איך להפוך תנועה למכירות באתרי תיירות

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

איך להפוך תנועה למכירות באתרי תיירות

תכנון החופשה המשפחתית עבור רבים הוא תהליך שיכול להמשך זמן רב, ע”פ מחקר של גוגל ישראל משנת 2019 תהליך תכנון החופשה אורך כ-75 ימים בממוצע.

הרגע אליו אנו שואפים שבו עוזבים את העבודה נוסעים לנתב”ג וטסים ליעד הנכסף.
בתכנון החופשה אנו משקיעים כספים רבים וכתוצאה מכך מרבים הלקוחות שלנו לבצע סקרי שוק מקיפים בו הם משווים היטב בין האתרים השונים והמוצרים השונים על מנת למצוא את המחיר הטוב ביותר לחופשה שלהם.

הדרך אל החופשה עוברת באונליין

בחינה של תהליך הרכישה באתרי התיירות מגלה כי יש ארבעה שלבים אותם עוברים הגולשים לפני תהליך הרכישה.  הבלוג “Think With Google” מציג אותם בתור “רגעים” החל מהשנייה שבה הצורך בחופשה צץ, ועד לרגע היציאה לחופשה עצמה.  בין החלום עצמו, ועד הרגע שבו הגולש נח על החוף כשהוא אוחז במשקה האהוב עליו נמצאים שני השלבים הטכניים של תכנון החופשה והזמנתה.

ארבעת הרגעים במסע התייר בדיגיטל:

  • DREAM – רגעי החלום בהקיץ: לצעוד על החוף ההוא…

  • RESEARCH– הרגע הפרקטי: מתחילים לתכנן את החופשה

  • BOOK – רגע האמת: ועכשיו מוציאים את האשראי מהכיס

  • EXPERINCE – הרגע בו יוצאים לראות עולם

לאחר שהגולש עבר את שלב ה DREMING וקיבל החלטה שהוא יוצא לחופשה הוא עובר לשלב התכנון בו הוא מוכן לבדוק את האפשרויות השונות העומדות בפניו לחופשה המועדפת – בוחנים את היעדים, את המחירים בעונה המבוקשת, זמינות בתי המלון והטיסות השונות – וכעת הם מוכנים לבדוק האם מבחינה פרקטית (ותקציבית…) יוכלו להפוך את החלום למציאות בעתיד הקרוב.

המשימה של אתרי התיירות בשלב זה: מעצבים את החופשה

אתרי התיירות השונים שותפים למשימה. הם אלה שיעצבו את חופשת החלומות באמצעות המידע המופיע באתר. הגולשים יעברו לשלב הרכישה רק לאחר שירגישו כי קיבלו את כל המידע האפשרי על הלוקיישן שבו יבחרו, על האטרקציות שבו, יתכננו את התקציב לטיסות או הנסיעה, ללינה וכמובן לשאר הפינוקים במהלך החופשה.

ככל שהאתר יעניק יותר מידע, הם ישארו בו ויבצעו את שלב המחקר ואז יהיו מוכנים לעבור לשלב הבא – שלב ההזמנה. המטרה היא שבשלב זה הגולש יהיה מודע לקיומו של האתר, ויגיע אליכם כשהוא מוכן לצאת לחופשה. ככל שהאתר יספק יותר מידע על כל אורך “שרשרת הערך” של החיפוש כך הסיכוי לביצוע ההזמנה באתר עצמו תגדל. זו הסיבה שאתרי האונליין הגדולים משקיעים סכומי עתק בהוספת פונקציונאליות שעיקרה הוא מידע על היעד – מדריכי ערים ומדריכי אטרקציות למיניהן.

מה אחרים אמרו על הלוקיישן הזה?

בשלב זה ישנה עוד פיסת מידע הכרחית אחת. על מנת לחוש בטחון להזמין, הגולש מעוניין לדעת כיצד חוו התיירים שלפניו את המקום. האם אהבו את האטרקציות השונות, איך השירות בבית המלון ואיך הייתה הטיסה? הוספה של ביקורות גולשים אותנטיות, תעזור לגולש לדלג גם מעל משוכה זאת. כעת – הוא כמעט ומוכן להזמין.

כוח העדר – כולם כבר בים…

ועוד דבר אחרון… אנחנו חושבים לפעמים קצת כמו עדר. כאשר אלף אנשים הזמינו לפנינו מקום במלון, אנו חשים בטוחים יותר להזמין. הוספה של נתונים בזמן אמת על הזמנות שבוצעו, בתוספת כמות האנשים המציצים ברגע זה בדף ההזמנה (ועשויים “לגנוב” לנו את החדרים האחרונים) מוסיפה תחושה מסויימת של דחיפות. כעת, אם רק היום 25 אנשים הזמינו מקום דרך המותג שלכם – כנראה שזה המקום הבטוח ביותר להזמין את החופשה הבאה. חשוב לציין שיש שהצרכנים נעשים חכמים ומבינים שלפעמים השימוש בזרזים אלה הוא FAKE – יש לעשות בו שימוש בצורה מדודה שתביא לשיפור ביחסי ההמרה ולא לפגיעה בהם.

הספירה לאחור

טריק נוסף שמעודד אנשים להזמין כרגע הוא הוספת שעון הספירה לאחור. נותרו רק עוד שלוש שעות לדיל שלא ניתן לוותר עליו. 20% הנחה על חדר במלון מבוקש. הוספת שעות טיימר יוסיף עוד נדבך של הנעה לפעולה לביצוע ההזמנה תחת לחץ זמן.

כמו שציינתי לעיל, גם פה יש לעשות שימוש בצורה אמינה, ובאמת לתת למחיר לעלות לאחר תום הטיימר.

על מנת שהאטרקטיביות של הטיימר תהייה גבוה חשוב שהוא יהיה בעל מספר קטן יחסית של זמן שנותר יום בודד \ שעות בודדות.

לסיכום

היכרות עם התהליך שעוברים הגולשים שלכם בדרך לחופשה, תסייע לכם להתאים את האתר לרגעים השונים שהם חווים. הוספה של מירב המידע תסייע להם לעבור מהר יותר משלב החיפוש לשלב ההזמנה עצמו. אם תשכילו ליצור את תחושת הדחיפות בצורה טכנולוגית ברגע הנכון, מצאתם את המתכון לאתר תיירות מנצח.

בוריס קימלמן

רוצה להגדיל את המכירות באתר שלך?

השאר פרטים ונבדוק ביחד את התאמתך לתהליך שלנו (ללא התחייבות)