איך לשפר את חווית המשתמש באתר שלך

חווית משתמש מעולה היא אחד הגורמים המשפיעים בצורה מובהקת על המכירות, קל וחומר באתרי תיירות. יצירת תהליך הזמנה נוח ומהיר תוך הענקת מגוון אפשרויות תשלום – תגדיל משמעותית את כמות ההזמנות.

ריכזתי 10 נקודות שמהניסיון שלי בעולם התיירות יכולים להקל על המשתמשים ובהחלט יכולים לתרופ להגדלה של אחוזי ההמרה באתר שלכם

1. הקלו על הגולש למצוא את מה שהוא מחפש

האלמנט הבסיסי, ואולי החשוב ביותר באתר, הוא מנוע החיפוש. הוא צריך להיות בולט בעמוד הבית ובכל עמוד קטגוריה \ מלון .. השדות צריכים להיות ברורים ובולטים. כמו השדות צריכה להיות מינימלית בתצורה שתספק מקסימום ערך לגולש ותוך פרק זמן הקצר ביותר.

במנוע החיפוש אם יש תאריכים שלא ניתן לבצע בהם חיפוש אז יש לחסום אותם מלכתחילה בתאריכון ולא לאפשר לגולש לבצע חיפוש בתאריך שאנחנו יודעים שאין בו תוצאה.

2. תוצאות חיפוש – להציג בצורה קלה לקריאה

הגולשים שלכם צריכים להבין את ההבדלים בין ההצעות השונות בתוך שניות. לעתים שינוי קל של התאריך יכול להשפיע בצורה משמעותית על המחיר. לכן, הציגו את המחירים ליעדים המבוקשים, אך גם אפשרויות מקבילות החוסכות להם, בסופו של דבר את הסכום הגדול ביותר.

יש גולשים שמעדיפים תצוגת מפה של המיקום (נפוץ בחיפוש בתי מלון) על מנת להתמצא במרחב ולהבין את המרחקים של המלון המדובר מנקודות מרכזיות אחרות ביעד. בתצוגת המפה נהוג להציג לצד שם המלון את המחיר.

3. מהירות, מהירות ושוב מהירות

על התוצאות המבוקשות להופיע במהירות הבזק, לגולש אין סבלנות להמתין יותר משלוש שניות לטעינה של העמוד.
יש מחקרים שמוכיחים שכל שניה נוספת בטעינה העמוד גורעת כ-15% נוספים מכמות ההרות שלכם.

4. אפשרויות של מיון וסינון

המיון והסינון תפקידם לעזור לגולשים לצמצם את כמות האפשרויות  הבלתי נגמרת שיש בד"כ בתוצאות החיפוש.

5. לא כולם יודעים לאן יסעו: הציעו אפשרויות ויזואליות מרהיבות

יש הנכנסים לאתרי התיירות מתוך רצון לחופשה – נמצאים בשלב של ה- DREAM, אך אינם נעולים על יעד מסוים. יוון וקפריסין, אולי רומא או איטליה, כולן אפשרויות הבאות בחשבון. הוסיפו באתר הצעות משלכם שעונות על הצורך של לחקור יעדים חדשים, כמובן הוספת תמונות עשירות שמכניסות את הגולש לאווירה ביעד יעזרו ויתרמו מאוד לגולש. ככל שתתנו יותר מידע ליוזר , בצורה נגישה וברורה, מלווה בויז'ואלים ש"עושים חשק לארוז" – כך אתם מגדילים את הסיכוי שיבצע הזמנה אצלכם.

6. התאמה למובייל

אל תפסידו את מרבית הגולשים שלכם
בעוד יותר ממחצית הכניסות לאתרי התיירות מתבצעות מסלולר, בארה"ב רק כחמישית מההזמנות בוצעו מהנייד. הסיבה לכך כנראה נובעת מתהליך ארוך, שמקשה על ההזמנה בשדות קטנטנים על המסך של הטלפון החכם.

הקפידו להעניק לגולשים את החוויה המושלמת בכל מכשיר שבו יבחר לגלוש, ואפשרו לו לסיים את תהליך ההזמנה ישירות מהנייד. קיצורי דרך המותאמים לנייד, וניווט מהיר בין הדפים יעשו את ההבדל בין לקוח מתלבט ללקוח שהזמין.

