סקירת מערכות דיוור ומרקטינג אוטומיישן (לא השוואה)

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

סקירת מערכות דיוור ומרקטינג אוטומיישן (לא השוואה)

אז את הפוסט הזה אני מתכנן לכתוב המון זמן. גם מתוך מטרה לייצר לעצמי סדר והבחנה בין המערכות השונות ברמה הכתובה וגם כי אני חושב שהוא יהיה רלוונטי להמון עסקים וחברות שעומדות בפני החלטה באיזה מערכת לבחור ונסמכים על המלצות כאלה ואחרות מבלי להבין לעומק את ההשלכות של הבחירה שלהם.

אז בפוסט הזה אני הולך לעשות סקירה ולא השוואה בין אימייל מרקטינג ומרקטינג אוטומיישן שונות.
אומר מראש שאין מערכת אחת שתזכה בתואר (אין שום תואר) אלה פשוט סקירה של מערכות שונות, היתרונות והחסרונות ולמי כל מערכת כזו יכולה להתאים.

המערכות שאני הולך לסקור הן:

סמוב – SMOOVE
אקטיבטרייל – Active Trial
רב מסר
רימרקטי – Remarkety 
פלאשי – Flashy 
קונברטקיט – Convertkit

יש עוד המון כלים שאני מקווה שעם הזמן הסקירה הזו תלך ותעמיק גם לגביהם.

הפרמטרים של הסקירה הם מגוונים ונוגעים לעולמות תוכן שונות.

  • רמת המחיר לרשימת תפוצה של 6000 רשומים
  • יכולות הסגמנציה של הרשימה
    • האם עושים שימוש ברשימות נפרדות או בתגיות
    • האם יש רשימות דינמיות
    • מה כוללת רשימת הלקוח
    • האם יש הגבלה על כמות השדות, האם יש שדות מובנים, האם יש יכולת לייצר שדות מחושבים בתוך המערכת או שהחישובים צריכים להיעשות מחוץ למערכת.
  • איך מתנהג האימייל בילדר עצמו
    הנקודה של האימייל בילדר היא נקודה מאוד כואבת. באחד הפרויקטים שעשיתי בעברת של הטמעת תהליך מרקטינג אוטומיישן לא בדקתי מספיק לעומק את האימייל בילדר של המערכת וזה התגלה כסיוט מהלך. במקום שהמערכת תחסוך לנו זמן הבניה של המיילים ארכה פי 2 יותר זמן ובסופו של דבר הפרויקט נגנז.

    זו אחת הנקודות הכי חשובות לבדיקה בכל מערכת. זה הכלי המרכזי שאתם או מי מטעמכם שהולך לתפעל את המערכת הזו הולכים לעשות בה שימוש. האימייל בילדר צריך להיות קל מאוד ופשוט לתפעול, ברמת Drag & Drop כך שגם מי שאין לו חוש אסתטי יודע לייצר אימייל מהממים.

  • מה רמת הטיפול בנושא עבירות אימיילים – Deliverability 
    אחד הנושאים החשובים ביותר והמשפיעים ביותר על אחוזי הפתיחה של המיילים שלכם. לטעמי יש חוסר ידע מאוד עמוק בתחום הזה בארץ – בטח אצל אלה שרק מתחילים לגעת בעולם הזה. זה בהחלט שווה פוסט נפרד רק על הנושא הזה.
  • האם יש יכולות של הקמת עמודי נחיתה
    חלק מהמערכות מאפשרות כחלק מכלי הדיוור גם את היכולת להקים עמודי נחיתה.
    אישית לי זו יכולת פחות חשובה מאחר וסוג הלקוחות שאני עובד איתם, השאיפה שלי היא שעמודי הנחיתה יהיו חלק מהאתר הכללי ולא עמוד עם טופס לידים מנותק מהאתר.
  • מה רמת האינטגרציות של כל אחד מהכלים והחיבורים השונים למערכות אחרות
    אולי הנקודה השניה החשובה ביותר אחרי נושא עבירות אימיילים.
    המערכת שאתם תבחרו בסופו של דבר צריכה לדעת לדבר עם כ”כ הרבה מערכות אחרות, בין אם זה האתר שלכם, מערכות הפרסום השונות, מערכת ניהול הלקוחות (CRM) ואפילו הקופות בחנות הפיזית.
    כמה שהמערכת שתבחרו תהייה יותר פתוחה לקבל \ להוציא קריאות כך חייכם יהיו יותר קלים.
  • מה רמת התמיכה של כל אחת מהמערכות
  • תמיכה בעולם האיקומרס
    הרבה מהלקוחות שלי מהעולם הזה ולכן דין מערכת דיוור לאתר תוכן אינו כדין של מערכת דיוור לאתר סחר.
    כשאני מסתכל על רמת ההתאמה של מערכת כזו אחרת לעולם האיקומרס אני מסתכל על כמה פרמטרים.
    • היכולת לייצר תהליך של נטישת עגלה – להצליח לייצור קשר עם בערך 80% מהגולשים שהגיעו לתהליך ההזמנה ולא התקדמו היא קריטית עבור עסק איקומרס.
      יחסי ההמרה של תהליכים כאלה יכולים להגיע לעוד 7-8% יחס המרה נוספים למה שקיים באתר בלאו הכי.
    • יכולת לייצר קופונים חד חד ערכיים לכל לקוח, ז”א שלקוח ספציפי מקבל קופון ספציפי שנוצר בשבילו ולא שימוש בקופון גנרי hello10 לדוגמא
      יכול לשמור מוצרים מומלצים בתוך מערכת הדיוור, לנהל סוג של קטלוג פנימי שיהפוך את הפעילות להרבה יותר פרסונאלית ומותאמת ללקוח.
  • יכולות ה AB טסטינג השונות
    אם זה לא הפוסט הראשון שלי שאתם קוראים אז אתם בטח כבר צריכים לדעת שאני חסיד מאוד גדול של עולם ה AB טסטינג והבדיקות השונות. זו הדרך להשיג עוד שיפור קטן בתוצאות באמצעות ניסוי וטעיה והצלחה
    ועוד

