115 שאלות שיעזרו לכם לשפר מכירות באתר שלכם

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

115 שאלות שיעזרו לכם לשפר מכירות באתר שלכם

בוריס קימלמן

בוריס קימלמן

מנכ"ל ובעלים bdigital
מעל עשור בעולם הדיגיטל, מתמחה בחיבור שיווק וטכנולוגיה לשיפור המכירות

עבדנו בשנים האחרונות עם עשרות של חנויות איקומרס ושיפרנו את יחסי ההמרה, מספרי הרוכשים ומחזורי המכירות.

את השאלות שאנחנו משתמשים בהן, ריכזנו פה – וכך נוצר הצ’קליסט עם 115 שאלות רלוונטיות בגישה שלכם לפרויקט האופטימיזציה.

המסמך הוא לשימוש שוטף במהלך העבודה היומיומית, ויאפשר לך לבדוק ולוודא שעשית כל מה שצריך.

איך להשתמש במדריך זה?
תכננו מדריך זה לשימוש בשלוש דרכים.

  • ככלי להערכה מקיפה של החנות המקוונת שלך או חנות חדשה שברצונך להקים.
  • כמקור לרעיונות אופטימיזציה של האסטרטגיה הנוכחית שלך.
  • ככלי עזר לבריינסטורמינג המיועד לפתרון בעיות ספציפיות, כמו נטישת עגלה.

צ’קליסט אופטימיזציה כללי למסחר אלקטרוני

1. האם אתם מאשרים למבקרים חדשים שהם נמצאים במקום הנכון?
2. האם האתר שלכם בונה ביעילות אמון?
3. האם העיצוב לא עמוס וברור?
4. האם אתם משתמשים בגריד עיצובי מובהק?
5. האם האתר שלכם מותאם לגלישה במכשירים ניידים?
6. האם אתם מחזקים את הצעת הערך העיקרית שלכם ברחבי האתר?
7. האם דפי הנחיתה תואמים למודעות שמובילות אליהם?
8. האם ביצעתם אופטימיזציה לזמני טעינה מהירים?
9. האם אתם נותנים לגולשים המלצות אישיות בזמן שהם גולשים באתר?
10. האם אתם מספקים גישה נוחה למדיניות ההחזרות והמשלוחים?
11. האם אתה מציגים ביקורות של רוכשים אחרים?
12. האם קל לשחזר סיסמה?
13. האם אתם מעודדים לקוחות להשאיר ביקורות?
14. האם הודעות אישור ושגיאה נראות בבירור וניתן להבין מהן מה נדרש לשנות?
15. האם יש לכם דף 404 ידידותי שיודע להעביר את הגולשים לקטגוריות אחרות ולא הופך להיות העמוד האחרון בנתיב הגלישה?
16. האם דף “אודותינו” בונה אמון?
17. האם אתם ממנפים מבצעים והצעות שונות?
18. האם אתם מציעים משלוח חינם?
19. האם קל לנווט באתר?
20. האם אתם מראים למשתמשים את מספר המוצרים בעגלה שלהם ממש בכותרת?


צ’קליסט אופטימיזציה למכשירים ניידים

21. האם אתם משתמשים בתוויות(לייבלים) עבור סימון המוצרים המיוחדים שלכם? (ניסוח עודכן)
22. האם כפתורי הקריאה לפעולה העיקריים שלכם גדולים ובולטים?
23. האם הכותרת שלכם נעלמת כאשר הגולש גולל מטה, אך מופיעה שוב כאשר הוא גולל מעלה?
24. האם הכותרת ברורה אך לא פולשנית?
25. האם הכפתורים והקישורים החשובים ביותר ממוקמים במקום בו קל לגולש להקליק?
26. האם יש לך פונקציונליות לרכישה חוצת מכשירים (שמירת עגלה בין מובייל לדסקטופ ולהיפך)?
27. האם הטפסים שלכם בנויים ומתוכננים לייעל המרות בנייד?
28. האם אתם מציגים 2 או 3 תמונות בכל שורה בעמודי הקטגוריות והמכירה?
29. האם אתם מאפשרים תנועות החלקה שהגולשים בניידים רגילים אליהן?
30. האם הפופאפים מותאמים לנייד?


צ’קליסט אופטימיזציה לדף הבית

31. האם דף הבית שלכם עומד במבחן “חמש השניות”?
32. האם יש לכם תוכן לכל אחד משלושת סוגי המבקרים העיקריים?
33. האם למודעות בבאנרים שלכם יש קריאה לפעולה המעודדת קליקים?
34. האם בדף הבית יש מספר באנרים סביר? אתם לא מגזימים שם?
35. האם הרגתם כל קרוסלה וקברתם אותה 100 מטר מתחת לאדמה?


