מה זה מנהל דיגיטל?
בימינו ההגדרה של מנהל דיגיטל חלה על מגוון מאוד רחב של תפקידים
החל ממנהלי קמפיינים וכלה במנהלי מדיה חברתית – כולם מתהדרים בטייטל של מנהל דיגיטל.
אני הולך לכתוב משהו לא אופנתי בעליל, למרות שאני לא מחובבי הטייטלים אני עדיין מרגיש שקיימת זילות בטייטל של “מנהל דיגיטל”
כל זב חותם שסיים אתמול קורס במכללת X מתהדר בתואר הזה.
כשיוצא לי לדבר עם חבר’ה שזו הגדרת התפקיד שלהם ושואל אותם אז מה אתם עושים במהלך היום
התשובה הנפוצה ביותר שאני מקבל זה: “מה זאת אומרת, מנהלים קמפיינים בגוגל ופייסבוק”
מה זה מנהל דיגיטל ואיך זה קשור לשיווק דיגיטלי
מנהל דיגיטל בראש ובראשונה זה אדם שמבין את העסק שבו הוא עובד ברמה הגבוהה ביותר.
מהיכן הביקושים, איך יוצרים אותם, מה המוצר שאנחנו משווקים ובמה הוא שונה מהמתחרים, מי הם המתחרים ועוד.
ברמה הפרקטית היום יומית הוא משקיע שעה ביום לפחות ללימוד תחומים חדשים, סדר היום שלו כולל המון צמתים של קבלת החלטות בנושאים שונים.
ארגז הכלים שלו חייב לכלול את הכלים הבאים:
1. הבנה בפרסום
גוגל, פייסבוק וערוצים נוספים
2. הבנה באנליטיקס ויכולות אנליטיות
החבר הכי טוב שלו זה גוגל אנליטיקס
3. מכוון תוצאות
בעולם הדיגיטל הגבול בין שיווק למכירות מאוד מטושטש ולכן חובת ההוכחה עליו
4. הבנה בחווית משתמש
על מנת שהמוצרים הדיגיטליים שאליהם שולחים טראפיק ישרתו את היוזרים ששולחים לשם
5. הבנה בטכנולוגיה
איך רותמים את הטכנולוגיות הקיימות בארגון ואיך מביאים טכנולוגיות חדשות מחוץ לארגון מתוך מטרה לשפר
6. יכולת ניהול והובלת פרויקטים
הרבה מהתהליכים שמנהל הדיגטל מתעסק איתם קשורים בהרבה גורמים שונים והוא נדרש ליכולת סנכרון בין כולם
7. לדעת לנהל ספקים
אף מנהל דיגיטל לא יכול לעשות את כל העבודה בעצמו – לנהל קמפיינים, לעשות SEO, לנהל פרויקט ולאפיין חווית משתמש – כאן צריך להבין את הספק ברמה כזו או אחרת ולדעת לבקר אחר העבודה שלו.
לסיכום
אם את או אתה מתעסקים בכל התחומים שציינתי לעיל – הגדרת התפקיד של מנהל או מנהלת דיגיטל בהחלט שלך.
אם את או אתה מנהלים קמפיינים אז פשוט בואו נקראה לילד בשמו…
מה דעתכם? איך אתם רואים את הגדרת התפקיד הזו?