אני אצרף לינקים לכל אחת מהמערכות, חשוב לי לציין כי הלינקים האלה אינם לינקי אפיליאציה.

סמוב – SMOOVE | לינק

המערכת של סמוב מבטיחה להיות מערכת מרקטינג אוטומיישן המשלבת יכולות שונות מעולם האימייל מרקטינג, אוטומציה, עמודי נחיתה ושליחת הודעות SMS.

כמה עולה מערכת דיוור סמוב

עלות ל-5000 רשומות במנוי חודשי עולה 269 ש”ח לחודש ובהתחייבות לשנה 229 ש”ח

יכולות סגמנטציה

במערכת קיימת אפשרות לניהול רשימות שונות, ז”א רשומת לקוח יכולה להיכלל במגוון רשימות. פעם אחת תופיע תחת רשימת “רשומים לניוזלטר” ופעם שניה תופיע תחת “לקוחות משלמים” לדוגמא.
רשימות דינאמיות ניתן לאכלס באמצעות תהליכי אוטומציה, האפשרות הזו אמורה להוריד הרבה כאב ראש בעדכון טריות הנתונים של המידע על הרשימה. לדוגמא, אם רוצים לייצר סגמנט של כל פי שפתח תפוצה כלשהי או בהתאם לכל נתון מאפיין או התנהגותי אחר שנבחר.
ניתן לנהל תגיות באמצעות שדה מותאם מסוג “רשימת ערכים”.
בנוסף, ניתן לפלח אוכלוסיות וליצור מהם רשימות בהתאם לקריטריונים המשלבים שדות מאפייני הלקוח, שדות התנהגותיים ונתוני מערכת, לדוגמה, לקוד שנשלחו אליו X דיוורים ולא פתח.

רשומת לקוח

בנושא של ניהול רשומת לקוח חלק מהמערכות מגבילות בכמות השדות האפשריים לשמירה ולפעמים זה בהחלט יכול לייצר בעיה.
במקרה של סמוב הם אינם מגבילים את כמות השדות שניתן לייצר לרשומת לקוח אחת ואף ניתן למיין ולקבץ אותם לקבוצות, לדוגמה: נתונים אישיים, סיווג עסק, נתונים התנהגותיים וכו’
קיים עושר גדול בסוגי השדות: שדה טקסט, תאריך, מספר, בחירה יחידה, בחירה מרובה, אזור טקסט, העלאת קובץ, שדה דירוג ושדה חתימה.
בשדות ניתן להשתמש ליצירת פרסונליזציה ותוכן דינאמי במיילים, מסרונים, דפי הנחיתה, טפסים וכמובן בתהליכי האוטומציה.

סמוב דשבורד
סמוב דשבורד

עבירות אימיילים

ברירת המחדל היא שהמיילים נשלחים מ IP משותף, אך קיימת אפשרות גם לשליחה דרך IP ייעודי רק של הלקוח.
במערכת עצמה אין סריקה של מילים חמות ולא של יחס טקסט \ תמונות שיזהירו את השולח לגבי שינויים שהוא יכול לעשות במייל לפני שליחתו במטרה להעלות את סיכויי ההגעה ל INBOX ולא לספאם (קידומי מכירות ב GMAIL עדיין נחשב כ INBOX).
לדברי סמוב, הם מקדישים המון תשומות לנושא, הן בניהול התשתיות ומוניטין השרתים השולחים והן בבקרה על איכות התוכן הנשלח מהמערכת.
ניתן לשלוח מדומיין פרטי באמצעות הגדרת SPF וקבלת DKIM ייחודי לכל שולח, על מנת להבטיח עבירות מקסימלית.