צ’קליסט אופטימיזציה של דפי מכירות (listing) וקטגוריות

36. האם המחיר עבור מוצרים מוזלים השיג את מטרתו, והאם כללתם בו את אחוז ההנחה?
37. האם אתם משתמשים בצבעים המושכים את העין (כמו אדום בוהק) עבור אלמנטים חשובים כמו מחיר המכירה או המילה “הנחה”?
38. האם תמונות המוצרים נראות במסך לפני גלילה, ויש כותרת ברורה וגלויה עם שם הקטגוריה?
39. האם תמונות המוצרים גדולות מספיק (האם אתם מנצלים את המרחב בצורה הטובה ביותר)?
40. האם תמונות מוצרים חלופיים מוצגות כשהעכבר מרחף מעליהן?
41. האם כללתם מסנני קטגוריות משנה בדף המכירה?
42. האם ניתן לסנן מוצרים לפי משתנים ספציפיים לקטגוריות כמו גודל, צבע וכו’?
43. האם יש לכם סט מקיף של אפשרויות דירוג עולות / יורדות כמו מחיר, פופולריות, רלוונטיות וכניסות חדשות?
44. האם אתם כוללים את כל המידע המתאים?
45. האם אתם מציגים מידות זמינות לקטגוריות כמו בגדים?
46. ​​האם אתם מציגים אפשרויות צבע?
47. האם אינכם מציגים יותר מדי מודעות?
48. האם מוצרים לא זמינים מוצגים רק לקראת סוף המכירה (לדייק)?


צ’קליסט אופטימיזציה של דף תוצאות חיפוש

49. האם אתם כוללים פילטרים מתאימים לקטגוריות ותתי קטגוריות,
כך שהמשתמש יוכל לצמצם את תוצאות החיפוש בקלות?
50. האם יש לכם סט מקיף של אפשרויות דירוג עולות / יורדות כמו מחיר, פופולריות, רלוונטיות וכניסות חדשות?
51. האם המוצרים נראים בלי צורך לגלול את המסך?
52. האם אתם כוללים קריאה לפעולה בדפי “אין תוצאות”? (???)
53. האם תוצאות החיפוש מדויקות עבור מילות המפתח הפופולריות ביותר?
54. האם מנוע החיפוש שלכם מתקדם מספיק בכדי לאתר שגיאות כתיב פופולריות?
55. האם אתם מציגים הצעות אוטומטיות?
56. האם אתם מציגים את מילת המפתח אותה חיפש הגולש ומספר התוצאות?

צ’קליסט אופטימיזציה לדפי המוצרים

57. האם המוצר מצולם גדול מספיק כדי לראות פרטים ספציפיים?
58. האם פונקציית הגדלת התצלום פועלת כראוי?
59. האם הצילומים איכותיים וברזולוציה גבוהה?
60. האם תמונות המוצרים מדגישות את התכונות החשובות ביותר למשתמשים
(כגון סוליות הנעליים)?
61. האם אתם מציגים יותר מתמונה אחת לכל מוצר והאם קל לעיין בהן?
62. עבור קמעונאי בגדים, האם אתם כוללים מידע על הדגם בסמוך לתמונה?
63. האם ניתן לקבל בקלות דירוגים והמלצות, על ידי לחיצה על כפתור או גלילה מטה?
64. האם ניתן לקרוא בקלות את חוות דעת הסוקרים?
65. האם אתה מקבץ את חלקי המידע “ארבעת הגדולים”? (מה זה?)
66. האם הקריאה לפעולה העיקרית שלך היא משפט הכרחי ולא מילה אחת?
67. האם הקריאה לפעולה נראית ללא גלילת מסך?
68. האם אתם משתמשים בטכניקות של יצירת דחיפות?
69. האם הצעדים המובילים לקופה ברורים (לאחר שמשתמש מוסיף מוצר לעגלה)?
70. אם מוצר אזל, האם אתם מציגים מציג ללקוחות מוצרים דומים או חלופות אחרות (או מאפשרים להם להירשם לתזכורת במקרה והפריט יופיע שוב)?
71. האם אתם מציגים בבירור את המידע על המשלוח?
72. אם מקובל לגבות מחירי משלוח גבוהים בענף שלכם, האם אתם כוללים מחשבון משלוח בתהליך הרכישה?
73. האם כל המפרט זמין בתיאור המוצר?
74. האם אפשרויות להתאמה אישית (כמו צבע, גודל, אריזת מתנה וכו’) נראות לעיני המשתמש בבירור והאם הן קלות לשימוש?
75. האם אתם כוללים תזכורת גלויה לבחירת גודל / צבע אם לקוח שוכח?
76. האם אתם כוללים תוכן שנוצר על ידי משתמשים, כמו למשל מאינסטגרם?


