מערכת דיוור | מערכת אימייל מרקטינג | מרקטינג אוטומיישן
אוטומציה שיווקית לשיפור המערכים העסקיים ליצירת תוצאות אמיתיות
מה רוצה הלקוח שלך?
דורות רבים של סוחרים, חנוונים ואנשי עסקים עסקו בתעלומה – מה רוצה הלקוח שלי?! חלקם, נעזרו בכדור בדולח כדי לנסות לקלוע לרצון לקוחותיהם וצרכניהם, האחרים – מתקדמים יותר – ערכו סקרים, משאלים, הפיקו שאלונים, ועדיין, אחרי כל אלה, עדיין, נותרו בתהייתם. אנחנו, שחיים בעידן טכנולוגי, איננו זקוקים לכדור בדולח, מגידי עתידות או ערימת שאלונים ממולאים בכתב יד בלתי קריא, אנחנו פשוט יכולים לתת לטכנולוגיה לעשות את העבודה עבורנו. מערכות מרקטינג אוטומיישן מעניקות לארגונים ולעסקים פתרון רוחבי, המחבר בין המחלקות השונות בארגון, ומאפשר לארגון בעזרת עיבוד המידע שנאסף מהמקורות השונים להבין סופסוף, מה רוצים הלקוחות שלהם.
מה זה אימייל מרקטינג (Email Marketing) וכיצד הוא עוזר לך?
אימייל מרקטינג, או דיוור אלקטרוני בשמו הנוסף, המוכר יותר, הינו דרך שיווק נפוצה. הוא מאפשר לכם להגיע ישירות אל הלקוח, ולהגיש לו באופן מותאם חומר ומידע עליכם, על השירותים והמוצרים שאתם מציעים וכן הלאה. החומר יכול להיות מוגש כניוזלטר קבוע שבועי או חודשי, הודעות מיוחדות על מבצעים שמעניינים אותו במיוחד וכד’. דיוור אלקטרוני נשלח לנמענים על בסיס רשימות תפוצה אליהן נרשמו באחת מהפלטפורמות בהן מפרסם הארגון, אבל מה שהוא באמת נותן לארגון, הוא את היכולת להכיר את הלקוח מקרוב מערכת דיוור, דרכה נעשית הפצת המיילים, היא זו שמספקת לכם נתונים כמו אחוז ההקלקות לפתיחת מייל מסוים, התנהגות הנמען לאחר משלוח הדיוור (דרך ניטור כפתור ההנעה לפעולה, לדוגמה) וכן הלאה. כמובן שישנן מערכות דיוור אוטומטי רבות, ולכן, בחירת מערכת דיוור מומלצת הינה ספציפית מאד לארגון ולצרכיו העסקיים.
מה זה Marketing Automation מערכת מרקטינג אוטומיישן (מערכת דיוור | אימייל מרקטינג | מרקטינג אוטומיישן)?
מערכת מרקטינג אוטומיישן היא פלטפורמה המרכזת את כל הנתונים המתקבלים מערוצי המגע השונים של הלקוח עם המוצר/השירות של הארגון. נתונים מהעולם הממשי, כמו רכישת מוצר בסניף כלשהו או שיחת טלפון עם נציג מכירות – התממשקות למערכות CRM, לצד נתונים מהדיגיטל, כמו מוצרים בהם התעניין באתר של הארגון או הקלקה שלו על מייל שיווקי ספציפי שנשלח אליו, מצטברים יחד ויוצרים את אותו ביג דאטה, המאפשר לארגון לדעת כל מה שהוא צריך על אותו לקוח ספציפי, ולהפעיל עליו את מהלכי השיווק המותאמים לו ספציפית. למערכות מרקטינג אטומיישן מודולים שונים, החלק מהשימוש הפשוט בדיוור למייל, שימוש בהודעות SMS וכלה בחיבור לאפליקציות הארגון ואפשרות למשלוח הודעות פוש. דרך התקשורת עדיין נשארת יחיד (ארגון) לרבים (לקוחות) אבל, ללקוחות יש מאפיינים דומים – שייכים לאותו סגמנט ולכן המסר שיקבלו בערוץ שיקבלו יהיה רלוונטי אליהם.
מחפשים מערכת דיוור מומלצת?
היות והשימוש במערכות מרקטינג אוטומיישן הפך לנפוץ בשנתיים האחרונות – וישנן מספר מערכות בשוק כשלכל אחת מהן יש יתרונות וחוזקות משלה. מלאכת בחירת המערכת המתאימה תלויה בצרכיו הספציפיים של הארגון.
על מנת לייצר תהליך אפקטיבי וניטרלי חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של כולן.
לדעת לשים דגש על המקומות של “לארח יום ההטמעה”, איפה אפשר וכדאי להתפשר והיכן לא.
בכובעי הקודם – אני הייתי שמח אם היה לי גוף ניטרלי מייעץ לנושא שהיה משקף לי את היתרונות והחסרונות של כל מערכת כמו שהם ולא מנסה רק למכור.
למי מתאים שירות כזה?
בשל חשיבותן לארגון, בחירת והטמעת מערכות email marketing ומרקטינג אוטומיישן הן עניין למקצוענים בלבד, וארגון שינסה לעשות זאת בכוחות עצמו, או בליווי שאיננו מקצועי או מנוסה, עלול להיכשל בכך, ובגדול. הידע והניסיון שלי הינם ערך מוסף לארגון, מליווי בבחירת המערכות ועד לסיומה המוצלח של ההטמעה.