דפי נחיתה

במקרה של סמוב הם מאפשרים הקמה של עמודי נחיתה וטפסים כחלק מהמערכת.
הטפסים יכולים לכלול מגוון עשיר (ראו למעלה) של שדות, כולל שדות נסתרים ואפשרות התניה דינאמית של שדות שיוצגו (בבחירת ערך כלשהו בשדה מסויים, יוצגו שדות שונים).
במידה ומשלבים קישר לטופס ממייל או מסרון, ניתן להוסיף בדף טקסט פרסונאלי, לבצע מיקוד של תוכן (תוכן שיופיע רק ללקוחות העומדים בקריטריון כלשהו, לדוגמה גברים / נשים) ומילוי אוטומטי של שדות הטופס.
ניתן אף לשרשר בין הטפסים ובכך ליצור מעין Wizard הכולל מילוי טפסים בשלבים.

אינטגרציות וחיבורים למערכות אחרות

פייסבוק – יודעים לקבל הרשמות בטפסי לידים
זאפייר ואינטגרומט – כלים שעושים לכל שאמורים לעשות למשווקים חיים הרבה יותר קלים. מאפשרים לחבר בין אלפי מערכות שונות מבלי לדעת לכתוב קטע קוד בודד.
הייחודיות בסמוב היא שהיא מאפשרת שילוב של זאפייר או אינטגרומט כ”פעולה” באוטומציה וכך לשלב אלפי מערכות כחלק מובנה בתהליך שלם.
פופטאין – אחת ממערכות הפופאפים המובילות בארץ. בעצם הסנכרון הוא ליד שנכנס בפופאפ באתר יודע להיכנס ישר לסמוב לרשימה הרלוונטית.
WooCommerce – סמוב מספרים כי ההתממשקות מאפשרת לעקוב אחר תנועת הגולשים וליצור תהליכי תקשורת כגון תגמול ו/או עדכון קונים שרכשו מעל סכום מסוים או תדירות מסוימת.
מג’נטו – התממשקות עם מג’נטו דומה בעיקרון ליכולות לעיל של ווקומרס.
CRM – חיבור עם Powerlink, Priority, Zebra, הכוורת ואחרות ובנוסף, ניתן לחבר נוספות באמצעות זאפייר ואינטגרומט כמו Salesforce, Dynamics, ZOHO ואחרות..

תמיכה בלקוחות

לחברה 4 ערוצי תמיכה – מייל, טלפון, פייסבוק וצ’אט והיכולת לקבל שירות בארבעתם קיימת לכל הלקוחות.

התאמה לעולם ה eCommerce

במקרה של סמוב התמיכה בעולם האיקומרס היא מצומצמת יחסית.
יש אפשרות לעשות חיבור עם חנויות שופיפיי לטובת ניהול תהליך של עגלה נטושה.
אם אתם בעלים של חנות ווקורמס אז כבר תצטרכו לעשות שימוש בכלי צד ג’ כמו זאפייר לטובת עגלה נטושה.
אין יכולות של חישוב ערך חיי לקוח (LTV) וכמות רכישות ממוצעת.
אין גם יישות של מוצרים מומלצים במטרה לייצר פעילות פרסונאלית יותר ללקוח. צריכים לייצר אימיילים “טיפשים” עם מידע על המוצרים כחלק מהדיוור עצמו.
זה ממש לא נכון:
ניתן לחבר פיד של RSS שימשוך את נתוני המוצרים (שם, תיאור, תמונה וקישור) וישלח אותם באופן אוטומטי בדיוור. בדיוור ניתן לקבוע “מיקוד” של תוכן ובכך כל סגמנט וסגמנט רואה ניוזלטר מותאם אישית עבורו..

AB טסטינג

במקרה של סמוב, הם מאפשרים AB טסט על הכותרות של והגרסה המנצחת תשלח לשאר הקבוצה באופן אוטומטי, בהתאם לאחוזי פתיחה או הקלקות.
קיימת גם אפשרות ל AB טסט ברמת תוכן המיילים עצמם שזה פיצ’ר שלא לכל שאר המערכות יש כרגע.

השורה התחתונה – למי המערכת מיועדת

המערכת מתאימה לעסקים מתקדמים או מתחילים המעוניינים ליישם אוטומציה כחלק מתהליכי ליבה בארגונם, בתחום השיווק, מכירות, שירות ואדמיניסטרציה,
בנוסף למדוורים שרוצים לשלוח תוכן ולא בהכרח מחפשים פתרונות לעולם האיקומרס.

