9 רעיונות לבדיקת A\B טסטים בקמפיין האימיילים הבא שלכם

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיר זגה

שיר זגה

מנהלת פרויקטים ומוצר

כמו שאתם בטח כבר יודעים בדיקות A/B טסטינג בכלל ובאימייל מרקטינג בפרט הינן בדיקות חשובות אשר יכולות לעזור לך להבין איך ליצור את המייל הטוב ביותר עבור הקמפיין שלך.
במאמר הזה ריכזנו מספר רעיונות שאנחנו בודקים בקמפיינים שאנחנו עושים עבור הלקוחות שלנו ועוד כמה רעיונות שנמצאים בפייפליין שלנו.

כמובן שבכל טסט מומלץ לבצע שינוי אחד על מנת לבודד ולוודא את גורם ההשפעה על המדד שהוגדר בטסט.

 

  1. שורת נושא ( כותרת המייל):
    שורת הנושא היא הדבר הראשון שהלקוח שלך רואה בקבלת המייל שלך לתיבת הדוא”ל שלו.

    סוגי הבדיקות שכדאי לבצע בשורת הנושא:

    1. אורך שורת הנושא – אורך שורת הנושא האופטימלי הוא בין 61-70 תווים.
      אך אם הלקוחות שלך פותחים את המייל בנייד, שורת הנושא מתקצרת.
      לכן, מומלץ לבחון אורכים שונים של שורות הנושא ולראות מה גורם לאחוזי פתיחה גבוהים יותר.
      לדוגמה:
      “דלתא- 40% הנחה בקניית שני פריטים ומעלה”
      “דלתא- 40% הנחה על כל האתר בקניית שני פריטים ומעלה! אל תפספסו!”
    2. סדר המילים בשורת הנושא
      הסדר שבו מציבים את המילים בשורה יכולה להשפיע על אופן שבו המשתמשים קוראים ומפרשים את שורת הנושא.
      מומלץ לנסות 2 אפשרויות של שורות נושא
      1. הדגשת ההטבה בתחילת שורת הנושא- זה שם דגש על התועלת שהלקוחות יקבלו אם הם יפתחו את המייל.
        לדוגמה: “40% הנחה בקניית שני פריטים ומעלה”
      2. הצגת ההטבה באמצע שורת הנושא
        לדוגמה “בקניית שני פריטים ומעלה, 40% הנחה על כל האתר”
  1. תוכן
    1. תוכן שונה
      אם המייל שלך הוא מייל שמכיל סוגים של תוכן, בדיקה של סוגי תוכן כשורת נושא יכולה להיות דרך מצוינת לנסות לשפר את שיעורי הפתיחה ולראות איזה תוכן יותר מעניין את הקהל שלך.

      לדוגמה- במייל של רשת בתי מלון אשר נשלח ללקוח שבוע לפני הגעתו לחופשה ומציג מידע על המלון (מתקנים ושירותי המלון) ומידע על מקומות מסביב למלון (אטרקציות, מסעדות ומקומות בילוי בסביבת המלון) אפשר לבצע בדיקה ולבחון את סוגי הכותרות:

      “היי <שם פרטי>, מחכים לך! בינתיים, קבל מאיתנו 10 אטרקציות מעניינות בסביבת המלון”

      “היי <שם פרטי>, מחכים לך! בינתיים, בוא תכיר את כל המתקנים והשירותים במלון שלנו”

    2. ביצוע פרסונליזציה ברמת השם הפרטי
      על פי מחקר בנושא , מילות כוח בשורת נושא המייל, ניתן לראות כי שימוש בשמו הפרטי של הלקוח בשורת הנושא, מגדילה את אחוז פתיחת המייל ב14%.
      בכל מערכת דיוור, ע”י שימוש ב”תגיות פרסנוליות” אפשר להכניס “תוכן דינאמי” כמו שמו הפרטי של הלקוח.
      כדאי לבצע בדיקה עם שורת כותרת אחת שמכילה את שמו הפרטי של הלקוח אל מול שורת כותרת שלא מכילה את שמו ולראות האם זה אכן מביא להגדלת אחוז פתיחות המייל.
      לדוגמה
      היי X ( שם פרטי), שמנו לב ששכחת משהו בעגלה”
      “אולי שכחת משהו בעגלה אצלנו?”

      כמובן שיש עוד רמות נוספות לפרסונליזציה אבל זה כבר נושא לפוסט נפרד.

