בכל מוצר דיגיטלי, תוכנה, אפליקציה, אתר וכד’ קיימות נקודות ממשק בין הגולש – צרכן לבין השירות. אם בעבר, גולשים או משתמשים נאלצו להסתפק במה שיש. כיום, לכל מוצר נדרש תהליך של אפיון אתר או אפיון לאפליקציות. לכל פלטפורמה ישנם מתחרים רבים וקיימות חלופות דומות מאד, כך שאנחנו חייבים “להרוויח” כל נקודת “זכות” אפשרית שניתן בעיני המשתמש באמצעות אפיון חווית משתמש מעולה.
הפעולות והבחירות העתידיות שלנו, כבני אנוש, מתבססות על חוויות בעברנו, מאחר ואנחנו מקשרים אלמנטים מסוימים לתחושות. התחושות הללו, טובות או רעות, מתגבשות במהלך החוויה עצמה, והן אלה שתקבענה אם נפחד מרופא השיניים, נלך בשמחה ללונה פארק, נשוב בשמחה לאתר מסוים או נעדיף שלא להשתמש בתוכנה ספציפית (ונעדיף לחפש אחרת, שתעניק לנו “חוויה” נעימה יותר). בתחום המוצרים הדיגיטליים, התוכנות, האפליקציות והאתרים, יצירת חוויית המשתמש הינה אחת מאבני הבסיס של התהליך, וללא התייחסות פרטנית וממוקדת באספקט זה, ישנה סבירות גבוהה לכך שמבחינה עסקית, הפרויקט (כל פרויקט, מכל סוג ומכל תחום שיהיה) ינחל כשלון חרוץ.
חווית משתמש כמנוף לקידום העסק
ברור למדי, כי אם אתם מקימים אתר, יוצרים אפליקציה או בונים תוכנה, תרצו לתת לה את כל התנאים הטובים ביותר להצליח. לשם כך, תצטרכו לדעת אל מי אתם פונים (גברים? נשים? ילדים? בני נוער?) מה טווח הגילאים שלהם? מהי רמת הידע הטכני שלהם? האם הם מסתדרים עם ממשקים מורכבים? האם שימוש במינוחים לועזיים זר להם? האם הם סובלים ממגבלות מסוימות? ועוד שאלות רבות, המשתנות בהתאם למוצר, לקהל היעד שלו ולבית העסק/הארגון העומדים מאחוריו. מובן מאליו, כי לא לכל גוף עסקי ישנם הידע והכלים לבצע את האפיון הזה, ולכן, ישנן חברות מקצועיות המציעות שירותי אפיון חוויית משתמש, אשר מספקים לבתי העסק ולארגונים את כל המידע הנדרש להם, על מנת להניח את הבסיס הטוב ביותר למוצר הדיגיטלי שלהם.
תהליכי אפיון חוויית משתמש נכונים מבוססים על הבנה מעמיקה של צרכי בית העסק. לשם כך, יבוצע איסוף מידע רקע מוקדם על בית העסק: הכרת הסביבה העסקית בה הוא מתפקד, מיקוד מטרותיו העסקיות ואיסוף כל חומרי הגלם האחרים הנדרשים להכרת בית העסק ולהבנת המוצר שלו. תהליך זה יבוצע מול האדם או המחלקה בבית העסק, שיוכלו לספק את הראייה הכוללת והמקיפה ביותר של כל הנתונים והאינטרסים השונים של בית העסק. במרבית המקרים, אפיון חוויית משתמש מתבצע כשלב מקדים לבניה ומלווה בעיצוב ממשק משתמש (UI). במקרים אחרים, בהם מדובר במוצר דיגיטלי קיים שאיננו משיג את התוצאות הרצויות, אפיון חווית המשתמש ילווה במבחני שימושיות (Usability Testing), שמטרתם לאתר את נקודות הכשל ולהביא לשיפור הממשק באופן שייצור חווית משתמש טובה יותר.
חוויית משתמש מורכבת מאינספור גורמים קטנים, שלכל אחד מהם חשיבות ומשקל לא מבוטל בקביעת התחושה אותה מקבל הגולש לאתר או המשתמש באפליקציה/תוכנה. האפיון מתבסס על שיטות רבות, שלכל אחת מהן ספציפיקציה לסוג ממשק מסוים, להרכב מסוים של משתמשים וכד’. רק חברה מקצועית המתמחה בתחום, יכולה להעמיד את כל הכלים והידע הנדרש לרשות בית העסק, כך בחירה בהצעת המחיר הזולה ביותר שקיבלתם, לא בהכרח תבטיח לכם את האפיון המתאים הנדרש לכם.
חוויית המשתמש במוצר הדיגיטלי שלכם שווה לכם כסף, מכיוון שמוצר שמתחשב בחוויית המשתמש הוא מוצר שגורם למשתמש להשתמש בו באופן קבוע ואתר שמתחשב בה – זוכה לתעבורה המבוססת על גולשים/לקוחות החוזרים אליו באופן קבוע. זוהי, בעצם, המטרה אליה שואפים כל בתי העסק והארגונים.
אל תתנו למוצר הדיגיטלי שלכם לפספס את המשתמשים או הגולשים שלכם!
בשיחה נראה לך בדיוק את מפת הדרכים להשגת יעדי השיווק שלך
ולמה רוב המשרדים האחרים נכשלים.
ככה תבטיח שהפעם אתה עושה את זה נכון – ומצליח!
אנחנו ניצור איתך קשר ונראה לך איך לשדרג את ההמרות והרווחיות של החנות שלך