אקטיב טרייל – ActiveTrail | לינק

אקטיב טרייל - מסך ראשי
אקטיב טרייל – מסך ראשי

עם המערכת של אקטיב טרייל יצא לי לעבוד במשך לא מעט שנים.
ההבטחה גם של אקטיב כמו של סמוב זה להיות מערכת מרקטינג אוטומיישן פשוט וקל.

כמה עולה מערכת דיוור אקטיב טרייל

עלות ל-5000 רשומות במנוי חודשי עולה 299 ש”ח לחודש ובהתחייבות לשנה 254 ש”ח במסלול הבסיסי.

יכולות סגמנטציה

גם פה קיימת אפשרות לניהול רשימות שונות, ז”א רשומת לקוח יכולה להופיע פעמיים. פעם אחת תופיע תחת רשימת “רשומים לניוזלטר” ופעם שניה תופיע תחת “לקוחות משלמים” לדוגמא.
גם פה אין יכולת של ניהול תגיות שאמורה להקל על תהליך ניהול מאפייני לקוח.
קיימת אפשרות לניהול רשימה דינאמיות – עשיתי בו שימוש כמה וכמה פעמים והוא באמת חוסך הרבה כאב ראש.
קיימת אפשרות לייצר סגמנטים מבוססים פעולות בתוך האתר, ז”א שהטריגר יכול להיות שגולש ביקר בעמוד מסוים.

רשומת לקוח

אקטיב טרייל מגבילים את כמות השדות ל-48 שדות (בעבר זה היה 20 בלבד)
קיימת אפשרות לשדות מותאמים אישית בצורה חלקית.
אין אפשרות לשדות מחושבים – ז”א הערך של השדה צריך להגיע מבחוץ לתוך בסיס הנתונים של AT.

אימייל בילדר

אקטיב טרייל - אימייל בילדר
אקטיב טרייל – אימייל בילדר

במקרה הזה אני יכול להעיד שזה אחד הבילדרים היותר טובים שיש כיום. מאוד פשוט ואינטואיטיבי. מאפשר ניהול של מודולים שונים ושל תבניות שלמות.
לא מצריך ידע בקוד.
מאפשר ניהול של אלמנטים דינאמיים כחלק מתבנית דיוור.

אקטיב טרייל - טמפלטים לדיוורים
אקטיב טרייל – טמפלטים לדיוורים

עבירות אימיילים

משיחה עם עופר מנהל המוצר של אקטיב טרייל הבהירו לי כי לאקטיב קיימים מספר גדול של שרתים שאחראים לשליחת המיילים.
ברירת המחדל היא שהמיילים נשלחים מ IP משותף.
קיימת אפשרות גם לשליחה דרך IP ייעודי רק של הלקוח
אין אפשר להגדיר שרת שליחה של הלקוח (SMTP) – השליחה מתבצעת דרך החברה בלבד כדי לוודא שהיא מגיעה בצורה תקינה.
תומכים ב- SPF, DKIM ו DMARC.

דפי נחיתה

המערכת מאפשר ניהול של 34 תבניות מוכנות.
ולמי שהנ”ל לא מספיק כמו האימייל בילדר גם פה קיימת מערכת דראג & דרופ אינטואיטיבי שיאפשר הקמה של עמודי נחיתה מאלמנטים קיימים.

שליחת הודעות SMS

המערכת מאפשרת את זה. בעלות נוספת.

אינטגרציות וחיבורים למערכות אחרות

פייסבוק – יודעים לקבל הרשמות בטפסי לידים
זאפייר ואינטגרומט – קיימים חיבורים
פופטאין – קיים חיבור לליד שנכנס בפופאפ שיסתנכרן עם מערכת הדיוור.
WooCommerce – שחזור עגלות נטושות, אימיילים לאחר ביצוע רכישה, אקטיבציה של קונים “רדומים”
מג’נטו – התממשקות עם מג’נטו דומה בעיקרון ליכולות לעיל של ווקומרס.
CRM – אקטיב טרייל מתממשקת בצורה ישירה ויעילה למערכת ניהול קשרי הלקוחות Salesforce ומאפשרת סנכרון לקוחות אוטומטי בין המערכות.

אין חיבורים מובנים למערכות CRM כלשהן אבל בהחלט ניתן לעשות זאת באמצעות זאפייר ואינטגרומט או לחילופין ישירות באמצעות ה API

תמיכה בלקוחות

לחברה 3 ערוצי תמיכה – מייל, טלפון וצ’אט והיכולת לקבל שירות בשלושתם קיימת לכל הלקוחות.
כמו כן, קיימת אפשרות לקבלת תמיכה באמצעות ערוץ הפייסבוק.

