איך לשכנע את הבוס שלך להתחיל פרויקט CRO

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

איך לשכנע את הבוס שלך להתחיל פרויקט CRO

בוריס קימלמן

בוריס קימלמן

מנכ"ל ובעלים bdigital
מעל עשור בעולם הדיגיטל, מתמחה בחיבור שיווק וטכנולוגיה לשיפור המכירות

שיפור יחסי המרה באתרי מכירה הוא תחום רחב מאוד, אין ספק, עם עשרה תחומי התמחות שונים,רבים מתוך מנהלי השיווק והדיגיטל של אתרי מכר שמתחילים תהליך שיפור יחס המרה בעצמם, נתקעים בלי מושג איך להמשיך. 

לכן החלטתי לכתוב את הפוסט הזה, ובו תלמדו:

1. מהם המכשולים העיקריים בכל הנוגע ליישום שיטות אופטימיזציה של שיעורי המרה
2. מה אתם יכולים לעשות כדי להתגבר על אתגרי CRO
3. כיצד סוכנות CRO יכולה לעזור לכם לשפר את יחסי ההמרה שלכם

מהם האתגרים העיקריים לאופטימיזציה של שיעורי המרה?

  1. תקציב
  2. ידע
  3. זמן

בתור כללי אצבע, ישנם שני דברים שישפרו הכי מהר את ביצועי אתר המכירות: 

  1. הקדשת חלק גדול יותר מהתקציב ל- CRO.
  2. היעזרות בחברה ייעודית עם התמחות ב- CRO (גילוי נאות כמובן).

מהם האתגרים העיקריים לאופטימיזציה של שיעורי המרה?
מסקר שערכה חברת Unbounce עולים שלושת המכשולים העיקריים הבאים:

1. חוסר תקציב מוקצה מהמנהלים הבכירים.
2. חוסר זמן שיוקצה לפעילות אופטימיזציה של יחס המרה.
3. חוסר ידע.

1. תַקצִיב

מחקר של חברת Crazy Egg מראה שרק 1.7% מתקציבי השיווק הכלליים
מוקצים לאופטימיזציה של יחס המרה.
בהתחשב בעובדה ש- CRO היא טקטיקה שיוצרת החזר גבוה על ההשקעה,
מפתיע שמותגים לא מעוניינים להשקיע בה יותר מדי.

אולי זה בגלל שתחום זה עדיין חדש יחסית.
הרעיונות עשויים להישמע קצת מסוכנים לאנשים העובדים בענף השיווק במשך שנים רבות.
לכן, הם עשויים להסס לפתוח את הארנק לכיוון מאמצי CRO.

2. ידע

האמת, אופטימיזציה של יחסי המרה היא ענף ממש צעיר.
אין כל כך הרבה מקורות מידע ידועים,
לא  באינטרנט ולא בדפוס.
רוב המאמרים בתחום הם מאוד כלליים, ובמלים אחרות,
חסרים מקורות ידע. 

קל להבין מה המשמעות הכללית של אופטימיזציה של יחס המרה,
אבל הרבה יותר קשה ללמוד שיטות עבודה מומלצות.

מחקרי Unbounce מצביעים על כך
שכמעט 20% מכלל העוסקים ב- CRO עבדו בתפקידם פחות משנה.

זו הוכחה ברורה לכך שהתעשייה אכן צעירה,
וגם הוכחה שאנחנו עצמנו, עם 4 שנים בתחום, נמנים על ותיקי הענף.

מכיוון שהתעשייה חדשה יחסית,
לחלק גדול מאנשי ה- CRO יש נסיון לא רב. 

נושא טעון  נוסף בתחום, הוא היעדר תהליך מוגדר היטב.
כפי שניתן היה לצפות מתעשייה חדשה, יש הרבה ניסויים, ורובם הגדול לא מתועדים היטב.
הסטטיסטיקה של Unbounce מעוררת סימני שאלה גדולים.

בענף הטוען כי הוא מבוסס מאוד על נתונים,
52% מאנשי המקצוע טוענים שהם לא עוקבים אחר ההשפעה המדויקת של ניסויים מוצלחים.

גרוע מכך, 63% אפילו לא עוקבים אחר אחוז הטסטים הזוכים!
ליתר דיוק, ל -56% מאנשי המקצוע משתמשים ב A/B Test,
אין קריטריונים ברורים להפעלתם.

3. זמן

אופטימיזציה של אתר דורשת זמן,
לדוגמה יצירת A/B Test דורשת לרוב עד שבועיים עבודה, תלוי במורכבות הטסט.

כשצוות הדיגיטל ניגש לטפל בשיפור המרות באתר,
וזה כמובן אינו תחום המומחיות שלו,
הם פשוט יעמדו ללא הידע והכלים המתאימים הנדרשים לפתרון חלק ניכר מהאתגרים. 

בסקר של  Unbounce , 41% מהנשאלים אמרו
שאף אחד בחברה שלהם אינו אחראי ישירות לשיפור יחסי ההמרה.

דמיינו לרגע, מה המשמעות עבור החברה בה אתם עובדים,
אם אף אחד בחברה לא ירגיש אחראי ישיר לשיווק באופן כללי?

גם כשמדובר במספר הניסויים שנערכו, 43% מאנשי המקצוע
השיבו שהם עורכים 1-2 בדיקות בלבד מדי חודש!

