סיכום כנס All Things Data 2018

סיכום כנס All Things Data 2018

ביום רביעי שעבר (ה-2 במאי) נערך הכנס השנתי – All Thing DATA 2018 ששוקי מן מארגן זו השנה הרביעית.

הכנס התחלק לשני מסלולים:

  1. מסלול אנליטיקס
  2. מסלול אופטימיזציה

בנוסף לאורך היום התקיימו מספר סדנאות בנושאים שונים כגון איך לסגור יותר עסקאות של לוטן סגל ואוטומציה עם זאפייר למתחילים עם אייל גרשון.

כמו בפעמים הקודמות אני מביא את הסיכום מנקודת המבט שלי

Website Personalization – DIY with Google Tag Manager

את ההרצאה העביר Johannes Radig שמשמש כ- Head of Growth בסטרטאפ בשם Truly

הוא הגדיר את תפקיד ה-Growth בשילוב של קריאייטיב, דאטה וקוד.

בהמשך הציג את היתרונות שבביצוע פרסונליזציה והדגשים על למה לעשות את זה בצורה עצמאית (באמצעות GTM) ולא באמצעות פתרונות ייעודיים.

באמצעות פרסונליזציה הצליחו להשיג שיפור של 20% ביחס ההמרה של לקוחות חוזרים

כלים – עולים כסף, לא בטוח שהכלי שייבחר יתאים לארגון
באמצעות שימוש בכלי DYI – ניתן להוכיח את ההשפעה החיובית של פרסונליזציה על העסק, באמצעות זה לייצר אימפקט חיובי על מקבלי ההחלטות ובכך לגרום שיתקבל תקציב ייעודי לטובת כלים "רציניים" יותר.

ה-DYI שהוצג הוא באמצעות גוגל טג מנג'ר (GTM) ובאמצעות גוגל אנליטיקס (GA) – אני לא נכנס לעומקה של ההרצאה בפן הטכני.
לפוסט הטכני

לסיכום שלי – זה נחמד מאוד לייצר פתרונות "עשה זאת בעצמך" אבל גם למקרה בו אין תקציב יש כלים שניתן לעשות בהם שימוש, אחד מהם זה הכלי של גוגל עצמם- Google Optimize, הוא אומנם מוגבל בגרסה החינמית שלו לעד חמישה טסטים במקביל אבל אפשר לעשות בו דברים מאוד יפים.

 Machine learning, AI and predictive analytics in e-commerce

את ההרצאה העביר Andraz Stalec שמשמש כמנכ"ל בסוכנות ייעוץ בשם red Orbit

ההרצאה נפתחה בעובדה  שכמות הטראזאקציות באיקומרס בעלייה מתמדת אך מנגד התקציבים עדיין לא במלואם בדיגיטל.
בשביל לשחק במגרש של ה-AI הארגונים נדרשים לעבור מספר שלבים:

  1. הפיכת המידע לזמין
  2.  חיבוריות – לדעת לחבר את המידע ממקורות שונים
  3. לייצר את המטריקס- באמצעות AI\ML לחזות את העתיד

בעבודה ב AI אין קסמים, זה לא Plug & Play ולאחר חיבור ל AI יקרה "קסם".
נדרש להגדיר מה אנחנו בתור ארגון מצפים מה-AI לעשות בשבילינו.

בהתייחס לעולם האי-קומרס, החלק הטריקי הוא להביא יוזרים חוזרים – לייצר Retention.
למה זה החלק הטריקי? אוכלוסיית העולם גדלה בקצב קבוע, אחוז חדירת האינטרנט בעולם בקצב עולה, עלות הבאת לקוח חדש בעליה מתמדת. לכן שם המשחק הוא עבודה על לקוחות קיימים – לגרום להם לרכוש יותר, ובתדירות גבוה יותר.
כל זה מתרכז לידי חישוב של ה-CLV

אחד הפרמטרים הקשים למדידה הוא הנטישה

כפתרון לחלק מהבעיתיות של מדידת CLV הציג מודל של Custumer Engagment Score בו המהות היא מתן ניקוד \ ציון לכל פעולה של היוזר עם המותג. ככל שהיוזר יותר Engaged אז הציון שלו עולה.

עם יישום המודל נכנסים KPI חדשים למדידה
וברמת הסגמנטציה אנחנו רוצים לדחוף את היוזר לרביע הזהב בו גם הערך וגם התדירות של הרכישה גבוהים

איפה ה-AI הזה פוגש אותנו?

לסיכום, הרצאה מאוד חשובה ומעניינת בנושא מתפתח. ה AI וה ML נכנסים לחיינו בכל הכח, כרגע הרבה נוטים להשתמש בהם כמילות באזז אבל לדעתי זה הדבר הבא. אתרי הסחר של הדור הבא יידעו להביא את המוצרים בצורה נכונה יותר וטובה יותר מבוסס על AI.
אם אמזון עושים את זה כבר כמה שנים טובות אין סיבה שהשוק לא יתיישר אליהם.

 

אהבתם את הפוסט? שתפו עם חברים!

פייסבוק
טוויטר
אימייל
וואטסאפ

הניוזלטר שלי מגניב - אז תירשמו אליו!

אני כותב רק על דברים שרלוונטים אליכם, ולעולם לא אשלח לכם ספאם. אפילו לא אם זה חתול ממש חמוד שמנגן על פסנתר עם צ'ופסטיקס! (טוב נו, רק אם תבקשו ממני).

הנה עוד פוסטים מגניבים:

גלילה לראש העמוד