אימייל מרקטינג ומערכות מרקטינג אוטומיישן

דורות רבים של סוחרים, חנוונים ואנשי עסקים עסקו בתעלומה – מה רוצה הלקוח שלי?! חלקם, נעזרו בכדור בדולח כדי לנסות לקלוע לרצון לקוחותיהם וצרכניהם, האחרים – מתקדמים יותר – ערכו סקרים, משאלים, הפיקו שאלונים, ועדיין, אחרי כל אלה, עדיין, נותרו בתהייתם. אנחנו, שחיים בעידן טכנולוגי, איננו זקוקים לכדור בדולח, מגידי עתידות או ערימת שאלונים ממולאים בכתב יד בלתי קריא, אנחנו פשוט יכולים לתת לטכנולוגיה לעשות את העבודה עבורנו. מערכות מרקטינג אוטומיישן מעניקות לארגונים ולעסקים פתרון רוחבי, המחבר בין המחלקות השונות בארגון, ומאפשר לארגון בעזרת עיבוד המידע שנאסף מהמקורות השונים להבין סופסוף, מה רוצים הלקוחות שלהם.

 

מה זה אימייל מרקטינג (Email Marketing) וכיצד הוא עוזר לך?

אימייל מרקטינג, או דיוור אלקטרוני בשמו הנוסף, המוכר יותר, הינו דרך שיווק נפוצה. הוא מאפשר לכם להגיע ישירות אל הלקוח, ולהגיש לו באופן מותאם חומר ומידע עליכם, על השירותים והמוצרים שאתם מציעים וכן הלאה. החומר יכול להיות מוגש כניוזלטר קבוע שבועי או חודשי, הודעות מיוחדות על מבצעים שמעניינים אותו במיוחד וכד'. דיוור אלקטרוני נשלח לנמענים על בסיס רשימות תפוצה אליהן נרשמו באחת מהפלטפורמות בהן מפרסם הארגון, אבל מה שהוא באמת נותן לארגון, הוא את היכולת להכיר את הלקוח מקרוב מערכת דיוור, דרכה נעשית הפצת המיילים, היא זו שמספקת לכם נתונים כמו אחוז ההקלקות לפתיחת מייל מסוים, התנהגות הנמען לאחר משלוח הדיוור (דרך ניטור כפתור ההנעה לפעולה, לדוגמה) וכן הלאה. כמובן שישנן מערכות דיוור אוטומטי רבות, ולכן, בחירת מערכת דיוור מומלצת הינה ספציפית מאד לארגון ולצרכיו העסקיים.

 

מה זה מערכת מרקטינג אוטומיישן (Marketing Automation)?

מערכת מרקטינג אוטומיישן היא פלטפורמה המרכזת את כל הנתונים המתקבלים מערוצי המגע השונים של הלקוח עם המוצר/השירות של הארגון. נתונים מהעולם הממשי, כמו רכישת מוצר בסניף כלשהו או שיחת טלפון עם נציג מכירות – התממשקות למערכות CRM, לצד נתונים מהדיגיטל, כמו מוצרים בהם התעניין באתר של הארגון או הקלקה שלו על מייל שיווקי ספציפי שנשלח אליו, מצטברים יחד ויוצרים את אותו ביג דאטה, המאפשר לארגון לדעת כל מה שהוא צריך על אותו לקוח ספציפי, ולהפעיל עליו את מהלכי השיווק המותאמים לו ספציפית. למערכות מרקטינג אטוטומיישם מודולים שונים, החלק מהשימוש הפשוט בדיוור למייל, שימוש בהודעות SMS וכלה בחיבור לאפליקציות הארגון ואפשרות למשלוח הודעות פוש. דרך התקשורת עדיין נשארת יחיד (ארגון) לרבים (לקוחות) אבל, ללקוחות יש מאפיינים דומים – שייכים לאותו סגמנט ולכן המסר שיקבלו בערוץ שיקבלו יהיה רלוונטי אליהם.

 

האתגרים הגדולים – בחירת המערכת והטמעתה בארגון

היות והשימוש במערכות מרקטינג אוטומיישן הפך לנפוץ בשנתיים האחרונות – וישנן מספר מערכות בשוק כשלכל אחת מהן יש יתרונות וחוזקות משלה. מלאכת בחירת המערכת המתאימה תלויה בצרכיו הספציפיים של הארגון.

על מנת לייצר תהליך אפקטיבי וניטרלי חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של כולן.

לדעת לשים דגש על המקומות של "לארח יום ההטמעה", איפה אפשר וכדאי להתפשר והיכן לא.

בכובעי הקודם – אני הייתי שמח אם היה לי גוף ניטרלי מייעץ לנושא שהיה משקף לי את היתרונות והחסרונות של כל מערכת כמו שהם ולא מנסה רק למכור.



בשורה התחתונה:

בשל חשיבותן לארגון, בחירת והטמעת מערכות email marketing ומרקטינג אוטומיישן הן עניין למקצוענים בלבד, וארגון שינסה לעשות זאת בכוחות עצמו, או בליווי שאיננו מקצועי או מנוסה, עלול להיכשל בכך, ובגדול. הידע והניסיון שלי הינם ערך מוסף לארגון, מליווי בבחירת המערכות ועד לסיומה המוצלח של ההטמעה.

רוצה לקבל את הנקודות שיש לקחת בחשבון לפני שבוחרים מערכת מרקטינג אוטומיישן?

מייל אחד והרשימה שלי אצלך במייל חוזר


בואו נדבר

במייל זה גם בסדר

BorisKi@b-digital.co.il

הקפה עליי

רח׳ מנדלי מוכר ספרים 10 חולון

רשתות חברתיות

© כל הזכויות שמורות לבוריס קימלמן 2017. האתר נבנה ע"י מייקל פארבר.

גלילה לראש העמוד