התאמה לעולם ה eCommerce

במקרה של אקטיב טרייל התמיכה באיקומרס ברמה יותר גבוהה מאשר זו שבסמוב.
לחברה חיבורים עם שלושת הפלטפורמות העיקריות למסחר אלקטרוני – שופיפיי, ווקומרס, מג’נטו ואפילו פרסטה שופ. החיבורים האלה יאפשרו בעצם עבודה בקמפיינים דוגמת שחזור עגלות נטושות, אימיילים לאחר ביצוע רכישה, אקטיבציה של קונים “רדומים” ועד.
כפי שכבר ציינתי בנושא של שדות מחושבים, אין יכולות של חישוב ערך חיי לקוח (LTV) וכמות רכישות ממוצעת.
אין גם יישות של מוצרים מומלצים במטרה לייצר פעילות פרסונאלית יותר ללקוח.
גם פה, צריכים לייצר אימיילים “טיפשים” עם מידע על המוצרים כחלק מהדיוור עצמו.

AB טסטינג

יכולות הטסטניג במערכת קיימות ברמת הכותרות, תוכן המיילים והאוטומציות.

השורה התחתונה – למי המערכת מיועדת

למדוורים ומשווקים מתחילים ומתקדמים שרוצים לשלוח תוכן ולבנות מסעות לקוח אוטומטיים לנמענים שלהם. לבעלי אתרי איקומרס מתחילים שרק רוצים להתחיל לבדוק את ערוץ המכירה במיילים ולא מוכנים להשקיע עדיין במערכות המתמחות בעולם האיקומרס.

רב מסר | לינק

רב מסר - מסך ראשי

כמה עולה מערכת דיוור רב מסר

המחיר עבור חבילה המתאימה ל 5000 עד 7500 אנשי קשר היא חבילה מספר 9. ועלותה הוא 330 ש”ח. המודל של רב מסר שונה משאר החברות והם מאפשרים רכישה של חבילה שנתית בלבד כך שהסליקה היא על הסכום המלא השנתי פרוס ל 12 תשלומים.

יכולות סגמנטציה

גם פה קיימת אפשרות לניהול רשימות שונות, ז”א רשומת לקוח יכולה להופיע פעמיים. פעם אחת תופיע תחת רשימת “רשומים לניוזלטר” ופעם שניה תופיע תחת “לקוחות משלמים” לדוגמא.
גם פה אין יכולת של ניהול תגיות שאמורה להקל על תהליך ניהול מאפייני לקוח.
אין אפשרות לניהול רשימה דינאמיות.
אין אפשרות לייצר סגמנטים מבוססים פעולות בתוך האתר

רשומת לקוח

רשומת לקוח בסיסית עם אפשרויות של הוספת שדות נוספים מותאמים אישית.
לא מפורט באתר כמות השדות המקסימליים האפשריים לרשומת לקוח.

אימייל בילדר

רב מסר - אימייל בילדר

לרב מסר מספר תבניות שונות המאפשרות בחירה מתוכן ועריכה שלהן.
אין יכולות של בחירת מודולים והרכבת תבנית אלה בחירה של תבנית ועריכה שלה.
קיימת אפשרות לטעינת HTML חיצוני או כתיבת HTML בתוך העורך אבל אנחנו מבינים שבימים אלו כמעט ולא עושים בזה שימוש והמודול הזה מיועד רק למי שבאמת יודע לכתוב קוד.
לטעמי האישי האימייל בילדר מיושן מעט ביחס למתחרים.

רב מסר - טמפלטים לדיוורים
רב מסר – טמפלטים לדיוורים

עבירות אימיילים

לא באתר ולא במערך התמיכה אונליין מפורטים יכולות העבירות של המערכת.
אני מניח שגם פה ניתן להגדיר את התעודות SPF, DKIM ודומיהן על מנת להגדיל מעט את הסיכוי להגיע לתיבת ה INBOX.

דפי נחיתה

אחד האלמנטים שרב מסר משווקים כי המערכת שלהם היא מערכת של דיוורים ודפי נחיתה.

אינטגרציות וחיבורים למערכות אחרות

יש חיבור עם זאפייר ועם מערכת הוובאינרים של Go2Webinar אבל לא מעבר לזה.

תמיכה בלקוחות

מייל וטלפון

התאמה לעולם ה eCommerce

לא קיים

AB טסטינג

יכולות בדיקה של הכותרות בלבד

השורה התחתונה – למי המערכת מיועדת

למדוורים מתחילים ומתקדמים שרוצים לשלוח תוכן.
לבעלי קורסים דיגיטליים במערכת סקולר שרוצים פתרון חיבור out of the box

רימרקטי – Remarkety | לינק

מערכת רימרקטי היא אולי אחת המערכות הפחות מוכרות פה בישראל למרות שהיזמים שעומדים מאחורי הם ישראלים. רימרקטי נבנתה מתוך מטרה לעזור לשחקני איקומרס לייצר יותר מהחנות אונליין שלהם ומתוך תפיסה זו הם שמים דגש על יכולות האיקומרס של המערכת.

