מייל שבועי 29.8 | למה הבאונס רייט באתר שלך כ”כ גבוה?

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
בוריס קימלמן

בוריס קימלמן

מנכ"ל ובעלים bdigital
מעל עשור בעולם הדיגיטל, מתמחה בחיבור שיווק וטכנולוגיה לשיפור המכירות

היי לך

אנחנו בימים האחרונים של אוגוסט 

מקווה שהחודשיים האלה טסו לך כמו שהם טסו לי – ושניצלת את הזמן לחופש\ משפחה \ ילדים (אם יש) ובכלל לטעון מצברים.

היום אני רוצה לשים זרקור על אחד המדדים באנליטיקס שלא כולם מבינים עד הסוף ואיך המדד הזה קשור למכירות שלכם – המדד הזה הוא ה Bounce Rate

בואו רגע נגדיר מה זה גולש שהוא Bounce לפי האנליטיקס

זהו גולש שנכנס ויצא מאותו עמוד בלי לבצע עוד פעולה (בלי שנשלח שום HIT נוסף לאנליטיקס)

{אני פותח פה סוגריים קטנים וכבר אומר שיש דרכים לעשות מניפולציות על המדד הזה  – אבל זה לפעם אחרת}

במייל הזה אתייחס למצב שלא בוצע שום מניפולציה על המדד ואביא 5 סיבות ללמה הבאונס רייט באתר שלך כ”כ גבוה

 

1. אי התאמה לציפיות

המבקרים פוגשים באתר משהו שלא ציפו לו.

דוגמה אופיינית לכך היא פרסום בתשלום שנועד להצעה ספציפית, אבל מכוון לדף כללי כמו דף הבית.

האתר שלך יכול להציע כמה דברים, אבל המבקר רוצה את מה שבשבילו הגיע.

פתרון: לעבור על הקופי בקמפיינים ולהתאים את עמוד הנחיתה בהתאם לקופי \ מילות המפתח בקמפיין

 

2. חוסר רלוונטיות בחיפוש אורגני

מנועי החיפוש מכווינים אליך תנועת מבקרים עפ”י שאילתת חיפוש, ולפעמים טועים.

כשאתם בודקים את דוחות ניתוח הטראפיק שלכם, כנראה שמדי פעם עולה השאלה

“איך שאילתת החיפוש הזו מצאה את הדף הזה באתר שלי?”.

פתרון: לעבור על דוחות הגוגל סרץ’ קונסול שלכם ולהבין איזה מילת מפתח מובילה לאיזה עמוד נחיתה ולנסות לעשות אופטימיזציה בתוכן במקרה ועמוד הנחיתה המאונדקס לא מתאים למילת המפתח

 

3. האתר שלך מבאס

המבקרים מצפים לראות אתר יפה, אלגנטי, פשוט.

החוויה של אתר מלא פרסומות כבר נמאסה.

פתרון: קחו מעצבת טובה, ושפרו את העיצוב של האתר – זה יכול להתחיל באלמנטים כללים כמו אימג’ים של האדרים בעמודי קטגוריה ובאנרים ראשיים בעמוד הבית וזה יכול להמשיך בשיפור הנראות של כל האתר כמובן.

 

4. חוסר קריאה לפעולה

זו הסיבה הנפוצה ביותר שמבקרים יוצאים מהאתר.

הם צריכים הכוונות ברורות בכל דף, תגידו להם בדיוק מה לעשות.

פתרון:

רוצים שירשמו לניוזלטר? כתבו זאת במפורש

רוצים שיראו קייס סטאדיס? הניעו לפעולה ברורה

המקומות הנכונים הם אלה בהם המבקר סיים לעשות מה שבגללו הגיע לאתר, ותוהה מה הלאה – לדוגמא בסוף גלילה או באמצע גלילה בעמוד – דווקא פה מפת חום זה כלי שיכול להואיל לקבלת החלטה איפה למקם את המודול המניע לפעולה.

 

5. עודף אפשרויות: 

הצד ההופכי של הנקודה הקודמת.

פתרון: לעשות סדר בקריאות לפעולה, לנקות עודף קישורים / קריאות לפעולה ולייצר היררכית פעולות.

 

 

 

אז איזו נקודה לקחת ליישום באתר שלך?

 

♂︎ ♀︎ ⚥︎