    3. שימוש בתמונות במייל או ללא תמונות
      לתמונות יש השפעה מאוד חיובית על הודעות המיילים שלנו אך זה נורא תלוי באיזה מותג מדובר, ישנם מצבים בהם תמונות יכולות להזיק בעקבות כך שהן מסיחות את הלקוחות מהתוכן שמוצג במייל עצמו.
      בנוסף לכך, יכול להיות שהתמונות שנבחרו אינם מתאימות ולכן גם במצב זה יכולות להשפיע בצורה שלילית על המייל.
      לכן, כדאי לבצע את 2 הבדיקות הבאות:

      בדיקת A/B טסטינג של מייל המכיל תמונות ומייל שלא מכיל תמונות

      בדיקת A/B טסטינג של מייל שמכיל תמונות בסגנון A לעומת מייל שמכיל תמונות בסגנון B.

      דוגמה, מייל ללא תמונות(מעיין דיין | דיאטנית קלינית)

      דוגמה, מייל עם תמונות (חברת פלאפון)

  2. תוכן המייל שלך
    על פי מחקר של מיקרוסופט, בגלל הסמארטפונים, טווח הקשב של האדם צנח מ- 12 שניות לשמונה שניות, זאת אומרת שדג זהב יכול להחזיק מחשבה לפרקי זמן ארוכים יותר.
    לכן, חשוב לבצע A/B טסטינג על התוכן במייל שלך.
    1. אילו סוגי בדיקות מומלץ לבצע?
      1. אורך התוכן – אורך התוכן יכול להשפיע על קריאת המייל שלך, בעקבות השימוש הגובר במובייל – משתמשים מצפים לקרוא פחות ולכן כדאי לבצע בחינה של מייל עם תוכן קצר לעומת מייל עם תוכן ארוך ולבדוק איזה מייל מניב את התוצאה הטובה ביותר.
        מדד התוצאה הטובה ביותר – זה ההגדרה שלכם – זה יכול להיות הקלקות, וזה גם יכול להיות מכירות כתוצאה מהמייל. אנחנו בטוחים שתגלו שהמדדים האלו מושפעים בצורה שונה כתוצאה מאורך המייל שלכם.

        דוגמה, מייל עם טקסט קצר ( FOX HOME)

        דוגמה, מייל עם טקסט ארוך (מעיין דיין, דיאטנית קלינית)

      2. פרסונליזציה (התאמה אישית) – על פי מחקרים שונים, התאמה אישית של התוכן במייל שלך יכולה להגדיל את שיעורי ההקלקה למעלה מ14%.
        אם ברשימת הקשר שלך שמורים לך פרטים אישים על הלקוחות: שם פרטי, שם חברה, תאריך לידה ועוד, כדאי לבחון מייל עם שימוש בפרסונליזציה לעומת מייל ללא ולבדוק אילו מבניהם מניב את אחוז ההקלקה הגובה ביותר.

        דוגמה למייל עם פרסונליזציה, ( AVO)

        דוגמה למייל ללא פרסונליזציה, ( הקבוצה הסודית – כלות אורבניות)

  3. קריאה לפעולה
    הקריאה לפעולה היא החלק החשוב ביותר בקמפיינים שלך, היא אמורה לעזור לך להגדיר את שיעורי ההקלקה במיילים שלך וגורמת ללקוחות להבין מה בדיוק השלב הבא.
    1. אילו סוגי בדיקות מומלץ לבצע
      1. סוג הכפתור – בחינה של קריאה לפעולה בכפתור לעומת שימוש בטקסט עם קישור.בדר”כ כפתור מניע לפעולה הרבה יותר מאשר טקסט לינק אבל כדאי לבחון זאת בכל אופן.

        דוגמה לטקסט עם לינק ( הקבוצה הסודית – כלות אורבניות)

        דוגמה למייל עם כפתור, (טרמינל X)

      2. תוכן הכפתור- לא משנה אם תבחר בכפתור או בשימוש בטקסט עם קישור, חשוב לבחון את הקופי שמשתמשים בו כי הוא בין הגורמים המשפיעים ביותר על יחסי ההקלה במייל שלך.

        כדאי לבחון תוכן שהוא ממוקד יותר לדוגמה : “מעבר מהיר לאתר עם 20% הנחה”

        לעומת “לחץ כאן” או “קנה מיד”

        דוגמה למייל עם טקסט כללי על גבי הכפתור (VANS)

        דוגמה למייל עם טקסט ממוקד יותר ( WOW)

אם גם אתם רוצים לשפר את פעילות האימייל מרקטינג שלכם דברו איתנו

♂︎ ♀︎ ⚥︎