למה גולשים נוטשים את האתר שלך ומה אפשר לעשות בקשר לזה?

מחקרים שונים מצביעים על כך שבתחום התיירות שיעור נוטשי "העגלות" גבוה יותר מאתרי מכירות אחרים. לקוחות המזמינים טיסה או חופשה בבית מלון, לעתים מתחילים למלא את הפרטים אך לא מסיימים את ההזמנה. במאמר הזה אנסה לסקור את הסיבות השונות לנטישת האתר – וכיצד ניתן לעודד את הגולשים להמשיך את תהליך הרכישה או לחזור ולבצע את ההזמנה מאוחר יותר.

קצת נתונים סטטיסטיים

מחקר שבוצע בנובמבר ,2016 הבוחן את שיעור העגלות הנטושות לפי תחום האתר, מגלה נתונים מעניינים.

  • באתרי תיירות 81.6% מהגולשים עזבו את האתר מבלי לבצע רכישה
  • בתחום האופנה נצפה אחוז הנטישה הנמוך ביותר העומד על 67.4%
  • בתחומי צרכנות אחרים עמד שיעור הנטישה על 74.1%.

אז מה בעצם גורם לתיירים הפוטנציאליים לנטוש את העגלה?

מדוע עזבת את העגלה: תוצאות השאלון לגולשים

על מנת לעמוד על הסיבות ליציאה מהאתר ללא ביצוע ההזמנה, במחקר המשך שכלל 1000 נחקרים, נשאלו הגולשים שעזבו את אתרי התיירות מדוע לא ביצעו את הרכישה. הנתונים שנאספו במחקר זה אינם מפתיעים. למעשה, מרבית הגולשים כלל לא התכוונו לבצע רכישה עוד כשנכנסו לאתר.

  • 39% מהם העידו שהם רק בדקו את האפשרויות השונות המוצעות.
  • 37% נוספים נכנסו על מנת להשוות מחירים, וגילו כי המחיר באתר גבוה מדי עבורם.
  • 21% נוספים עזבו את האתר על מנת להמשיך ולבדוק מחירים באתר נוספים.
  • והאחוזים הנותרים לא רכשו בשל בעיות שונות באתר:

    • 13% בגלל שתהליך הרכישה היה מייגע מדי
    • 9% בגלל בעיה טכנית כלשהי
    • ו-7% נוספים לא רכשו באתר משום שלא הוצעו להם אפשרויות תשלום נוספות.

הנתון המעניין ביותר היה תשובתם לשאלת המשך "האם תשקלו לחזור לאתר ולבצע את הרכישה בהמשך?"
87% מהם ענו בחיוב.

מבקרים בעשרות אתרים על מנת להחליט

בעוד בישראל עונת החופשות מתחלקת למספר עונות שיא לאורך השנה (חגי תשרי, סוף השנה, פסח והחופש הגדול) בארה"ב ניתן לזהות שני מועדים עיקריים ליציאה לחופשה. החופש הגדול של הילדים (המתחיל בסוף מאי ומסתיים באוגוסט) וכן סוף השנה, כאשר הילדים יוצאים לחופשת חורף קצרה.

את תכנון החופשה מבצעים האמריקאים מראש, הן על מנת למצוא את הדילים הטובים ביותר, והן על מנת להבטיח שאתר הנופש האהוב עליהם יהיה פנוי בתאריך הנבחר – כאשר הם מתחרים בעוד עשרות מיליוני נופשים מתוך ארה"ב, ועוד מיליוני תיירים מרחבי העולם. לכן, תהליך המחקר והרכישה הממוצע אורך כ- 45 ימים הנפרשים על מחקר מקיף בין 38 אתרי תיירות שונים.

מסטטיסטיקות שאני מכיר מהתחום בישראל – חופשה בארץ מתכננים בממוצע כשבועיים-שלושה לפני החופשה. לעומת זאת חופשה בחו"ל הנתון משתנה ויכול לנוע מחודש מראש במקרה של חופשה קצרה באירופה ואפילו שנה מראש במקרה של חופשה קיץ לכל המשפחה.

 

איך ניתן לצמצם את אחוזי הנטישה?

לאור נתונים אלה, ניתן לראות את הפוטנציאל העצום של אתרי התיירות. הן בארה"ב, הן בתוך ישראל ובעולם כולו. הקרבה שלנו לאירופה פותחת צוהר למגוון עצום של הזמנות – לו נצליח להפוך אחוז גדול יותר של גולשים מתעניינים ללקוחות. כיצד נעשה זאת?

הישארו ב Top Of Mind של הגולש

 לקוח שביקר באתר ועזב כנראה עדיין מחפש את הדיל הטוב ביותר לחופשה שלו. אספו את פרטי הלקוחות, את היעדים בהם התעניינו, ושלחו אליהם הצעות אטרקטיביות במייל ליעד זה. כמו כן, שימוש בפרסום חכם בשיטה של "רימרקטינג" עם פרטי החופשה או הטיסה בה התעניינו (גם כאשר הם מבקרים באתרים נוספים) יוכל לעודדם לרכוש את החופשה בזמן הקרוב.

הציגו את המחירים באתר בצורה ברורה

לקוחות רבים נוטשים את העגלה כאשר הם מגלים שהמחיר שראו באתר, תפח פתאום לפני רגע הזנת פרטי כרטיס האשראי. הציגו את המחירים בצורה ברורה, לרבות העלויות הנוספות הקשורות למזוודות, מסים ותוספות שונות למחיר המקורי. כאשר המחיר שראו באתר זהה למחיר בעגלת הקניות – קיים סיכוי גבוה שהלקוחות ירכשו.

ספקו מידע על היעד

כאשר אתם מוסיפים מידע נוסף על היעד אותו מחפש הגולש כמו אטרקציות במקום, מסעדות מבוקשות ליד המלון, ומסלולי טיולים אתם חוסכים לגולשים זמן מחקר, ומונעים מהם לעזוב את האתר שלכם – רק על מנת לקרוא עוד על היעד בו הם עומדים לבקר. כאשר יש בידם מידע רב – קיים סיכוי גדול יותר שירכשו.

הקלו על תהליך הרכישה – טפסים קצרים

טיפ אחרון אך אולי המשמעותי ביותר. נכון, הייתם רוצים לאסוף מידע רב ככל האפשר על הגולשים שלכם, אך לעתים מדובר בחרב פיפיות. הוספת תאריך הלידה, תחביבים ומספר הדרכון יכולים לעזור לכם לבצע את ההזמנה עבורם, אך עשויים לגרום להם לנטוש את העגלה. מומלץ לבקש מספר פרטים מצומצם בעת הרכישה, לתת מגוון רחב של אפשרויות תשלום – ולאחר מכן לאסוף את שאר הפרטים החשובים.

כך, באמצעות שמירה על כמה כללי אצבע פשוטים, תוכלו למקסם את כמות הרוכשים באתר ולהפוך גולש מתעניין ללקוח.

אהבתם את הפוסט? שתפו עם חברים!

פייסבוק
טוויטר
אימייל
וואטסאפ

הניוזלטר שלי מגניב - אז תירשמו אליו!

אני כותב רק על דברים שרלוונטים אליכם, ולעולם לא אשלח לכם ספאם. אפילו לא אם זה חתול ממש חמוד שמנגן על פסנתר עם צ'ופסטיקס! (טוב נו, רק אם תבקשו ממני).

הנה עוד פוסטים מגניבים:

גלילה לראש העמוד