6 שלבים הכרחיים לפרויקט ה-CRO הבא שלכם

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
בוריס קימלמן

בוריס קימלמן

מנכ"ל ובעלים bdigital
מעל עשור בעולם הדיגיטל, מתמחה בחיבור שיווק וטכנולוגיה לשיפור המכירות

מנהלים את השיווק או הדיגיטל של אתר מסחר?

כשאתם מתחילים תהליך CRO, אתם רוצים להיות בטוחים שתעשו כל מה שאתם יכולים כדי להצליח. אחרת, כמובן, ההשקעה תלך לאבדון וההחזר על ההשקעה יפול לאותו בור שחור. 
כדי להתחיל, עברו ובדקו שיש לכם את כל הרכיבים הבאים:

  1. כלי CRO

כלי CRO אוספים נתונים על האתר שאתם מנהלים את השיווק או את הדיגיטל שלו, כדי לאפשר לכם להבין כיצד המבקרים משתמשים בו וכמו כן לזהות ולבדוק שינויים פוטנציאליים עבור הגדלת שיעורי ההמרה. 

את הכלים מחלקים לשלוש קטגוריות:

  1. ניתוח אתרים
  2. הבנת התנהגות משתמשים
  3. פלטפורמות A/B Test

     

    כל מקצוען CRO יודע מהם הכלים המתאימים להשגת תוצאות רצויות בלו”ז הנדרש.
  1. הצוות 

צוות CRO ייעודי הוא החלק שיותר מהכל יקבע את התוצאות.
בקיצור, בנו צוות מעולה. איך תעשו את זה? 
ובכן, ישנם שלושה הרכבי צוות אופייניים לעבודה בישראל:

  1. צוות פנימי – בתוך החברה.
  2. צוות חיצוני – כמונו, למשל. 
  3. מבנה היברידי – חלק מהחברה, וחלק מחוצה לה.

קבעו את אפיון הצוות על פי מאפייני הארגון שלכם.

  1. תקציב

זוכרים את האמרה “צריך כסף כדי להרוויח כסף?”
בעולם שיפור ההמרות, תוכנית CRO יעילה דורשת השקעת כסף, אבל מהם הסעיפים שיקבעו את העלות והתוצאות הנדרשים לתקצוב תכנית CRO? 

  1. הון אנושי
  2. משך התכנית
  3. עלות הכלים המשמשים בתוכנית
  4. עלויות יישום A/B Test
  5. עלות יישום האפשרויות הזוכות ב A/B Test , בקידוד באתר. 
  1. התהליך / המתודולוגיה

זהו המפתח. ללא תהליך מוגדר היטב, תוכנית CRO יכולה לאבד מיקוד ואפילו לאבד כיוון.
כשאנחנו מבצעים תהליך אופטימיזציה, צוות ה- CRO שלנו עוקב אחר תהליך אופטימיזציה במודל שלנו להצלחה דיגיטלית
כדי לקבוע אילו אזורים באתר אינם עובדים וכיצד לתקן אותם.

ניתן גם להראות את המודל בטבלה זו:

 

עם זאת שיש לנו תהליך מובנה וברור, כל אתר ואתר שונה, לכן צריך לדעת מתי לעקוב אחר התהליך ומתי להסיט את התהליך. 

  1. קיום הציפיות הנכונות
    לעתים קרובות הציפיות מתבססות על חוסר במידע לפני תחילת התהליך.
    כשאתם שומעים על תהליכי אופטימיזציה בהם יחס ההמרה גדל ב -500%, כמעט בכל המקרים, המידע הזה חסר במכוון או בטעות.
    חשוב לדעת שלא כל A/B Test שתעשו, יביא לעלייה בהמרות.
    מחקרים מראים שרק 1 מכל 8 טסטים “מנצח” את גרסת המקור.

     

  2. ניהול פרויקטים
    לא ניתן להפריז בחשיבות ניהול הפרויקט בתוכנית CRO. ניהול פרויקט שיפור המרות טוב יותר, משמעותו תכנית שיפור המרות טובה יותר. כאשר ניהול הפרויקט מתבצע נכון, תכנית שיפור ההמרות פועלת בצורה חלקה יותר. ככל שכמות הבדיקות שאתם עורכים בחודש גבוהה יותר, כך התכנית יכולה להצליח יותר. 



רוצים להתחיל את תהליך ה-CRO בחברה שלכם אבל לא יודעים איך? דברו איתנו

♂︎ ♀︎ ⚥︎