רימרקטי - מסך ראשי
רימרקטי – מסך ראשי

כמה עולה מערכת דיוור רימרקטי

עלות המערכת ל 10,000 קונטקטים היא 560 ש”ח.

יכולות סגמנטציה

הקונספט של המערכת זה לא לנהל רשימות נפרדות אלה להפך. לנהל סגמנטים. ז”א שיש רשומת לקוח ולה אפשר להגדיר סגמנטציה.
רימרקטי מאפשרים ניהול תגיות וניהול רשימות דינאמיות שאמורות לעזור ולהקל על המשתמש (פירטתי איך לעיל). כמו כן, יש יכולות של אוטומציות מבוססות התנהגות ברמת האתר.

כמו כן, ניתן לייצר סגמנטים שונים לקהלי אונליין ואופליין

רימרקטי - סגמנטים אונליין ואופליין
רימרקטי – סגמנטים אונליין ואופליין

רשומת לקוח

אין הגבלה על כמות רשומות הלקוח. וכמובן שניתן לבצע התאמה של שדות ייעודיים.
כמו כן, מאפשרים שליחה של איוונטים מהאתר לתוך המערכת ולייצר מזה טריגרים לפעולות של הדיוורים והאוטומציות.

אימייל בילדר

גם פה קיימת אפשרות לבניית אימיילים באמצעות אימייל בילדר בדראג & דרופ.
או לחילופין להעלות קובץ HTML.

רימרקטי - אימייל בילדר
רימרקטי – אימייל בילדר

עבירות אימיילים

מאפשרים הגדרה של תעודות DKIM ו SPF
קיימת אפשרות לרכישה של שליחה מ IP ייעודי (בתוספת תשלום)

דפי נחיתה

כמערכת המיועדת לעולם האיקומרס בחרו שלא לפתח מודול שלהם של עמודי נחיתה ומאפשרים התממשקויות עם מערכות דפי נחיתה באמצעות צד ג’ כמו זאפייר
אינטגרציות וחיבורים למערכות אחרות
אחד הדברים שהמערכת מאוד גאה בהם זה זמן אינטגרציה *אפסי*. אם הלקוח מריץ Magento או WooCommerce או פלטפורמה מובנית אחרת, הוא מקבל יכולות out of the box של כל הקמפיינים האפשריים, בלי לכתוב שורת קוד אחת. זה כולל קופונים, המלצות מוצרים, זיהוי משתמשים באתר, סגמנטציה לפי הרגלי רכישה וקטגוריות מוצרים, עגלות נטושות, הכל. ביום עבודה אחד.

פייסבוק – יודעים לקבל הרשמות בטפסי לידים אבל בין המערכות היחידות שגם יודעים לשלוח חזרה קהל מותאם למערכת הפרסום.
זאפייר ואינטגרומט – קיים חיבור לזאפייר. לא קיים חיבור לאינטגרומט.
פופטאין – קיימת אינטגרציה.
אנליטיקס – יודעים לשרשר תגיות UTM לתוך האימיילים.
WooCommerce – קיימים פלאגין מתקדם שמסנכרן את כל המידע בזמן אמת. כולל תמיכה בקופונים אישיים דינמיים
מג’נטו – גם פה קיים פלאגין מתקדם שמסנכרן את כל המידע בזמן אמת. כולל תמיכה בקופונים אישיים דינמיים + שחזור מלא של עגלת הקניות בכל מכשיר.
CRM – אין חיבורים מובנים למערכות CRM כלשהן אבל בהחלט ניתן לעשות זאת באמצעות זאפייר או באמצעות API ישירות.
אינטגרציה באמצעות FTP – אלמנט נוסף שאפשרי פה ופחות (בכלל) קיים אצל האחרים זה אפשרויות אינטגרציה גם באמצעות קבצים (FTP) עם מערכות CRM ו-POS נוספות. האינטגרציה הזו גם די פשוטה וכוללת בדר”כ סקריפט שרץ פעם ביום אצל הלקוח, מריץ שאילתא ב-DB שלו, שופך לקובץ ומעביר לרימרקטי.
בצד של רימרקטי עושים התאמה לפי מייל, טלפון, מספר חבר מועדון וכו’ ויוצרים בסיס נתונים מאוחד.

תמיכה בלקוחות

תמיכה במייל לכולם. תמיכה בטלפון ללקוחות בתוכנית ה Professional ולא קיימת תמיכה בצ’אט.

התאמה לעולם ה eCommerce

כמו שכבר הבנתם המערכת נבנתה לעולם הזה.
קיימת אפשרות לעגלות נטושות, לקופונים דינאמיים ופרסונאליים, להמלצת מוצרים,

LTV – הינו שדה מחושב אשר אפשר לסגמנט לפיו.  ברמת ערוץ ערוץ הפעילות (אונליין / אופליין).

