איך בונים תקציב שיווק ללא גבולות

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

האם יש דבר כזה תקציב שיווק ללא גבולות? אחרי שעברתי עם עשרות גופים ובכל אחד מהם אני רואה את אותה התפיסה מבחינתי אין דבר כזה תקציב שיווק – אין לו גבול!
אני יודע שזו אמירה מאוד שנויה במחלוקת אבל אני הולך להוכיח את טענתי במאמר ובסרטון הבא.

איך באמת בנוי תקציב השיווק

תקציב השיווק בארגונים מסורתיים הוא נגזרת מסך ההכנסות הצפויות באותה שנה איזשהו אחוז מסוים. יש לו תמיד נקודת קצה מוגדרת. מבחינתי כל זמן שאנחנו יודעים להראות את ה ROI על תקציב השיווק אז אין לו סוף.

אז מה הבעיה?

הקושי האמיתי בארגונים זה להראות את ה ROI כי הרבה מהפעילויות שארגונים עושים מאוד קשים למדידה. לדוגמא – פרסומת בטלוויזיה, לחלוטין מהלך שאי אפשר למדוד את ה ROI.
עם זאת, כן ניתן למדוד את כמות החיפושים על שם המותג בתקופת קמפיין הטלוויזיה ומשם לגזור את ה ROI. דוגמא נוספת היא מודעה בעיתון, אם לא יודעים למדוד את ההשפעה אזי בוודאות לא נדע להראות ROI אבל אם נדע להראות כמה שיחות קיבלנו רק מהמודעה הספציפית הזו אזי כבר ניתן לחבר לזה את סך המכירות שביצענו כתוצאה מהמודעה.

ברגע שהתפיסה לגבי תקציב שיווק הופכת להיות להשקעת שיווק והמחשבה הופכת מהוצאה להכנסה בעקבות הפעולות שאנחנו עושים אז מגבלת התקציב נעלמת.
אם אנחנו יודעים לבוא ולהוכיח X5 על תקציב השיווק שלנו אז הוא בלתי נגמר כי על כל שקל שאנחנו משקיעים בשיווק אנחנו מקבלים 5 שקלים במכירות.
הערת אגב שחייבת להיכתב, זה כמובן תלוי בשולי הרווח של החברה כך שיש חברות שב 5X עדיין לא מחזירות את ההשקעה ויש חברות שב 2X כבר עשו הון תועפות – ה 5X זה רק דוגמא.

מה לעשות מחר בבוקר?

אז מתי פעם אחרונה עברתם על תקציב השיווק שלכם ובחנתם כל הוצאה האם היא מחזירה את עצמה או לא, האם יש לכם את המדידה הנכונה לבחון את הנתונים או לא, האם אתם בשלים למעבר לתקציב שיווק ללא גבולות או שיש לכם עוד דרך לעבור כדי להיות מסוגלים להראות להנהלה בצורה מהימנה את ה ROI שלכם על השקל?

רוצה לייצר תקציב שיווק ללא גבולות?