יש המון מאמרים בתחום שיפור ההמרות שעוסקים במה השיטות ומה הדרכים כן להצליח, היום אני רוצה דווקא לגעת בצד השני ולדבר על מה בוודאות יכשיל לכם את התהליך
1. עושים טסטים רק בשביל להגיד שעשינו טסטים
להגדיר תהליך CRO זה לא רק סביב עולם ה AB טסט
לעשות טסטים על צבעי כפתורים זו הדרך הבטוחה להיכשל.
אי אפשר ללמוד מזה כלום ואי אפשר להסיק מסקנות.
הצלחה של צבע אחד הוא ממש פוקס
2. לבחון הקשרים רחוקים אחד מהשני – לעשות AB טסט בעמוד הבית ולבדוק מה הייתה ההשפעה של הטסט הזה על ההמרות בתהליך הצ’ק אווט שנמצא בעוד 3-4 עמודים זו טעות ענקית. הבחינה של הטסט בעמוד הבית צריכה להיות על הפעולה שרצינו שהגולש יעשה בעקבות השינוי שעשינו.
אם אנחנו בוחנים אלמנט של באנר \ קופי בתמונה הראשית אז נרצה לבחון האם זה השפיע על ההקלקה על התמונה וזהו. לא מעבר לזה.
3. לא מגדירים השערה בצורה נכונה
הגדרת השערה היא קריטית להוצאה אל הפועל של AB טסט מוצלח.
השערה מנוסחת בצורה של “אם נשנה את X אזי הגולש יעשה Y וכתוצאה מכך יעלה Z”
ועכשיו לדוגמא יותר מעשית
“בעמוד המוצר אם נשנה את הטקסט על כפתור ההנעה לפעולה מ”רכוש עכשיו” ל”המשך” הגולש ירגיש פחות מחוייב לתהליך הרכישה ויתקדם צעד נוסף לתהליך הרכישה”
4. מפסיקים מוקדם מדי את הטסטים בלי שהגיעו למובהקות סטטיסטית – בטסטים הראשונים מסתכלים על הנתונים ברמה יומית ורואים גרסה שנראה שהיא מובילה בתוצאות ומחליטים לכבות את הטסט ולהכריז על הגרסה כמנצחת. מה שבפועל היה הוא שאין מובהקות סטטיסטית לגרסה הזו, היא לא צברה מספיק נתונים כדי להיות מנצחת בפועל.
5. מריצים טסטים על עמוד עם מעט טראפיק
בוחרים עמוד איזוטרי יחסית ומריצים עליו טסט. במקרה כזה ייקח המון זמן לקבל תוצאה מובהקת.
קיימים מחשבונים (חפשו AB Test Calculator) שיעזרו לכם להגדיר את משך הטסט הרצוי בהתבסס על הנתונים של העמוד שעליו אתם עושים את הטסט.
6. לא בודקים מיקרו המרות
כמו בדוגמה לעיל של הטסט על עמוד הבית.
בחלק מהטסטים נרצה לבדוק את המיקרו המרות וההשפעה שלהן על המטרה הסופית שלנו.
האם זה שגרמנו לגולש להקליק על הבאנר הראשי קידמה אותו לעבר ההמרה הסופית או הרחיקה אותו? אנחנו צריכים להיות מודעים שהמרה סופית מורכבת מהמון מיקרו המרות לאורך תהליך הרכישה ונרצה למדוד גם אותן.
7. פחות מדי דגש על בחינת ה USP
USP זה הגדרת הצעת הערך ללקוח, בעצם לבוא ולהגיד ללקוח למה לו לרכוש מאיתנו ולא מאחרים.
בינינו 95% מהחברות נראות ומתנהגות אותו דבר. הסיבה לרכישה היא ה-5% שוני שיש ביניהן.
זה בדיוק ה USP.
ברמה השיווקית אם אין לכם את ה USP בצורה ברורה – מאוד כדאי למצוא אותו ואז לבצע עליו טסטים ברמת הטקסטים והמיקרו קופי כך שתוכלו להגיע לרמה הטובה ביותר של הניסוח שאכן מעביר את הייחודיות שלכם.
8. לא עובדים לפי שיטת תעדוף
בעולם ה CRO יש מגוון שיטות לתעדוף של טסטים, החל מ PIE ועד PXL ועוד שיטות נוספות (חפשו prioritisation ab test). כל השיטות אמורות לעזור לנו לתעדף את הטסטים מרמת קלות היישום ועד כמה השפעה תהייה לטסט על השורה התחתונה.
בשיטת PXL לוקחים בחשבון גם את המיקום של הטסט בעמוד (מעל \ מתחת לפולד) וגם האם ההשערות בטסט נולדו בעקבות מידע איכותני או כמותי.
בצורה כזו התעדוף יכול להציף את הטסטים ששוה לעשות על פני סתם “רעיונות לטסט” שהעליתם או מישהו מחברי הצוות שלכם שלח לכם.