מייל שבועי 17.10 | שלושה טיפים פרקטיים לקראת נובמבר

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
בוריס קימלמן

בוריס קימלמן

מנכ"ל ובעלים bdigital
מעל עשור בעולם הדיגיטל, מתמחה בחיבור שיווק וטכנולוגיה לשיפור המכירות

היי לך,

חגי נובמבר הולכים ומתקרבים

כולם בהכנות לקראת הימים האינטנסיביים.

אם אתם בעסקי ה- B2C אני בטוח שגם אצלכם נערכים.

היום אני רוצה למקד את המייל בשלושה טיפים פשוטים יחסית ליישום שיכולים לעזור לך לשפר את חווית המשתמש של הגולשים שלך ובכך להפוך יותר גולשים ללקוחות.

הטיפים היום עוסקים בתוכן ומלל – אלמנט קל יחסית לשינוי באתר (וכמובן לבחינה באמצעות A\B טסטים)

 

1. הטיפ הראשון מדבר על בחינה של הצעת הערך שלך
“הצעת ערך” עבור הלקוחות שלך זה:

מה יקרה לו אם הוא ירכוש את המוצר שלך?

מה זה יתן לו? מה יתן לי המוצר שלך?

איך הוא ירגיש אם ירכוש את המוצר שלך?

– מיקום הצעת הערך?

בכל עמוד באתר שיש בו אלמנט של קבלת החלטה,

בכל עמוד נחיתה שבו אתה רוצה שירכשו את המוצר שלך.

חשוב להדגיש למי המוצר שלך מיועד– לדוגמה עבור אנשים עם כאבי גב.
חשוב מאוד שהצעת הערך שלך תדגיש למה לקנות ממך ולא מהמתחרה שלך.
אם זה לא יהיה מספיק מובן, אנשים פשוט ילכו למי שמוכר את המוצר במחיר הכי זול.

חשוב לכתוב בשפה פשוטה, ברורה כמו שאתה מדבר עם אמא שלך ועם חבר שלך – ממש לא לכתוב בצורה מתוחכמת.

חשוב להקפיד על כותרת וכותרת משנה שמסבירות את המוצר

רצוי להוסיף עוד 3-5 נקודות שמספרות מה היתרונות שלו,  

למשל למה לקנות דווקא באתר שלך – משלוח חינם, החזרה חינם, 10% הנחה ועוד.

 

2. הטיפ השני מדבר על יצירת תוכן טוב
לכאורה טיפ די בנאלי ומובן אבל המון אתריחם חוטאים במקרה הזה.

איך לכתוב תוכן טוב?
לכתוב משפטים ברורים בשפה פשוטה. 
חשוב שהתוכן שלך יראה אמין ויהיה אמין.

התוכן צריך להתייחס לכל ההיבטים של המוצר ולא מעבר – לא לכתוב תוכן מיותר

איך לבדוק האם התוכן טוב?

אפשר לבחון את זה מול מספר אנשים שלא כתבו את התוכן ואינם אנשי תוכן מקצועיים, ולשאול אותם: 
– האם היית ממשיך לקרוא את זה?
– האם התוכן מציג ערך, ומראה את המוצר בבהירות? 

ולהמשיך עם מבחן לבדיקת רמת העניין של התוכן. 
לתת להם לקרוא את התוכן ולאחר מכן לבחור אחד מארבע הסעיפים הבאים:
 1. לא אקרא מעבר לכותרת.
2. אני מניח שלא אקרא הלאה.
3. אולי אקרא, אבל האמת? לא התלהבתי מדי.
4 הייתי ממשיך לקרוא, תוכן טוב!

בחינת ערך, בהירות ואמינות

אנחנו עוברים שורה שורה ומעריכים כל אחד מהפרמטרים.

כדי שאנשים ישלמו כסף עבור המוצר שלך הם חייבים להבין את הערך.

מה יוצא לי מזה? 
האם יש יתרון למשתמש? 
בהירות- האם המשפט ברור מספיק? 
אם נקצר אותו הוא יהיה יותר ברור? 
בהירות גוברת על שכנוע- חשוב מאוד לדבר בשפה פשוטה וברורה.
אמינות- האם זה אמין? גבה את כל הטענות בהוכחה.

 

3. הטיפ השליש והאחרון מדבר על מיקרו קופי
מטרת המיקרו קופי היא להסביר למשתמשים ולהקל על החששות שלהם.
לדוגמה – בטופס השלמת פרטים, למה אני צריך את כתובת המייל שלכם.
במצב של שגיאה במילוי פרטים בטופס – מהי השגיאה הספציפית? אילו פרטים שהכניס המשתמש
לא תקינים? 

פרקטיקת המיקרו קופי מספקת בהירות, הכוונה, הדרכה, ביטחון לציפיות של המשתמש וקבלת
החלטות.


כמה כללים חשובים בכתיבת מיקרו קופי
– להיות ספציפי במה שמבקשים מהגולש.ת – “שמור” זה לא “שלח”, “סנן” זה לא “חפש”.
– קל לתת קיצורים למילים אך לשים לב שהמילים מובנות למשתמש שלך.

לדוגמה, עדיף לרשום אתר אינטרנט מאשר אתר.
– אפשר להיות תמציתיים בהתאם לקהל היעד לדוגמא: במקום “לחץ כאן להמשיך” לכתוב “המשך”.
– לא להתעצל – לכתוב בדיוק מה הכפתור הזה עושה – למה הוא משמש.
לדוגמה- בפיצ’ר של הרשמה לדיוור \ ניוזלטר אפשר לציין את תדירות המיילים ושניתן להסיר את עצמך בכל עת ללא בעיה. זה עונה על החשש של גולשים כמו “כמה מיילים אקבל? האם אוכל לבטל את קבלת המיילים?”


כיצד לזהות מתי צריך מיקרו קופי?
מומלץ לעבור על כל הדפים באתר בעיניים של גולשים רגילים.

אני יודע שזו משימה לא פשוטה אבל שווה זהב.

יש לנסות למצוא נקודות בהן הדברים אינם מובנים ומוסברים בצורה אופטימלית. 
מומלץ לתת גם לאנשים אחרים מלבדכם לעבור על כל האתר ולבדוק האם הם מבצעים את הפעולות שהתכוונת שיעשו. 

 

מיקרו קופי בהודעת שגיאה
חשוב מאוד להסביר בהודעת השגיאה מה השגיאה ואיך המשתמש יכול לפתור אותה.

חייבים להיות מדויקים עם זה אחרת המשתמש ירגיש תסכול וינטוש את התהליך.

 

עוד מידע על מיקרו קופי ניתן למצוא בקבוצה הנהדרת בפייסבוק

 

 

עד כאן שלושת הטיפים שלי לשבוע זה – מקווה שהם פרקטיים ושניתן ליישם אותם בקלות יחסית עוד לפני נובמבר.