מייל שבועי 5.9 | מה ה- KPI שלך לשנה החדשה?

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
בוריס קימלמן

בוריס קימלמן

מנכ"ל ובעלים bdigital
מעל עשור בעולם הדיגיטל, מתמחה בחיבור שיווק וטכנולוגיה לשיפור המכירות

היי לך,

ראש השנה וחגי תשרי זו הזדמנות נהדרת לסכם את השנה שעברה ולהסתכל על השנה שבאה עלינו לטובה.
אני לא רוצה להיות “עמוק” מדי בהקשר הזה אלה דווקא לקחת את זה למקום המקצועי.

אחת הדרכים לסכם שנה (או כל תקופה אחרת) זה באמצעות מדדי KPI

מה זה KPI בכלל (למי שלא יודע)?
בפירוש ראשי התיבות זה Key Performance Indicator
ובת’כלס זה “מספרים חכמים” \ “מדדים חכמים”
אותם נתונים שאנחנו עוקבים אחריהם לאורך זמן
אלו המדדים ששינוי שלהם משפיע על העסק שלנו.

כמובן שיש את המדדים שכולנו מכירים לדוגמא:

בעולם המכירות:
* מכירות
* יחס המרה
* סל ממוצע

בעולם הפרסום:
טראפיק לאתר לפי מקור תנועה
עלות לקליק
עלות ל-1000 חשיפות

ברמת האתר עצמו:
זמן שהייה
כמות עמודים נצפים
יחס נטישה

היום אני רוצה לשים זרקור על כמה מדדים שאנחנו מיישמים אצל הלקוחות שלנו 

 

1. יחס נטישה של סל הקניות
המדד הזה הוא לשם פוקוס בפעולות של צמצום הנטישה.
תחשבו על כל המאמצים שעשינו ובסופו של דבר בממוצע כ-70% מהגולשים שהגיעו לסל הקניות ינטשו אותו.
תחשפו הפוך – מה יקרה אם נצליח לצמצם את הנטישה בכמה אחוזים בודדים – איך זה ישפיע על הפעילות של העסק?

2. יחס המרה מעמוד מוצר 
כמה גולשים המירו מעמוד המוצר
כמו שאתם כבר יודעים, עמוד המוצר הוא ה-עמוד המרכזי שבוא מתקבלת החלטת הקניה.
אותנו מעניין למדוד את יחס ההוספה לסל, את יחס ההתקדמות לצ’ק אווט ומשם להמרה.
אלו הן הנקודות הקריטיות שעליהן אנחנו שמים פוקוס בתהליכי האופטימיזציה שלנו.

3. עלות הבאת לקוח (CAC)
פרמטר שלצערי מעט מאוד מותגים מבצעים ניתוח שלו.
כמה עלה להם להביא לקוח \ עסקה חדשה?
היכרות עם המדד הזה יכולה לעזור לכם לקבל החלטה לגבי פעילויות השיווק שלכם.
בערוץ ספציפי או באופן כללי.
אם אתם יודעים שעלות הבאת עסקה היא מתחת לרווח הגולמי ומשאיר לכם מספיק רווח
אז תוכלו לקבל החלטה שאתם מגדילים תקציבים כל זמן שאתם עומדים במינימום של ה CAC

4. מכירות ויחסי המרה לפי יום בשבוע
היכרות עם הימים החזקים והחלשים יכולה להשפיע על פעילויות קידום דווקא בימים החלשים או בשעות החלשות.

5. כמות מצטרפים לרשימת התפוצה + שווי כל מצטרף
על כמות המצטרפים לא נראה לי שיש צורך להרחיב 
אבל על שווי כל מצטרף – אפשר לחלק את שווי המכירות בתקופה מסויימת (ארוכה יחסית) חלקי סך כל הרשומות הפעילות
ולקבל את שווי כל מייל ברשימה שלכם.
ברגע שתבינו שיש לכם זהב בידיים (בד”כ זה ככה)  תתחילו להבין שאתם לא ממצים את הפוטנציאל הענק ברשימת התפוצה שלכם.

את המדדים שלנו אנחנו בונים עבור הלקוחות שלנו בדאטה סטודיו
הם מקבלים מייל יומי \ שבועי על ריכוז כל המדדים
ובנוסף אחד לשבוע הם מקבלים מייל עם תובנות על המדדים האלה.

 

לסיכום, אני רוצה לשאול אותך מה המדדים שלך להשנה?

 

 

♂︎ ♀︎ ⚥︎