מה זה Hotjar ומה אפשר לעשות איתו?

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

מה זה Hotjar ומה אפשר לעשות איתו?

מה זה מפות חום?

כלי מפות חום דוגמת hotjar, crazy egg ועוד הינם כלים מאוד נפוצים בשימוש בתהליכי שיפור המרות של אתרים. היכולת של הכלים להראות לנו איפה הגולשים שלנו מסתכלים או מתרכזים.

בעזרת הבנה של המקומות החמים והקרים ניתן לשפר את האתר ולגרום לגולשים לעשות את הפעולות הרצויות לנו.

 

מה אפשר להבין ממפות חום?

בכלי מפות חום אפשר לקבל 3 פרמטרים עיקריים 

  • מעברי עכבר – זאת אומרת להתחקות אחרי המיקום של העכבר.
    מחקרים שונים העוסקים במחקרי עיניים של משתמשים הראו כי קיים קשר חלש בין מיקום העכבר לבין מיקום העיניים – לכן הסתמכות על מקום מעבר העכבר היא פחותה בעיניי.
    מה שאותי מעניין יותר זה מפות חום של ההקלקות של הגולשים ושל גלילת הגולשים.

  • הקלקות – זאת אומרת שאלו אזורים שבהכרח יש קשר גבוהה בין העין לבין מיקום העכבר.
    אלו אזורים בהם יש עניין רב לגולשים שלנו

  • גלילה – זאת אומרת שאנחנו יכולים להבין מהנתונים כמה עמוק גללו את העמוד.

 

איך זה בכלל עוזר לנו?

בהבנה של אזורי ההקלקות אנחנו יכולים לסדר אלמנטים שונים בעמוד כך שיצופו מוקדם יותר או בולט יותר ולהפך – אלמנטים פחות רלוונטים שלא מייצרים עניין לגולשים להוריד את הפוקוס עליהם ולשנות היררכיית מידע בעמוד.
בהבנה של עומק הגלילה הן במובייל והן בדסקטופ נבין האם סידור המידע בהיררכיה שסידרנו אכן משרת אותנו לא.
הסוד הוא בשילוב של שניהם לבין את ההתנהגות בעמוד מסויים.

 

איזה יכולות נוספות יש לכלי מפות חום?

ברב כלי מפות החום (heat map tools) יש יכולות נוספות מעניינות לא פחות

  • אפשרות להקלטת ווידיאו גולשים – הכלי מאפשר לנו להקליט את המסך של הגולשים כאשר הוא נמצא באתר שלנו (לא בכל האתרים) ובכך להבין איך גולשים מתנהגים לא רק בעזרת מפות חום אלה גם בעזרת צפייה בסרטונים הלכה למעשה. בצפייה של מספיק סרטונים זה יאפשר לגלות את נקודות הכשל באתר, איפה נתקעים ונוטשים.

  • אפשרות לסקר – יכולת נוספת היא האפשרות להקים סקר פשוט ולקבוע למי נציג אותו.
    הסקר יכול להיות שאלה אחת או שתיים. באפשרותנו להציג אותו ללקוחות פוטנציאליים או ללקוחות שכבר רכשו מאיתנו. מעבר על התשובות יכול להעלות המון אלמנטים שפספסנו באתר שלנו.
    כמובן שיכול להיות שנקבל תשובות כלליות כמו “אני לא קונה בגלל המחיר” ויחד עם זאת – דווקא סוג התשובה הזה הוא הפחות רלוונטי לצורך שיפור האתר.

  • אפשרות למשוב כללי – פיצ’ר שמאפשר הוספת בועית צפה שהגולשים שלנו יכולים לפנות אלינו בכל עת

  • מעקב טפסים – מאפשר הבנה עמוקה של התנהגות הגולשים עם הטפסים באתר שלנו.
    מניתוח הנתונים ניתן יהיה לגלות איזה שדה בטופס הוא המעכב ביותר. ואיזה גורם לנטישה.
    נדע לנתח כמה הגיעו לטופס וכמה סיימו אותו ובכך להבין את היחס ההמרה של הטופס.

 

דוגמאות לפעולות שנקטנו 

אתר חלקי חילוף

1. מפת החום עזרו להבין איזה קטגוריות מעניינות את הגולשים בעמוד הבית

2. הבנה שהבאנר הראשי בעמוד הבית לא מעניין אף אחד ויש לנו שטח נדל”ן לא מנוצל

3. צפייה בהקלטות עזרה לנו להבין מה חסר לנו בתהליך ההזמנה

אתר ריטייל גדול

1. שימוש בסקרים לגולשים וללקוחות עזרה לחדד את ה USP (הצעת הערך הייחודית)

2. כמו גם חידוד של באגים קטנים שהלקוחות נתקלו בהם בתהליך ההזמנה (מקרי קצה למיניהם)

אתר תיירות

1. שימוש במפות חום ושאלונים עזרו לחדד את האפיון בעמוד המוצר החדש שאפיינו ולסדר את היררכיית המידע בצורה שבה הגולש מצפה לזה.

 

תובנות

הטמעת כלי מפות חום היא הטמעה מאוד פשוטה וקלה, להגדיר מפת חום והקלטת גולשים גם כן.

הקושי לרוב אנשי השיווק שאני עובד איתם הוא לנתח את הנתונים, לשאול את השאלות הנכונות את הגולשים הנכונים ולהוציא מהן את התובנות ויותר מזה את ה-action items הנדרשים לשיפור

 

מה הפעולות שאתם צריכים לעשות מחר בבוקר

  • לפתוח חשבון חינם ב hotjar – לינק

  • להתקין

  • להגדיר מפת חום על העמודים:

    • עמוד הבית

    • עמוד מוצר

    • תהליך הזמנה

  • להגדיר סקר

    • לעמוד מוצר

    • לעמוד תודה על הרכישה

  • להגדיר מעקב טופס הזמנה

 

שתפו אותנו בתובנות שהצלחתם לייצר בשימוש בכלים אלו.

בוריס קימלמן

רוצה להגדיל את המכירות באתר שלך?

השאר פרטים ונבדוק ביחד את התאמתך לתהליך שלנו (ללא התחייבות)