7. תמונות – כמה שיותר

חלון הראווה לחופשה הבאה כל היעדים המוצעים באתר שלכם יכולים להראות משמימים או רומנטיים ופסטורליים. ההבדל הוא בזווית הצילום, בצבעים בהם עושים שימוש וכמובן בכמות התמונות. גם פה, אל תחסכו. העלו את התמונות הטובות ביותר של המקום, מכמה זוויות צילום וכך גם תתאמו ציפיות בצורה מושלמת. כאשר הגולשים רואים את המקום – הם יודעים בדיוק לאיזה סגנון עיצובי לצפות מהמלון ואילו פינוקים הוא מציע.

8. להציג מחיר סופי ללא אותיות קטנות

בעולם התיירות השיטה כבר ידועה. הוספה של ביטוחים שונים, מסים ועוד בסוף תהליך ההזמנה גורמת לירידה ברמת האמון שהגולש חש כלפי האתר. ככל שהמחיר שהצגתם בהתחלה יהיה קרוב יותר למחיר בהזמנה הסופית – תפחיתו את כמות נוטשי העגלה. מרבית האנשים לא ישמחו לגלות שהמחיר קפץ – גם אם מדובר בתוספת קטנה – רגע לפני שהזינו את כרטיס האשראי.

9. הציגו ביקורות גולשים אמינות

לפני ההזמנה של כל חופשה, טיסה או רכב, הגולשים שלכם אוהבים לקרוא מה אחרים חשבו על השירות שקיבלו. הוסיפו לאתר את ביקורות הגולשים, על מנת שלא יצטרכו לחזור ל"גוגל" ולקבל את המידע הזה. השאירו באתר גם את הביקורות השליליות. הגולשים בדרך כלל מביטים בציון הממוצע שניתן למקום, תוך התחשבות בעובדה שלא לכולם טעם זהה. וכמובן – חשוב להציג את מספר הביקורות שניתנו (ככל שהמספר גבוה יותר כך האתר יתפש כאמין יותר).

10. אל "תדחפו" מוצרים רבים מדי

הניסיון להוסיף מוצרים נלווים להזמנה יכול להיות דרך מצויינת להגדילה, אך מומלץ לא להגזים. לא כולם רוצים להוסיף רכב, כרטיס להופעה ומשקפי שמש לחופשה שלהם. נסו להציע את המוצרים הנלווים בהתאמה להזמנות קודמות שבצע הלקוח וגם פה רצוי לנסות להעביר את ההחלטה של ה UPSELL לשלב לאחר ההזמנה של המוצר הבסיסי. ככל בכמות ההחלטות שהגולש יצטרך לבצע בתהליך ההזמנה הסיכוי לסיומו יורד.

11. הציעו אפשרויות ליצירת קשר

תוך כדי תהליך ההזמנה עבור גולשים רבים הזמנת החופשה היא ההוצאה הגדולה ביותר שעשו השנה, ולכן עשויים לעלות לבטים שונים. כאשר אתם מוסיפים מספר טלפון, או אפשרות להתקשר עם מחלקת שירות הלקוחות שלכם באמצעות צ'אט, אתם פותחים בפניהם אפשרות לקבל מענה מהיר על שאלות שצצו, ולהמשיך את תהליך ההזמנה.

12. תחושת דחיפות

צרו תחושת FOMO אבל בצורה מושכלת נשארו רק שני מקומות אחרונים בטיסה! הודעה זו יכולה לעודד גולשים מתלבטים לרכוש, אך אם יראו את אותה ההודעה גם לאחר שבוע, הם עשויים לחוש שמשהו באתר אינו אמין. שוב להשתמש בנתונים קיימים, ולהציג כמה אחוז מהמלון מלא, או כמה גולשים הזמינו את החופשה או שוקלים להזמינה (גולשים באתר) ברגע זה. כך, תצרו תחושה של דחיפות לביצוע ההזמנה אבל מבלי לפגוע באמינות האתר.

לסיכום

יצירה של חווית רכישה מהנה עוד לפני החופשה עצמה, תגדיל את כמות הגולשים שמבצעים רכישה באתר. הפכו את האתר שלכם לחוויה מרתקת וססגונית, המציגה את היעדים השונים בצורה מפתה תוך מתן מגוון רחב של אפשרויות – ותגלו איך המכירות עולות.

אהבתם את הפוסט? שתפו עם חברים!

פייסבוק
אימייל
וואטסאפ
גלילה לראש העמוד