אופטימיזציה של עגלת המכירה

77. האם הקריאה לפעולה הראשית לרכישה בולטת?
78. האם אתם משתמשים באותן טכניקות לבניית דחיפות שקיימות בדף המוצר?
79. האם אתם יוצרים לחץ זמן במכירה באמצעות התראות, כמו למשל “המוצר שלך שמור למשך 30 דקות”?
80. האם לקוחות יכולים לשנות בקלות את מספר המוצרים וגודלם בעגלת הקניות?
81. האם קל למחוק מוצרים מהעגלה?
82. האם לקוחות יכולים לשמור מוצרים למועד מאוחר יותר במקום למחוק אותם מהעגלה?
83. האם העגלה מחזיקה מוצרים למשך 7 ימים לפחות (באופן אידיאלי 30) ללקוחות לא רשומים?
84. האם העגלה משויכת לחשבון המשתמשים כדי שניתן יהיה לגשת אליה ממכשירים שונים? (סעיף שחוזר על עצמו ביחס לסעיף חוצה מכשירים)
85. האם כללתם גרפיקה המשמשת לבניית אמון, כמו סמלי כמו חותמות, מנעולים, סמלי הסמכה וכו’?
86. האם עגלת הקניות מתרוקנת אוטומטית ממוצרים שכבר נרכשו ומודיעה על כך ללקוח באופן חלק?
87. האם אתם מציעים מוצרים משלימים זולים בדף הרכישה (אולי דף אחר?), כמו מפת שולחן לאנשים שקונים ערכת שולחן?
88. האם שדה קוד ההנחה נגיש אך אינו פולשני?
89. האם אתם מדגישים מחדש את נושא המשלוח החינמי?
90. האם אתם מציגים אפשרויות תשלום זמינות בדף העגלה?
91. האם אתם מציגים את זמן המסירה המשוער?
92. האם אתם שולחים מיילים אוטומטיים ללקוחות שנוטשים את עגלות המכירה ומזכירים להם להשלים את הרכישה?

צ’קליסט אופטימיזציה של תהליך הרכישה (צ’ק אאוט)

93. האם הלקוחות שלכם יכולים להשלים את הרכישה ללא רישום?
94. עבור לקוחות ראשונים, האם אתם משלבים את ההרשמה בטופס הקופה? לא ברור. For first-time customers, do you integrate registration into the checkout form?
95. האם אתם זקוקים למיילים של לקוחות בתחילת תהליך הרכישה כדי שתוכלו לעקוב אחריהם אם הם לא משלימים הזמנה?
96. האם הטופס אנכי (לינארית) עם תוויות ברורות שאינן נעלמות כאשר משתמש ממלא אותן
97. האם יש שדות שאפשר להיפטר מהם כדי לקצר את טופס התשלום?
98. האם גדלי השדות תואמים את גודל הקלט המצופה?
99. האם ישנה הבחנה בין שדות אופציונליים וחובה?
100. האם הולידציה בטפסים פועלת בכל שדה? האם לקוחות יודעים מיד אם מילאו שדה בצורה שגויה?
101. האם אתם כוללים עצות כתובות מתחת לשדות, כיצד לתקן כאשר ממלאים נתונים שגויים?
102. האם אתם משתמשים באפשרויות מילוי מראש כדי לייעל את תהליך הכניסה?
103. האם אתם מאפשרים ללקוחות חוזרים מילוי אוטומטי ואפשרויות שמורות (כגון כרטיסי אשראי)?
104. האם אתם “עוטפים” שדות הזנת כרטיסי אשראי באופן שונה משדות אחרים בטפסים, כדי לחזק את תפיסת הגולשים ביחס ל”שכבה” נוספת של אבטחה?
105. האם אתם כוללים הנחיות ויזואליות לפרטי כרטיסי אשראי, כגון תמונה היכן למצוא את קוד ה- CVV?
106. האם תווית הקריאה לפעולה העיקרית בכל שלב בתהליך הרכישה מתארת, למשל, “קנה עכשיו”?
לא מובן:
Is the label of the main CTA on every checkout step descriptive, for example, “Buy Now.”?
107. האם הקריאה הראשית לפעולה גלויה ובולטת יותר משתי הקריאות לפעולה האחרות? (למה דווקא 3?)
108. במהלך ההרשמה, האם אתם מסבכים יותר מדי את תהליך בחירת הסיסמה באמצעות דרישות מיותרות?
109. האם פישטתם את ההדר (Header) והניווט?
110. האם פשטתם את הפוטר (Footer) כדי למנוע מלקוחות לנטוש בטעות משך תהליך הרכישה?
111. האם צירפתם סרגל התקדמות כשיש כמה דפים במהלך הרכישה?
112. האם ברור לחלוטין שדף סיכום ההזמנות שלכם, מיד לפני הרכישה, אינו דף תודה?
113. האם המשתמשים יכולים לבצע שינויים בכתובתם בדף סיכום ההזמנות (מיד לפני הרכישה) מבלי לחזור לתחילת תהליך הצ’ק-אאוט?
114. האם אתם מציעים מגוון רחב של אפשרויות תשלום?
115. האם אתם מציעים אפשרויות קופה יעילות במיוחד, בדומה לרכישה בלחיצה אחת של אמזון?

 

בשבועות הקרובים נכין מדריכי עומק על כל אחד מהסעיפים והנחיות מדוייקות מה לעשות בכל מקרה – הישארו מעודכנים 😉

בוריס קימלמן

רוצה להגדיל את המכירות באתר שלך?

השאר פרטים ונבדוק ביחד את התאמתך לתהליך שלנו (ללא התחייבות)