מייל שבועי 23.8 | 4 שאלות שאנחנו שואלים את עצמנו בתהליכי האופטימיזציה שאנחנו עושים

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
בוריס קימלמן

בוריס קימלמן

מנכ"ל ובעלים bdigital
מעל עשור בעולם הדיגיטל, מתמחה בחיבור שיווק וטכנולוגיה לשיפור המכירות

היום אני רוצה לכתוב לך על 4 שאלות שאנחנו שואלים את עצמנו בתהליכי האופטימיזציה שאנחנו עושים

את השאלות האלה אנחנו שואלים כחלק מהפרק של ניתוח היוריסטי – 

ניתוח היוריסטי מתייחס לארבעה אלמנטים בתהליך אל מול פרסונה מוגדרת (פרק נפרד בתהליך)
1. בהירות- האם הכל ברור כמה שהוא יכול להיות?
2. חיכוך- מה עוצר ממני (הפרסונה) לעשות את הפעולה?
3. חרדה- האם קיימת חרדה לביצוע הזמנה?
4. הסחת דעת- האם יש משהו שגורם להסחת דעת?

בכל עמוד מרכזי (בית > קטגוריה > מוצר > צ’ק אווט) אנחנו שואלים את השאלות האלה

בהתייחס לפרסונה מוגדרת.

כמובן לכל עסק יכולות להיות מספר פרסונות רלוונטיות.

לאחר ששאלנו את השאלות האלה אנחנו נעלה את הפתרונות או הדרכים להפחית או להגביר את הנקודה.

לדוגמא:

בהירות – משהו שנרצה להגביר, נעשה זאת ע”י הבנה מול הפרסונה מה לא מספיק ברור לה ושיפור הטקסטים והוויזואליים

חיכוך – משהו שנרצה להפחית

חרדה – משהו שנרצה להפחית, נעשית זאת על ידי הגברת הביטחון

אז השבוע אני מזמין אותך לעשות תרגיל קצר עם עצמך בהתייחס לאתר שלך.

1. להגדיר פרסונה אחת עיקרית

2. למפות את העמודים המרכזיים

3. להיכנס לראש הפרסונה ובכל עמוד לשאול את עצמך את ארבעת השאלות הנ”ל.

ברגע שיהיו לך תשובות לשאלות דרך הפעולה של הפתרון כבר תהייה יותר בהירה.