מייל שבועי 13.9 | 13 עוונות דיגיטליים להימנע מהם השנה

החברים שלכם ישמחו שתשתפו גם אותם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
בוריס קימלמן

בוריס קימלמן

מנכ"ל ובעלים bdigital
מעל עשור בעולם הדיגיטל, מתמחה בחיבור שיווק וטכנולוגיה לשיפור המכירות

היי לך,

יום הכיפורים קורה ממש מחר בערב.

את המייל היום אני רוצה להקדיש לכמה טעויות ועוונות שאולי קרו גם לך

ריכזתי פה 13 נקודות של טעויות נפוצות שאנחנו נתקלים בהם בעבודה השוטפת שלנו ובפגישות ייעוץ פרטניות.

 

1. לא עושים שימוש נכון ב-UTM

איך תדעו לעקוב אחרי ההמרות לפי מקורות התנועה הרלוונטיים.

 

2. לא מוודאים שהאנליטיקס ומערכת הניהול (אדמין \ ERP \ CRM) מסונכרנות פרפקט.

סטייה של עד 3% מתקבלת על הדעת, סטייה מעבר לזה כבר דורשת תחקור של הסיבות.

 

3. לא מבינים עד הסוף את נושא האטריביושן בקמפיינים שלכם.

לגוגל אדס, לפייסבוק, למערכות הנייטיב, למערכת הדיוור, לגוגל אנליטיקס

לכולם יש מודלים שונים של אטריביושן.

אם אתם מסתכלים על הביצועים של כל מערכת פרסום בתוך המערכת

אז סופו של דבר שתהייה לכם חפיפה גדולה בין הפלטפורמות.

אנחנו מבינים היום שמסע הלקוח הוא מורכב מאוד וכולל בתוכו מגוון נקודות מגע.

למען הפשטות אנחנו מסתכלים על הנתונים באנליטיקס (קליק אחרון)

וגם מסתכלים על דוחות ההמרות הנעזרות (assisted conversion) על מנת להבין את התרומה של כל ערוץ.

 

4. לא עושים אימייל מרקטינג

פשוט כסף על הרצפה – סדר גודל של 10-20% מהמחזור שלכם יכול להגיע מפעילות זו בלבד.

 

5. לא שולטים במספרים של הפעילות

דו”ח KPI שמרכז את כל המדדים החשובים,מרמת התנועה, יחס המרה, חלוקה לפי מקורות תנועה, לפי פלטפורמות ועד לרמת עלות הבאת לקוח חדש.

 

6. פונים לכולם

לא כולם הם הלקוחות שלך, תקדישו לזה זמן, תבינו מי האווטר-הלקוח האידיאלי שלכם.

מה מעניין אותו, איזה כאב יש לו ואיך גורמים לו לפתור את הכאב דווקא אצלכם.

 

7. לא משקיעים במהירות האתר שלכם – האם באמת צריך להרחיב על זה?

7.1 על אותו משקל – לא מתאימים את האתר למובייל.

 

8. לא שומרים על מתח בריא עם הספקים שלכם

לא משנה אם זה ספק פרפורמנס או ספק קידום אורגני.

לכל ספק צריכה להיות SOP (נהלים) של דיווח- מה מדווחים וכל כמה זמן.

אחת לחודש לקיים פגישת סטאטוס- לשאול שאלות קשות.

 

לתפיסתי מערכת יחסים בריאה בין ספק ללקוח זה מערכת שיש בה מתח חיובי, תיאום ציפיות מה כל צד מביא ונותן, בהירות ושקיפות לגבי מה נעשה ומה הולך להיעשות בשבוע \ חודש הקרוב.

 

9.לא עושים שימוש מספיק בתמונות ווידיאו בעמודי מוצר

תשקיעו בתמונות ובטח בווידיאו – זה אחד מהאלמנטים שיעזור לכם להעביר את המסר על המוצר במהירות גבוהה יותר ויעזור לכם להמיר יותר לקוחות.

 

10. לא משתמשים מספיק בטכניקות VOC

לא סקרים, לא האזנת שיחות, לא לקרוא את הצ’אטים, לא לקרוא את פניות השירות שמתקבלות

מסתתר פה זהב טהור של מה מטריד את הלקוחות הפוטנציאליים שלך

לא להקדיש לזה זמן ולהסיק מזה מסקנות זה פשוט פשע (או ברוח הימים הנוכחיים – עוון).

 

11. מכריחים את הגולש להירשם לאתר תוך כדי תהליך הצ’ק אווט

הגיע הזמן להיפרד מהפרקטיקה הגרועה הזו.

תנו לגולש להפוך ללקוח מבלי לחייב אותו לעשות תהליך רישום מייגע.

 

12. לא משקיעים מספיק בבדיקת האתר ברמת הטכנית.

יש כיום המון שירותים של Crowdsourced QA שיעזרו לכם למצוא 95% מהבעיות שיש לכם באתר ולתעדף אותם לפי רמת חשיבות.

אם תרצו המלצה על חברה ישראלית שעושה את זה – אשמח לעשות לכם קונקשן (לא גוזר מזה שום עמלה כמובן).

 

13. לא עושים טסטים או לא עושים מספיק טסטים

בפרסום – קריאייטיב \ קהלים.

באתר – כפתורים \ תמונות \ אלמנטים \ מבנה עמוד \ שדות \ פופאפים.

ועוד 

תנסו למפות את האלמנטים שמשפיעים ברמת חשיבות גבוהה על קבלת ההחלטה של הגולש על השלב הבא במסע הלקוח שלו.

 

לסיכום, אני רוצה לאחל לך גמר חתימה טובה והמשך שנה נהדרת!

♂︎ ♀︎ ⚥︎