מייל שבועי 7.11 | מתי פעם אחרונה בדקת את שגיאות האשראי שלך?

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
בוריס קימלמן

בוריס קימלמן

מנכ"ל ובעלים bdigital
מעל עשור בעולם הדיגיטל, מתמחה בחיבור שיווק וטכנולוגיה לשיפור המכירות

היי לך,

השבוע אני רוצה לשים בפוקוס נושא שעלה בשיחה שלי עם הדר ברק שרצה להתייעץ איתי על סוגיה שעלתה גם לו והוא מנסה למצוא לה פתרון.

הסוגיה היא מעקב אחר שגיאות אשראי.

כולנו מכירים את המצבים האלה שגולש מגיע עד השלב האחרון בפאנל הרכישה שלנו, מכניס את פרטי האשראי שלו, מתחילה להתבצע תקשורת מול חברת האשראי ופתאום – שגיאה…

על הצג יכולה להיות מוצגת שגיאה מסוג:

004- חברת כרטיס האשראי של הלקוח/ה לא אישרה את החיוב. ניתן להתקשר לחברת כרטיסי האשראי (של הלקוח/ה) או לנסות לחייב כרטיס אחר.

או

006 תקלה במספר ה-CVV (הספרות בגב הכרטיס). יש לוודא שהספרות הוזנו בצורה מדויקת.

או עוד למעלה מ 280 שגיאות אחרות שחברות האשראי יכולות להציג לגולשים שלכם.

השאלה שעלתה בשיחה של הדר ושלי הייתה אם אנחנו בכלל מבצעים מעקב ואם כן אז איך..

הלוואי והתשובה הייתה פשוטה כי זה אחד הנושאים היותר מורכבים למעקב אחריהם, אפרט פה מגוון דרכים לנהל את הנתון הכ”כ חשוב הזה:

 

1. הוצאת דו”ח ידני של כל העסקאות ישירות מחברת הסליקה – מצריך מעבר ידני בין העסקאות שנכשלו \ קיבלו שגיאה אל מול העסקאות שהצליחו על מנת לנתח את העסקאות שבאמת נפלו בדרך.

עבודה ידנית ולא סקלבילית, סוג העבודה הזו לא מאפשרת מעקב לאורך זמן.

מומלץ וכדאי לעשות אותה לפחות פעם אחת על מנת להבין את נקודת המוצא שלכם.

 

2. שימוש בכלי ניטור למיניהם (אם אתם מחפשים, אז הביטוי APM TOOL יניב לכם תוצאות בגוגל או תשלחו לי מייל ואענה לכם עם המלצה ל-3 כלים רלוונטיים)

הכלי יושב הן על שכבת השרתים והן על שכבת הקליינט ויודע לזהות שגיאות מכל מיני סיבות.

אחת השגיאות שאפשר להגדיר כמדד למעקב זה שגיאות האשראי – מזה לייצר דשבורד וכל מה שעולה בדמיונכם.

החיסרון הגדול הוא עלויות הכלים האלו שמגיעות לאלפי $ בחודש והם הופכים להיות נחלתם של האתרים הגדולים.

 

3. בחלק מהפלטפורמות (קונימבו לדוגמא) העסקאות האלה מתועדות במסך ההזמנות עם סטאטוס נפרד. ניתן להבין האם העסקה בסופו של דבר נסגרה בהצלחה או שנשארה פתוחה בגלל שגיאת אשראי כלשהי.

 

4. בחלק מהלקוחות שלנו הצלחנו להטמיע איוונט אנליטיקס (במצב בו הטופס לא מוטמע באמצעות איפריים) ולדווח את שגיאות האשראי לאנליטיקס – המקום שאנחנו בד”כ מעדיפים לרכז בו את המידע.

 

אחרי שיש לך את הנתון, מה עושים איתו?

1. תמיד האפשרות שלא לא לעשות כלום קיימת – תלוי באחוז השגיאות ולהחלטתכם כמובן.

2. לייצר תהליך של שירות מכירות שחוזר בצורה אקטיבית ללקוח ועוזר לו לסיים את ההזמנה.

3. לייצר תהליך אוטומטי – כמו נטישת עגלה עם טוויסט קטן. בת’כלס אם יש לכם תהליך נטישת עגלה אז הגולש יקבל את האוטומציה הזו (ויכול להיות שאפילו יהנה מהנחה שלא התכוונתם לתת לו) אבל לדעתי אפשר לחדד אותה עוד יותר – כי אתם יודעים בדיוק מה הסיבה שבגינה הוא לא סיים את ההזמנה אז אפשר לכתוב מסרים סביב הנושא הזה של שגיאת האשראי.

 

אשמח לשמוע איך מתמודדים עם הנושא אצלכם בארגון, ואשמח לשמוע עוד רעיונות לאיך אתם מטפלים בכל מי שנכשל בתהליך הסליקה.

♂︎ ♀︎ ⚥︎