למה חשוב כ”כ להגדיר צרכים עסקיים בכל פרויקט דיגיטלי

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

למה חשוב כ”כ להגדיר צרכים עסקיים בכל פרויקט דיגיטלי

בסרטון הזה אני מסביר מה זה צרכים עסקיים, למה הם כל כך חשובים בכל פרויקטים דיגיטלי ואיך הם משמשים אותנו בשלבים הראשונים של הפרויקט.

מה זה מסמך ייזום

מסמך ייזום לדוגמא זה ובעצם המסמך שבו נפרט את כל התבניות שאנחנו רוצים, ממה מורכבת כל תבנית, מה הצרכים הטכניים, מה החיבורים והאינטגרציות שנרצה שיהיו לאתר שלנו.
ובעצם נפרט את כל החלומות הכי ורודים שלנו כולל דוגמאות של אתרים מתחרים.

החלק העסקי

בחלק העסקי נגדיר KPI להצלחה של הפרויקט, בד”כ זה יהיה כמה מכירות ובתוך כמה זמן אבל לא רק, זה יכול להיות כמו נרשמים לרשימת התפוצה או כמות מילות מפתח שאנחנו מדורגים בהם ב TOP3.

חשוב להדגיש שמסמך ייזום הפרויקט הוא מסמך נפרד מהתחזית העסקית של האתר שבה אנחנו יכולים לחשב ולצפות האם בניית האתר היא אלמנט רווחי לנו או לא.

מטרת המסמך

מטרת מסמך הייזום היא לייצר בהירות לגבי סקופ הפרויקט, מי הגורמים המערובים בו ומה ה-KPI שלו.

מי שיקבל את המסמך הזה הוא ספקים פוטנציאליים שיוכלו להעריך את עלות הפרויקט.
המסמך הזה מבטיח לנו שכל הספקים רואים את אותה תכולת פרויקט וניתן יהיה להשוות את ההצעות שלהם ברמת תפוחים לתפוחים.

מהניסיון שלי בניהול פרויקטים שהתחילו בצורה הזו שכוללים מסמך ייזום לדוגמא מפורט ותיאום ציפיות בין הלקוח לבין הספקים הסתיימו בהצלחה מרובה לעומת פרויקטים שלא עשו שימוש בטכניקה הזו להתניע את הפרויקט.

בוריס קימלמן

רוצה להגדיל את המכירות באתר שלך?

השאר פרטים ונבדוק ביחד את התאמתך לתהליך שלנו (ללא התחייבות)