7 דברים שאתם פשוט חייבים לעשות מיידית באתר שלכם כדי לייצר יותר מכירות

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
בוריס קימלמן

בוריס קימלמן

מנכ"ל ובעלים bdigital

תאמינו לי שאני מכיר את ההרגשה הזו של ריצה אחרי החדש, הנוצץ, החדשני, עוד רעיון, עוד כלי ועוד כלי… עד שלפעמים שוכחים את הנקודות הבסיסיות שיכולות לעזור לנו לשפר את האתר שלנו.

סוג של “מרוב עצים לא רואים את היער” כי אנחנו עסוקים במיליון דברים אשר מקשים עלינו לראות את המכלול, או שמוותרים על דברים מסוימים משיקולי זמן ולחצים וככה יוצא שדווקא את הדברים שיש להם הכי הרבה השפעה על פוטנציאל ההמרה מזניחים בסוף.

אז לפני שרצים לעשות תהליכי A\B טסטינג פשוטים ומורכבים יש כמה נקודות מפתח שחייבים שיתקיימו באתר האיקומרס שלכם ואני אקצין ואומר (סליחה על הצרפתית) JUST FUCKING DO IT

למה לא לעשות A\B טסט?

כי מאות ואלפי מחקרים בתחום חווית המשתמש וה CRO הוכיחו שיש אלמנטים והתנהגויות בסיסיות שלקוחות מצפים למצוא באתרי איקומרס.
אגב, האתר שהלקוח שלכם משווה אתכם אליו זה לא האתר המתחרה שלכם אלה האתר שבו הלקוח שלכם קיבל את החוויה הכי טובה (מי אמר אמזון? מישהו הזכיר את בוקינג?)

מהירות אתר

אני רק אזכיר שכל שניה עיכוב בטעינת העמוד משפיעה ב 15% על ההמרות שלכם.
זה לא אני אומר, זה מחקרים של גוגל.
עוד נתון, הלקוחות שלכם מצפים שהאתר ייטען בפחות מ-3 שניות.
אם הלקוחות שלכם מבוגרים יחסית אז הם יהיו קצת יותר סלחניים.
אם הלקוחות שלכם שייכים לדור ה Y,Z – אין להם סבלנות. האתר חייב לטוס.

מידת מאמץ שלכם: נמוכה- בינונית
מידת מאמץ של המפתח: בינונית – גבוהה
מה נדרש לעשות: 

    1. לבדוק מה הציון של 5 העמודים המרכזיים שלכם בכלי של גוגל
      https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

       

אם הציון מתחת ל-80 אז לכתוב מייל למפתח שלכם בצירוף הלינקים עם השאלה
“מה נדרש מבחינתי כדי להגיע לציון של לפחות 80?”

תמונות בעמודי מוצר

יותר תמונות המציגות את המוצר מזוויות שונות ושימושים שונים – יותר טוב.
התמונות צריכות להפעיל אצל הגולש את הדמיון

      1. איך הבגד הזה יהיה על הגוף שלי.
      2. איך הטבעת הזו תגרום לי להרגיש (נחשקת).
      3. איך המקדחה הזו תעזור לי להשיג שקט בבית מאישתי כשאני אתלה כבר את המדף הזה.
      4. איזה אבא אני אהיה כשאני ארכוש עבור המשפחה שלי את החופשה החלומית הזו.


מידת מאמץ שלכם: בינונית – גבוה
מידת מאמץ של המפתח: נמוכה מאוד
מה נדרש לעשות: 

  1. להעלות את כל התמונות שקיימות
  2. לארגן יום צילום
  3. להעלות את התמונות שצולמו ביום הצילום (לזכור להעביר אותן אופטימיזציית משקל)

תיאור מוצרים

הסעיף הזה לגמרי מתחבר לסעיף הקודם.
מעבר לתיאור השכלתני של המוצר והמאוד טכני רצוי לנסות להפיח רוח חיה בתיאור המוצר.
זו בהחלט משימה מאתגרת, אבל היא יכולה לעשות פלאים להמרות שלכם.

מידת מאמץ שלכם: בינונית
מידת מאמץ של המפתח: נמוכה מאוד
מה נדרש לעשות: פשוט להחליט שכל יום מטפלים בתיאור של חמישה מוצרים. בניהול התהליך בצורה כזו תגלו שמהר מאוד אתם תצליחו לשכתב חלק ניכר מתיאורי המוצר שלכם.

 

שדות בטפסים

בעולם האיקומרס (ולא רק) , כמה שפחות יותר טוב.
אם השדה הוא לא חובה, אל תשאל אותו.
מקסימום שדות בטופס – עד 8
רק! את מה שנדרש, שם מלא, כתובת (עדיף להפריד עיר ורחוב), מייל, טלפון נייד.
ללא ולידציות כפולות, ללא יצירת חשבון, שום דבר שיגרום ליוזר לנטוש (גם ככה כ 90% מהם ינטשו – אל תבריחו את מי שכבר החליט להתקדם


כמו שאמרתי, הנקודה הזו מתייחסת לעולם האיקומרס ולא לעולם ה B2B שם יכולות להיות פרקטיקות שונות מתוך מטרה לקבל לידים חמים יותר ועשירים ביותר מידע על מנת לדעת לתעדף חזרה ללקוח.

