מייל שבועי 31.10 | 15 שאלות לשאול את ספק הפרפורמנס שלך לפני החתימה

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
בוריס קימלמן

בוריס קימלמן

מנכ"ל ובעלים bdigital
מעל עשור בעולם הדיגיטל, מתמחה בחיבור שיווק וטכנולוגיה לשיפור המכירות

היי לך,

היום אני לשתף אותך בסוגיה שממשיכה להטריד אותי.

בשבוע שעבר סיימנו הצגה של ממצאים בקרת מדיה לאחד הלקוחות שלנו.

מהתהליך היה ברור בחייבים להחליף את אחד הספקים.

השאלה שעולה מיד לאחר התובנה הזו

בוריס, אין לך על מישהו להמליץ לנו?

והתשובה שלי היא שאני יכול לתת כמה שמות אבל את תהליך הבחירה הלקוח עושה בהתאם לשיקולים שלו.

על מנת שתהליך בחירת הספקים יהיה פורה ויעביר את הספקים מסננת מסוימת להתאמה לארגון שאיתו הספק הולך לעבוד ריכזתי פה כמה נקודות שחשוב לשים אליהם לב בבחירת ספק חדש.

 

כדאי לשאול הן את הספק, את העובדים של הספק, את הלקוחות של הספק באותו ורטיקל כמו שלכם \ בורטיקל דומה ואפילו לקוחות עבר של הספק

1. האם יש להם ניסיון עם הורטיקל שלכם? כמה לקוחות כאלה? כמה פעילים?

2. האם הם מצליחים לייצר תוצאות לאורך זמן? חשוב לבדוק עם לקוחות קיימים ולקוחות עבר

3. מול מי אתם הולכים לעבוד בפועל? מול מנהל.ת לקוח או מול הקמפיינר עצמו? תדרשו לפגוש אותו ולהבין את רמת הכימיה שיש ביניכם ורמת הניסיון שלו.

אתם צריכים מישהו שיזור לכם לזוז קדימה – שידחוף אתכם ולא ההפך.

4. איך נראה תהליך onboarding? מה הם צריכים לקבל? האם יש להם צ’ק ליסטים? האם יש פגישת אסטרטגיה \ כמה פגישות כאלה יש?

5. דיווח נתונים – על איזה מערכת הם מסתמכים בדיווח הנתונים שלהם? על מערכות הפרסום או על אנליטיקס? האם הם הולכים לוודא את תקינות הדיווח או מסתמכים על הטמעות ישנות?

6. כל כמה זמן מדווחים נתונים? באיזה אמצעים? האם רק דו”ח דאטה סטודיו שאפשר לגשת אליו כל יום או גם ניתוח תוכנות על הקמפיינים?

לתפיסתי ניתוח התובנות צריך להתבצע בצורה שבועית ולהיות מצורך למייל סיכום שבועי

7. אחרי כמה זמן הם מרימים דגל לגבי זה שמשהו לא עובד? איך מנהלים תהליך של שיפור?

8. שימו לב לאיזה סוגי שאלות הם שואלים? האם השאלות הן טקטיות על פעילות הפרסום בלבד או שהם רוצים לראות את התמונה המלאה? 

יש לנו מקרה של סוכנות שפועלת עם אחד הלקוחות שלנו שמעולם לא ביקשה את נתוני הרווחיות שלהם על מנת לגזור מהם את המינימום ROAS בפעילות הקמפיינים

9. גם לכן יש אחריות לשקף לצד השני מה התוצאות הרצויות מהם כבר בתחילת ההתקשרות – אתם חייבים לדעת באיזה סביבת ROAS אתם משחקים ומה המינימום שמתחתיו אתם פשוט מפסידים כסף.

10. מה הייתה הפדיחה / כישלון הכי גדול שלהם? (כן, כמו שאלת ראיון עבודה) וכמובן איך התמודדו איתו.

לכולנו יש כישלונות ופדיחות שעשינו, צריכים לדעת להודות בהם ולצאת מחוזקים

11. איך הם מוודאים שיש להם את הקפסיטי לניהול לקוח כמוכם? האם סופרים שעות?

12. מה תהליכי הלמידה שלהם? איך נשארים מעודכנים בכל מה שחדש? איך מוודאים שיוצרים תהליך בריאה של ניסוי בכלים חדשים אל מול הפעילות השוטפת.

הבהרה לגבי הסעיף הזה – זה לא אומר שכל שבוע אתם הופכים להיות לקוח הניסויים של הספק בפיצ’ר חדש שהושק ע”י מערכת פרסום כזו או אחרת. צריך להיות מינון בריא של ניסויים אל מול הפעילות השוטפת.

13. מה הקצב גידול שלהם כספק שנה מול שנה? קצב מהיר – יכול להיות שאין מספיק אנשים שיטפלו בכולם? קצב איטי – יכול להיות שלא מפוקסים מספיק.

14. בהמשך לסעיף הקודם – כמה לקוחות פעילים יש להם? מבין כל השמות הגדולים שמופיעים באתר החברה תנסו להבין מי עדיין לקוח? ולגבי אלו שלא לקוחות – למה הוא כבר לא לקוח.

15. במה הם מתמחים? האם עושים גם PPC וגם סושיאל וגם SEO וגם בונים אתרים וגם אימייל מרקטינג או מתמחים בנישה ספציפית?

זה נכון שזה מאוד מפתה לקחת ספק אחד שיודע לעשות הכל – מהניסיון שלי ההפסד גדול מהרווח כי התוצאות יהיו בינוניות בד”כ.

 

עד כאן להיום, אם יש לך טיפים נוספים לבחינת ספקים – אשמח לשמוע אותם במייל חוזר ולעדכן את הרשימה שלי.