הגדלת ההמרות ניזונה ישירות מבדיקות הנעשות במהירות גבוהה,
וככל שיותר מהן נעשות במקביל, כך השיפור מהיר יותר. 

3.1 הזמן של צוות הפיתוח שלכם הוא אילוץ גדול נוסף.
לא ניתן ליישם את כל מאמצי האופטימיזציה ללא קידוד.

מפתחים הם לרוב מאוד עמוסים, ולכן כנראה שתצטרכו
לחכות שבועות ואפילו חודשים לפני שתצליחו להתאים משימות חדשות לצוות הפיתוח.
לכן מפתחים הם בדרך כלל אחד מצווארי הבקבוק הגדולים ביותר בתהליך כולו.

עכשיו, כשאתם מודעים לאתגרים העיקריים מולם ניצבים המותגים
שרוצים לשפר את ההמרות באתרי המסחר שלהם,
הגיע הזמן לשאלה הגדולה:

כיצד תוכלו לשפר את תהליכי האופטימיזציה של יחסי ההמרה באתר המכירות שלכם?

הנה כמה מהטיפים שלי בנושא זה:

  1. הקדישו חלק גדול יותר מתקציבכם ל- CRO
    אנחנו יודעים מה אתם חושבים, ובצדק –  קל יותר לומר מאשר לעשות.

אז איך תשכנעו את מקבלי ההחלטות להשקיע יותר כסף באופטימיזציה של יחסי ההמרה?

להלן 4 רעיונות שיכולים לכוון אתכם לכיוון הנכון:

מצאו סיפורי הצלחה מרשימים בתעשיה שלכם.
יש המון מקרי בוחן מרשימים שיכולים להראות לבעלי העניין
כיצד החלטות מבוססות CRO יכולות להביא לצמיחה אדירה. 

אם חסרים לכם מקרים כאלה, אתם מוזמנים לצטט מפרויקטים שלנו, עם גילוי המקור כמובן.

התמקדו בהחזר על ההשקעה – שם הקוד לפתיחת כל הדלתות: ROI.
לפי פורבס, ההחזר הממוצע על השקעה בכלי CRO הוא עד 223%!

אז מה הסוד?
אופטימיזציה של אחוזי המרה אינה עוסקת רק בהגדלת המרות,
אלא מתמקדת בעיקר בהגדלת ההכנסות והרווחים – את זה אתם צריכים לספר למנכ”ל!

היעזרו בסוכנות CRO 
שאלה חשובה שתעמוד בפניך במוקדם או במאוחר היא מה עדיף, להשקיע בכלי אופטימיזציה של אחוזי המרה ולשלם משכורת לאנשי מקצוע באופטימיזציית המרות או לשכור סוכנות CRO?
באופן לא מפתיע, הנסיון המצטבר של מותגים ישראלים בתהליכי CRO,
מעיד ששכירת סוכנות היא לרוב הדרך המהירה והיעילה ביותר כדי להשיג את התוצאות הנדרשות. סיכוי טוב שזו גם האופציה העדיפה גם עבור העסק שלך:

פיתוח אסטרטגיה – כלים לא יעזרו לך כאן, אנשי מקצוע כן.

הנתונים שיהיו לך לא שווים הרבה בלי מוח שמאומן לפרש אותם, להבין את התנהגות המשתמשים, להסיק את המסקנות הנכונות ובסופו של דבר ליצור השערת בדיקה מגובה נתונים. כדי להפיק את המקסימום מ – CRO, עליך לעבוד עם אדם בעל נסיון מספיק לעשות זאת בצורה הנכונה. 


העסקת סוכנות יכולה להיות בחירה משתלמת יותר –
לעיתים קרובות, תוכלו לשכור סוכנות CRO מהשורה הראשונה במחיר של עובד ממוצע  אחד.
מומחה פנימי מגיע עם משכורת נפרדת ועלויות נלוות, ולעומתו הסוכנות יכולה להציע מגוון שלם של שירותים מול חשבונית דומה. 

לסיכום,  כמה מהעובדות החשובות שיש לזכור כשמנסים להמעיט בחשיבות תהליכי ה – Conversion Rate Optimization בחברה שלכם:

ענף שיפור יחסי ההמרה נאבק בשלושה נושאים עיקריים:
מחסור בכספים, מחסור בזמן וידע לא מספיק.
כולם נגרמים בעיקר מכך שאופטימיזציה של יחס ההמרה היא תחום חדש יחסית.

אם אתם רוצים לשכנע את הבוס להשקיע באופטימיזציה של יחסי המרה, עדיף להראות לו או לה את ההחזר על ההשקעה של CRO וכמה סיפורי הצלחה מעניינים.
כדי לקבל הכוונה נכונה כיצד לשכנע, עדיף להתחיל קודם כל ולהתייעץ עם איש CRO מקצועי, שיכוון אתכם לכיוון הנכון, ומראש יחסוך לכם הרבה זמן וכסף .

לעתים קרובות, בחירה בסוכנות CRO על פני מומחה פנימי היא בחירה טובה בהרבה. לא רק שהסוכנות זולה יותר, אלא יש לה כבר את כל המשאבים הדרושים כדי לקבל את ההחלטות הנכונות ובסופו של דבר להשיג תוצאות נהדרות.

בוריס קימלמן

רוצה להגדיל את המכירות באתר שלך?

השאר פרטים ונבדוק ביחד את התאמתך לתהליך שלנו (ללא התחייבות)