מידת מאמץ שלכם: בינונית
מידת מאמץ של המפתח: בינונית
מה נדרש לעשות: 

  1. לעבור על הטפסים ולקבל החלטה על איזה שדות מוותרים.
  2. לשלוח מייל לצוות הפיתוח איזה שדות יורדים

לא לשכוח לעדכן בארגון על ההחלטה

מדיניות החזרות ברורה

אחת החששות שעולות אצל צרכנים זה מדיניות ההחזרות, איך עושים את זה, מה יקרה אם המוצר לא מתאים וכו’.. זה חשש אמיתי שקיים אצל הלקוחות ועל מנת להפיג אותו יש להציג בצורה מאוד ברורה מה המדיניות שלכם בנושא.
אם אין לכם מדיניות בנושא, או שהיא עמומה – ברמת הביזנס מאוד מומלץ להגדיר ולהחיל מדיניות כזו. היא תעזור לכם לעבור מחסום פסיכולוגי אצל הרבה צרכנים.

מידת מאמץ שלכם: בינונית
מידת מאמץ של המפתח: בינונית
מה נדרש לעשות: 

להגדיר מדיניות החזרות

  1. להחצין אותה באתר בעמודי המוצר, תהליך הצ’ק אווט
  2. לייצר לינק בפוטר ובאזור של שירות לקוחות

אפשרויות משלוח שונות

איסוף עצמי, שליח עד הבית, שליח לנקודת איסוף, איסוף מבוקס כזה או אחר..
כל לקוח יחליט מה נוח לו, העיקר שיהיו מגוון אפשרויות.
כמובן שבאמצעות המשלוח אפשר לעודד לקוחות להגדיל סל ולהעניק משלוח חינם מעל סכום קניה מסויים.
אגב, לא להעתיק מהמתחרים שהגדירו שהסכום הוא 199 ש”ח .
חייבים לעשות חישוב מאוד מדוקדק שלוקח בחשבון את רווחיות המוצרים, גובה סל ממוצע נוכחי וכמובן את עלות המשלוח.
כבר יצא לי לראות סבסוד של עלות המשלוח על חשבון חצי מהרווחיות של ההזמנה.
כן כן, 50% מהרווח הלך על סבסוד של עלות המשלוח.

מידת מאמץ שלכם: בינונית – גבוה
מידת מאמץ של המפתח: נמוכה – בינונית
מה נדרש לעשות: 

  1. להגדיר מדיניות משלוחים
  2. לנהל מו”מ עם ספקים שמאפשרים את כל סוגי המדיניות
  3. לייצר תחשיב של מינימום הזמנה שבה נסבסד את המשלוח

 

טיפול באפשרויות החיפוש ובעמודי התוצאות חיפוש באתר

כל אתר איקומרס שמכבד את עצמו ובעל קטלוג מוצרים חייב מנוע חיפוש פנימי.
זו אחת הדרכים שמשתמשים מחפשים ומוצאים מוצרים.
אגב, החוויה שהם משווים אתכם אליה היא גוגל כך שהם מצפים שהחיפוש יהיה מהיר, מדויק ואפילו יחזה את מה שהם רוצים לחפש (השלמה אוטומטית) אז כמה נקודות בהקשר הזה:

    1. הגדילו את תיבת החיפוש – שתהייה מספיק גדולה ובולטת שלקוחות לא יפספסו אותה.
    2. הוסיפו את תמונות המוצר בתיבת החיפוש באתר, מחקרים מראים כי ברגע שהוסיפו תמונת מוצר לצד תוצאות החיפוש במנוע זה הגדיל את המכירות של הגולשים שביצעו חיפוש במנוע ב- 100 אחוז
    3. בצעו אופטימיזציה של פונקציית החיפוש, האם החיפוש באתר שלכם עושה השלמה אוטומטית? האם יש תיקון שגיאות או ניהול של שגיאות נפוצות כך שהאתר עדיין יחזיר לגולש את התוצאה הרצויה? האם יש מצב שבו אין תוצאות- מה אז קורה? וודאו שיש לכם תשובות לכל השאלות הללו.

מידת מאמץ שלכם: בינונית – גבוה
מידת מאמץ של המפתח: גבוה
מה נדרש לעשות: 

  1. להגדיר נראות מנוע חיפוש בולט
  2. להגדיר פונקציונאליות של השלמה אוטומטית ותיקון שגיאות

 

לסיכום, לפני שרצים לבנות ולפתח תהליכי A\B טסט מורכבים חייבים לוודא שהבסיס איתן.
תנהלו את הזמן הקרוב בניהול טהוצאה אל הפועל של הנקודות שציינו לעיל על מנת להעלות את ההמרות וההכנסות שלכם.

יודעים את כל הנקודות אבל מתקשים להוציא אל הפועל?