רימרקטי - אוטומציות
רימרקטי – אוטומציות

AB טסטינג

יכולות בדיקה בכל אספקט מרמת הכותרות, תוכן המיילים ועד לבדיקה של תהליך שלם.

השורה התחתונה – למי המערכת מיועדת

לשחקני איקומרס בלב ובנשמה שלוקחים את העסק שלהם ברצינות ורוצים להעלות רמה ביכולות האימייל מרקטינג שלהם.

פלאשי – Flashy | לינק

פלאשי היא אחת המערכות שהפתיעו אותי ממש לטובה בכל התהליך מחקר שעשיתי.
נתקלתי בה לראשונה לפני 3 שנים ואז ממש לא ייחסתי לה שום חשיבות.
בחודש האחרון עברתי על המערכת שוב ודיברתי גם עם רפאל היזם והמערכת התפתחה בצורה משמעותית שזה ממש כיף לראות בעיקר באספקט של ניהול המוצר.
ההבטחה של פלאשי היא פשוטה – לעזור לארגונים וחברות לייצר יותר כסף בעזרת הפלטפורמה.

פלאשי - מסך ראשי
פלאשי – מסך ראשי

כמה עולה מערכת דיוור פלאשי

המחיר של פלאשי ל 6000 רשומות בתוכנית המתחילים היא $69 ואילו בתוכנית המאסטר המתקדמת יותר שכוללת יכולות אוטומציה, פופאפים מובנים ודומיין מותאם כבר עולה ל $131 לחודש.

יכולות סגמנטציה

תפיסת ניהול הלקוח של פלאשי היא ניהול לקוח מבוסס איוונטים.
שמאפשר לייצר סגמנטים ממוקדים לדוגמא “כל הלקוחות שלא ביקרו באתר בחודשיים האחרונים + ביצעו מעל 2 רכישות בעבר”, על בסיס כל האירועים שנעשו.
יחד עם זאת אפשר באמצעות האיוונטים לייצר רשימות דיוור שונות. רשימות דינאמיות אפשריות המקלות על תהליך הניהול כמו שכבר ציינתי לעיל.
יכולות נוספות שרפאל מציין שאפשריות פה הן בעולם ה Predictive analytics אשר מאפשרות ניבוי של הרכישה הבאה, מתי הזמן האופטימלי לשליחה ללקוח וגם באיזה ערוץ.
מניסיוני על מנת להגיע לרמת דיוק גבוהה במוצרים מבוססי AI צריכים כמויות גדולות של מידע ולכן הייתי שוקל את השימוש \ הסתמכות בפיצ’ר זה בזהירות.

רשומת לקוח

פה אין הפתעות, כיאה לפלטפורמה ששמה לה למטרה לעזור לעשות יותר כסף. לא מגבילים בכמות השדות, בסוג השדות וכ’ו.

אימייל בילדר

בנוסף ליכולות מתקדמות של אימייל בילדר פשוט בעזרת דראג אנד דרופ קיימת במערכת אופציה ליצירה ועריכה של ווידג’טים שניתן להשתמש בהם בכל התבניות וברגע שנעשה שינוי בווידג’ט כל התבניות שמכילות את הווידג’ט מתעדכנות, זה מקל על תהליך יצירת ותחזוק התבניות, בקונספט זה עובד בדיוק כמו באתר אינטרנט שעושים האדר ופוטר וברגע שהוא מתעדכן זה משתקף בכל האתר.
בנוסף קיימת אפשרות לשימוש בתוכן דינאמי דוגמת פוסטים אחרונים בבלוג או אפילו שימוש בקטלוג המוצרים באתר.

פלאשי - אימייל בילדר
פלאשי – אימייל בילדר

עבירות אימיילים

מאפשרים הגדרה של IP ייעודי וכל התעודות הנדרשות שכבר ציינתי בסקירות האחרות פה.

דפי נחיתה

אין כחלק מהמוצר.

אינטגרציות וחיבורים למערכות אחרות

פייסבוק – גם פלאשי יודעים לייצר שליחה של קאסטופ אודיונס לתוך פייסבוק. בנוסף כמובן ליכולת לקבל הרשמות מטפסים ייעודיים.
זאפייר ואינטגרומט – קיימים חיבורים
פופטאין – קיים
WooCommerce ומג’נטו – כיאה לפלטפורמה שאמורה לעזור לייצר יותר הכנסות בהחלט מתחברת עם מערכות אלה לניהול יעיל יותר של מסעות הלקוח באתרי איקומרס.
CRM – אין חיבורים מובנים למערכות CRM כלשהן אבל בהחלט ניתן לעשות זאת באמצעות זאפייר ואינטגרומט.

תמיכה בלקוחות

בערוצים המקובלים, צ’אט, טלפון ומייל.
תמיכה טלפונית ללקוחות בתוכנית מאסטר ומעלה.

