף את מספר היחידות של מוצר ספציפי שנמכר בתקופה מסוימת. לפי הדוגמה שהוצגה בסעיף הקודם, למוצר A היו 70 רכישות ייחודיות, והכמות שנמכרה הייתה 100.

  1. כמות ממוצעת

מדד ה-הכמות הממוצעת (AVG.QTY) מציג את הכמות הממוצעת של מוצר ספציפי שנמכר לעסקה. המדד יכול לספק נתון האם הלקוחות שלך בדרך כלל קונים מוצר ספיציפי בכמויות גדולות.

כמות ממוצעת מחושבת על ידי חלוקת מספר היחידות שנמכרו (כמות) במספר העסקאות בהן נמכרו (רכישות ייחודיות):

כמות ממוצעת = כמות / רכישות ייחודיות

לדוגמא, אם 100 יחידות נמכרו ב -70 רכישות ייחודיות (עסקאות), הכמות הממוצעת שלך היא 1.43.

  1. יחס המרה בחנות האיקומרס

שיעור המרות של המסחר האלקטרוני (חנות איקומרס) הוא אחוז הביקורים באתר שכללו עסקה. יחס ההמרה של המסחר האלקטרוני באתר שלך מחושב על ידי חלוקת מספר העסקאות באתר במספר הביקורים באתר כפול 100:

שיעור המרות מסחר אלקטרוני = (ביקורים בחנות / עסקאות) * 100

לדוגמה, אם יש לך 500 פעילויות באתר ו -20 עסקאות, יחס ההמרה של מסחר אלקטרוני הוא
(20/500) * 100 = 4%.

שיעור ההמרות של מסחר אלקטרוני נמצא בדוח המרות> מסחר אלקטרוני> סקירה כללית.

  1. ערך הזמנה ממוצע (AOV)

ערך הזמנה ממוצע (AOV) הוא הערך הממוצע של עסקאות בתקופה מסויימת.
חישוב AOV נעשה על ידי חלוקת סך ההכנסות שלך עם סך העסקאות:

AOV = סך העסקאות / סך ההכנסות

לדוגמה, אם יש לך הכנסה כוללת של 5,000 ש”ח  והיא נובעת מ 100 עסקאות,
ה- AOV שלך הוא , 100 / 5,000 ש”ח = 50 ש”ח 

  1. יחס הוספה לעגלה מצפייה ויחס רכישה מצפייה – 

יחס הוספה לעגלה מצפייה בעמוד מוצר (Basket to Detail rate) נעשה ע”י חלוקה של כמות הפעמים שהמוצר נוסף לעגלה בכמות הצפיות בעמוד המוצר.
יחס רכישה מצפייה בעמוד מוצר (Buy to Detail Rate) נעשה ע”י חלוקה של כמות הרכישות הייחודיות של מוצר מסויים בכמות הצפיות בעמוד המוצר. 

  • מדדים אלו הינם ייחודיים ומציגים נתונים רק אם בוצעה הגדרה תקינה ואחידה של ערכי המסחר האלקטרוני המשופר באתר (Enhanced E-commerce).

כאשר יחסים אלו נמוכים, עלולה להיות בעיה בדפי המוצר המוצר באתר שלך.

לדוגמא, כאשר יש לך שיעור נמוך של הוספה לעגלה מצפייה בעמוד מוצר, פירוש הדבר שמבין האנשים שצפו בדף פרטי מוצר, מעטים הוסיפו את המוצר לעגלה. זה כנראה אומר שיש פער בין מה שהלקוח ציפה בהתבסס על אופן שיווק המוצר, לבין פרטי המוצר שהם רואים כעת בדף המוצר. לעיתים מדובר בפערי מחירים/פרטים/מידע על משלוחים, יתכן ומדובר בבעיות טכניות וכשלים שמנעו הוספה לעגלה וכו.

לסיכום,

גוגל אנליטיקס יכול לספק לך מידע רוב אודות הפעילות בחנות האיקומרס שלך כאשר הפתרונות למעקב מתחלקים ל2 סוגים , הטמעה סטנדרטית ומהירה אל מול הטמעה יותר מורכבת הדורש תהליך תכנון ואיפיון מקדים.

מדדי איכות אלו מהווים את לב הפעילות העסקית בחנות האיקומרס ויכולים לסייע לך לנתח ולשפר את הפעילות ביחס לערוצי התנועה, דפי המוצר והמאמצים השיווקים בתוך האתר שלך.

זכרו – לכל שאלה וצורך בנושא זה אנחנו כאן עבורכם, אל תהססו לפנות אלינו.

בוריס קימלמן

רוצה להגדיל את המכירות באתר שלך?

השאר פרטים ונבדוק ביחד את התאמתך לתהליך שלנו (ללא התחייבות)