מה הקשר בין חווית משתמש לבין הדירוגים שלכם בגוגל

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

אז נתחיל רגע מהסוף, אני לא כותב בכלל על ענייני SEO. אני לא מקדם אתרים וזה לא חלק מהשירותים שאני מעניק.
כחלק מהשירותים שלי במסגרת בניית תוכנית אסטרטגיה שלמה אני כן מתייחס לנושא הזה ושם עליו דגש חזק מאוד אבל משתמש בשירותים של סוכנויות מתמחות.
אז למה החלטתי דווקא כן לכתוב על הנושא הזה הפעם?
הפעם השינוי של גוגל (העתידי יש לומר) נוגע לנושא חווית המשתמש ואופן השימוש בהם ושימוש בסיגנלים אלה לטובת דירוג האתר במנוע החיפוש עצמו.

מהירות אתר

רבות דובר על הנושא, על המשמעות של מהירות האתר והטעינה ועל ההשפעה שלה על חווית המשתמש. גוגל עצמם הוסיפו אינדיקטור זה כמדד באלגוריתם שלהם ומעניקים יתרון לאתרים מהירים יותר על פני אתרים איטיים יותר מתוך עיקרון מאוד פשוט – איטי = חוויה פחות טובה.

אז מה חדש בעדכון הזה

גוגל מספרים כי בהמשך לשינויים ותוספות שצוות דפדפן כרום ביצע בשבועות האחרונים אשר נוגעים למדידת חווית משתמש טובה אפילו יותר. לא רק ברמת מהירות הטעינה אלה גם ברמת ריספונסיביות העמוד, והיציבות הויזואלית.

במילים פשוטות הוסיפו 3 פרמטרים חדשים

LCP – measures perceived load speed and marks the point in the page load timeline when the page’s main content has likely loaded.
מדידה של מהירות הטעינה הנתפת בעיני הגולש ומציין את הנקודה בזמן שבו התוכן הראשי של העמוד נטען.

FID – measures responsiveness and quantifies the experience users feel when trying to first interact with the page.
מדידה של הזמן שניתן לעשות אינטראקציה ראשונה עם העמוד

CLS – measures visual stability and quantifies the amount of unexpected layout shift of visible page content.
מודד את היציבות של העמוד וכמות השינויים בטעינה. זאת אומרת שאם יש לכם עמוד שנטען ברובו על פי סדר הטעינה מלמעלה למטה ואז יש עוד אלמנט שנטען משפיע על החלק העליון זה כנראה מצביע על חוויה שלילית לגוגל.

דוגמא למה יכול לקרות כאשר אלמנט נטען בשלב מאוחר יותר

בעצם העדכון הזה הולך להוסיף עוד 3 פרמטרים לסיגנלים בעולם חווית המשתמש

איך מתכוננים?

עם ההודעה על השינוי גוגל עדכנו גם את שני הכלים העיקריים המשמשים מפתחים על מנת להתאים את האתרים לסטנדרט שלהם.
הראשון של כלי מהירות האתרים של גוגל (google page speed tool) לינק
והשני זה יכולת בדפדפן של כרום בשם Google lighthouse
ובנוסף עדכנו את הסרץ’ קונסול (כלי של גוגל למקדמי אתרים שמאפשר לראות את הנתונים האורגניים בצורה טובה יותר לעומת גוגל אנליטיקס)  עם דו”ח ייעודי שמאפשר לשים את האצבע על הבעיות הקיימות.

אז חווית משתמש חשובה יותר מתוכן?

ממש ממש לא. גוגל ממשיכים ברצון להיות מנוע החיפוש הטוב בעולם ותוכן חשוב הרבה יותר מחוויה. כך שתוכן רלוונטי ימשיך להיות אינדיקטור חזק יותר מאשר חווית המשתמש.

 

מה יהי עם פרויקט ה AMP?

בתוך ההודעה של גוגל על השינוי העתיד מוזכר פעמיים נושא ה AMP.למי שלא מכיר זה יוזמה של גוגל, פייסבוק ועוד כמה חברות גדולות במטרה להפוך את האינטרנט לסופר מהיר, סוג של שפת פיתוח אתרים אשר מפשיטה את העמוד מכל אלמנט “עשיר” ומשאיר כמעט רק את ה טקסט החי.
פרקטיקה זו מאוד רלוונטית לאתרי תוכן אבל ממש לא פרקטית לאתרי סחר עשירים (למרות שנעשו ניסיונות התאמה). המשאביים שזה דורש הם עצומים.

לפי ההודעה הם מורידים את החשיבות של אתרים שתומכים ב AMP ואתרים עם מהירות ותוכן טובים יכולים לקבל עדיפות על פני עמודי AMP.

לדעתי זו התחלת הסוף של AMP מתוך הבנה שלא הרבה אתרים יכולים להרשות לעצמם פיתוח כפול של קוד גם רגיל וגם לטובת ה AMP.

לסיכום

בין אם יש לכם אתר קיים ובין אם יש לכם אתם שאתם הולכים להקים בקרוב חשוב להכניס את הנושא לתוכנית העבודה.

שיפור מהירות וחווית לקוח משפיעה לא רק על הדירוגים בגוגל אלה גם על ההמרות בתוך האתר שלכם. שיפור של שנייה אחת יכול לשפר עד 15% את יחס ההמרה שלכם.

זה אחד הדברים הראשונים שאנחנו בודקים ושואפים לשפר בתהליכי שיפור ההמרות שאנחנו מלווים.

יש לכם כבר תוכנית עבודה לשיפור מהירות האתר?