התאמה לעולם ה eCommerce

גם מערכת זו כמו רימרקטי נבנתה מתוך מחשבה על עולם האיקומרס.
המערכת יודעת להתממש עם שלל מערכות איקומרס כגון WooCommerce, מג’נטו, שופיפיי, קונימבו, אישופ, קשקאו – כיאה לפלטפורמה שאמורה לעזור לייצר יותר הכנסות בהחלט מתחברת עם מערכות אלה לניהול יעיל יותר של מסעות הלקוח באתרי איקומרס.
קיימת אפשרות לנטישת עגלה, מערכת קופונים, המערכת היחידה שיודעת לחשב ערך חיי לקוח (LTV), וכמות ממוצעת של רכישות. יודעת להתחבר לקטלוג האתר ולמשוך תוכן דינאמי של מוצרים מומלצים.

פלאשי - אוטומציות מובנות
פלאשי – אוטומציות מובנות

AB טסטינג

קיימת אופציה לעשות A\B טסט על שלושה מרכיבים. כותרת, תוכן המייל ותהליך אוטומציה שלם.

השורה התחתונה – למי המערכת מיועדת

לשחקני איקומרס בלב ובנשמה שלוקחים את העסק שלהם ברצינות ורוצים להעלות רמה ביכולות האימייל מרקטינג שלהם.

קונברטקיט – Convertkit | לינק

המערכת של קונברטקיט מיועדת ליוצרים לפי הגדרתם. בין אם זה מישהו שכותב בלוג, מותג שמפיץ תוכן או אמן שרוצה לשמור על קשר עם הקהל שלו.

כמה עולה מערכת דיוור

העלות של המערכת היא נגישה יחסית ועומדת על $99 בתוכנית חודשית ל -6000 נרשמים ויורד ל $83 לחודש בהתחייבות לשנה.

יכולות סגמנטציה

קיימת גם אפשרות לניהול רשומות וגם אפשרות לניהול תגיות.
לא קיימת אפשרות לניהול רשימות דינאמיות.
אין יכולות של Predictive analytics אבל קיימת אפשרות לחיבור של פיקבל באתר על מנת להפעיל קמפיינים מבוססי התנהגות גולשים באתר.

רשומת לקוח

אין הגבלה על כמות השדות.
קיימת אפשרות לשדות מותאמים.
אין אפשרות לשליחה של איוונטים מהאתר שישמשו כטריגרים במערכת.

אימייל בילדר

אימייל בילדר לאלמנטים פשוטים של טקסט ותמונה באמצעות דראג אנד דרופ.
אם רוצים אלמנטים מורכבים ושימוש בווידג’טים אז מצריך שימוש בעורך HTML.

עבירות אימיילים

מאפשרים הגדרה של DKIM, SPF, ו DMRC.
לא מצאתי מידע לגבי האפשרות להגדרת דומיין ייעודי.

דפי נחיתה

קיים במערכת. קיימים מגוון טמפלטים שנראה שהולכים ומשתפרים עם הזמן.

אינטגרציות וחיבורים למערכות אחרות

פייסבוק – אין חיבור מובנה. יש באמצעות זאפייר.
זאפייר ואינטגרומט – קיים לשניהם.
פופטאין – רק באמצעות זאפייר.
WooCommerce – קיים חיבור באמצעות פלאגין ייעודי.
מג’נטו – לא קיים
CRM – באמצעות זאפייר

תמיכה בלקוחות

קיים פורטל מאמרים של שאלות נפוצות ומאמרים מפורטים.

התאמה לעולם ה eCommerce

קיים חיבור של ווקומרס עם המערכת.
אפילו מאפשר שליחה של המידע על ההזמנות לתוך המערכת.
אבל מעבר לזה המערכת לא בנויה כמערכת ייעודית לעולם האיקומרס

AB טסטינג

רק כותרות

השורה התחתונה – למי המערכת מיועדת

ליוצרי תוכן עם קהל בינלאומי שרוצים מוניטין של חברה לא ישראלית בכל הקשור לנושא עבירות אימיילים.
האלטרנטיבה הפחות מוצלחת של מייל צ’ימפ.

 

תודה למי שעזר לי בשיחות ומחקר בהכנת המאמר:
עוז מסמוב, יניר מאקטיב טרייל, גיא מרימרקטי, רפאל מפלאשי, אורי אינדורסקי מהיפוקמפוס ויונתן ארד מאיסתא

מצאתם מידע שחסר או פחות מדויק – אני בהחלט אשמח לקבל פידבק ולתקן את הפוסט בהתאם.

רוצה לשפר את מערך האימיילים כחלק מאסטרטגיית האיקומרס שלך?

בוריס קימלמן

רוצה להגדיל את המכירות באתר שלך?

השאר פרטים ונבדוק ביחד את התאמתך לתהליך שלנו (ללא התחייבות)