מייל שבועי 5.10 | יש לך מתפעל קמפיינים או מנהל קמפיינים?

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
בוריס קימלמן

בוריס קימלמן

מנכ"ל ובעלים bdigital
מעל עשור בעולם הדיגיטל, מתמחה בחיבור שיווק וטכנולוגיה לשיפור המכירות

היי לך,

היום אני רוצה לספר לך על דיון די סוער שהתפתח על פוסט שפרסם תפקיד מנהל דיגיטל בחברה גדולה, במודעת הדרושים תוארה שורה ארוכה של דרישות וציפיות ברמת הידע והניסיון של המועמד.ת האידיאלי.

השיח סביב הפוסט היה שמצפים ממנהל הדיגיטל להיות “סופרמן” ועלו השערות על תשלום של פקיד זוטר (ההשערות לא היו מחוברות לשום נתון במציאות).

בנוסף, אחת התגובות גם התייחסה לטייטל שבחרו לתת למשרה – מנהל דיגיטל ולא cdo או סמנכ”ל דיגיטל לצורך העניין מה שהדגיש שטייטל של מנהל דיגיטל נתפס כיום עדיין כטייטל של מי שמנהל קמפיינים.

מה זה מנהל דיגיטל בעיניי

מנהל דיגיטל בראש ובראשונה זה אדם שמבין את העסק שבו הוא עובד ברמה הגבוהה ביותר.

מהיכן הביקושים, איך יוצרים אותם, מה המוצר שאנחנו משווקים ובמה הוא שונה מהמתחרים, מי הם המתחרים ועוד.

ברמה הפרקטית היום יומית הוא משקיע שעה ביום לפחות ללימוד תחומים חדשים, סדר היום שלו כולל המון צמתים של קבלת החלטות בנושאים שונים וארגז הכלים שלו חייב לכלול את הכלים הבאים:

1. הבנה בפרסום – גוגל, פייסבוק וערוצים נוספים

2. הבנה באנליטיקס ויכולות אנליטיות – החבר הכי טוב שלו זה גוגל אנליטיקס

3. מכוון תוצאות – בעולם הדיגיטל הגבול בין שיווק למכירות מאוד מטושטש ולכן חובת ההוכחה עליו

4. הבנה בחווית משתמש – על מנת שהמוצרים הדיגיטליים שאליהם שולחים טראפיק ישרתו את היוזרים ששולחים לשם

5. הבנה בטכנולוגיה – איך רותמים את הטכנולוגיות הקיימות בארגון ואיך מביאים טכנולוגיות חדשות מחוץ לארגון מתוך מטרה לשפר

6. יכולת ניהול והובלת פרויקטים – הרבה מהתהליכים שמנהל הדיגטל מתעסק איתם קשורים בהרבה גורמים שונים והוא נדרש ליכולת סנכרון בין כולם

7. לדעת לנהל ספקים – אף מנהל דיגיטל לא יכול לעשות את כל העבודה בעצמו – לנהל קמפיינים, לעשות SEO, לנהל פרויקט ולאפיין חווית משתמש – כאן צריך להבין את הספק ברמה כזו או אחרת ולדעת לבקר אחר העבודה שלו.

 

למה הסיפור הארוך הזה?

בהמשך לאותו פוסט יצא לי לחשוב לעומק גם על עבודת מנהל הקמפיינים – תפקיד מאוד מרכזי שיוצא לנו לעבוד מולם אצל הלקוחות שלנו.

המסקנה שהגעתי אליה בהקשר לתפקיד הזה היא חלוקה לשלוש קבוצות:

1.מתפעלי הקמפיינים – הם עושים בעיקר את הקטע הטכני, לא מתעסקים עם הקופי והקריאייטיב בכלל. מקבלים חומרים מהלקוח ודואגים לעלות למערכות הפרסום, להגדיר קהלים ולעשות קצת אופטימיזציה.

קשה להם להיות אחראיים באמת על התוצאות כי חצי מהתהליך בכלל לא באחריותם.

העבודה מול הלקוח שהוא מכין את החומרים נובעת מרצון הלקוח לשלוט בנראות המותג וכ’ו..

במקרה כזה יש הזדמנויות גדולות בשיפור הביצועים של הקמפיינים.

2. מנהלי הקמפיינים – מדובר במנהלים בפועל, שמבינים קופי וקריאייטיב, חלק נולדו בעולמות הקופי והקריאייטיב, הם יודעים להוריד בריף מסודר ולהגדיר איך התוצרים שהם צריכים, צריכים להיראות,  הם יודעים לכתוב קופי מניע לפעולה וכל זאת כמובן בהתאם לאפיון הלקוח האידיאלי.

במקרה כזה אם אתם עובדים מספיק זמן ביחד אז ההזדמנויות לשיפור הן לא גדולות אך תמיד שווה מבט נוסף על חשבונות הפרסום – אולי עיניים רעננות יגלו משהו נסתר בחשבונות הפרסום.

 

3. משרדי הפרסום – בתוך המשרד יש גם מחלקות קופי וקריאייטיב וגם מחלקות של תפעול קמפיינים. החיסרון שמי שמנצח בד”כ על כל המקהלה זה מנהל לקוח ג’וניור שלא תמיד יודע לתרגם את הצורך לכדי פעולות אצל הצוותים שלו. מי שמריץ את הקמפיינים בפועל זה מתפעל קמפיינים ג’וניור עם עד שנתיים ניסיון ומעליו מפקח ראש המחלקה. עם עשרות לקוחות פעילים לראש המחלקה אין תמיד זמן להגיע לחשבון הפרסום שלכם ולכן במקרה כזה מאוד כדאי לבצע מעבר על החשבונות פרסום לגלות איפה פספסו ואיפה יש הזדמנויות נוספות.

שלא ישמע שיש נכון או לא נכון. 

לכל מותג בהתאם לשלב החיים שלו – יש את צורת ההפעלה המתאימה לו… 

אז למה כתבתי את המייל הארוך הזה בתזמון הזה?

כי רגע לפני טירוף נובמבר – אני רוצה לוודא ששאלת את עצמך את השאלה – האם ספק המדיה שלך עושה מספיק עבורך? 

אין לי שום כוונה לקחת לו את המקום או להציע את השירותים שלנו בתחום המדיה – פשוט כי זה לא משהו שאנחנו עושים.
אני כן רוצה להציע לך לבחון את שירות בקרת המדיה שלנו שיעזור לך להוציא יותר מתקציב הפרסום. 

השירות מתאים למי שמשקיע לפחות 30k ש”ח בחודש במדיה. 

אם מעניין אותך לשמוע עוד פרטים – פשוט יש לתאם שיחה בלינק הזה