חברות וארגונים אשר מתכננים להקים אתר או אפליקציה חדשה לארגון ואחריות ההקמה היא חלק ממחלקת השיווק.
אם אין לכם בארגון איש שיווק שמבין ויודע לדבר טכנולוגיה אז השירות הזה הוא בדיוק בשבילך.
חברות שמחלקת מערכות המידע שלהן מובילות את הפרויקט ואילו מחלקת השיווק לא זוכה להתייחסות מאחר ולא מצליחה לעבור את חומת התקשורת הטכנית.
נשמח לתווך בין המחלקות השונות להשגת התוצאות העסקיות הרצויות לפרויקט.
איך מרקטינג אוטומיישן עוזר לך לנהל את השיווק בצורה חכמה יותר
marketing automation, מרקטינג אוטומיישן, היא מערכת לניהול עסקים וחברות בצורה חכמה. בכל בית עסק יש פעולות שיווקיות החוזרות על עצמן באופן תדיר. הפעולות האלו מצריכות זמן רב והמון השקעה. כאשר העסק שלכם עדיין בצמיחה ניתן לטפל בכל העניינים השיווקיים באופן אישי, על ידי משלוח מיילים ללקוחות, טיפול שוטף בכל ענייני המדיה החברתית וכל דבר אחר כנדרש. אך מה עושים כאשר העסק מתחיל לגדול? כאשר מחלקת השיווק צריכה להתמודד עם כמות לקוחות שרק הולכת וגדלה? כיצד תוך כדי ניהול שוטף מושכים לקוחות חדשים אל בית העסק? במקרה הזה מערכת אוטומטית לניהול שיווקי היא פתרון יעיל ואפקטיבי.
ניהול אפקטיבי בעולם דיגיטלי
מרקטינג אוטומשיין עוזרת לכם לשמר את הקיים ולהגדיל את כמות הלקוחות באמצעות ניהול של כל מערך השיווק בצורה אוטומטית. החידוש הגדול הוא שאתם מגדירים בעצמכם את האופן שבו העניינים מתנהלים. המערכת אוספת נתונים (מה שמותר כמובן) על לקוחות פוטנציאלים והיא קלה מאוד להפעלה. מהיום מנהלי שיווק בחברות יוכלו לפנות זמן לעשייה משמעותית בתחומים אחרים ולאפשר למרקטינג אוטומשיין לעשות את העבודה.
המערכת דואגת באופן אוטומטי למשלוח של מיילים ללקוחות חדשים או קבועים, טיפול שוטף בכל המדיה החברתית. המערכת יכולה לנהל עבורכם את כל המערך השיווקי של בית העסק. היתרון הגדול הוא שאתם מגדירים בעצמכם את אופן הפעולה של המערכת באמצעות workflows.
מה מערכת מרקטינג אוטומשיין מאפשרת
לנהל את המיילים שלכם באופן ממוקד. באמצעות משלוח מייל ללקוחות חדשים, באופן שוטף, ניתור של הפעילות שלהם בנוגע לאתר שלכם וביצוע פעולות נוספות כגון משלוח של מבצעים חדשים ללקוחות קיימים.
מעקב אחר כל המבקרים באתר החברה וברשתות החברתיות.
איסוף חכם של לידים. כל עסק קטן, בינוני או גדול בנוי על שימור קהל הלקוחות והכנסת לקוחות חדשים לבית העסק. אתם מגדירים את אופן התפעול של המערכת בהתאם לצרכים של בית העסק והמערכת פועלת באופן אוטומטי לאיסוף חכם של מידע על לקוחות קיימים ופוטנציאלים. המערכת מתחזקת כל קשר עסקי עד להנעה לרכישה. לאחר ביצוע עסקה המערכת שומרת על קשר רציף עם הלקוחות ומציעה עבורם מוצרים חדשים לרכישה.
ניהול קשרי לקוחות ותיאום בין המחלקות השונות של בית העסק. המערכת פועלת באופן מסונכרן עם כל המחלקות של בית העסק ומנהלת את קשרי הלקוחות באופן מתואם.
אלו מקצת מהיתרונות המרכזיים של מרקטינג אוטומשיין. שיווק הוא עניין הכרחי עבור שימור לקוחות והגדלת מעגל הלקוחות הקיים. כיום בעידן הטכנולוגי המתקדם ניתן לעשות זאת בצורה אוטומטית ולחסוך באנרגיה ובזמן עבודה.
בניית אסטרטגיה שיווקית בעולם דיגיטלי
בניית אסטרטגיה שיווקית היא הלב של כל בית עסק. בהתאם למטרות החברה ובית העסק יש לפעול להנעה לפעולה. רכישה של המוצרים או השירותים המוצעים. אחד הדברים המרכזיים הוא שימור לקוחות תוך כדי עבודה שוטפת על הגדלת מעגל הלקוחות הקיים. אחד הפרמטרים החשובים ביותר באסטרטגיה שיווקית הוא פילוח של הלקוחות. מציאת קהל היעד המתאים עבור המוצר או השירות שלכם ופילוח של קהל היעד הנבחר בהתאם לקריטריונים נבחרים. המערכת האוטומטית של מרקטינג אוטומשיין משתלבת עם התכנון של האסטרטגיה השיווקית וביחד איתה היא יכולה להוביל את בית העסק לצמיחה. תכנון האסטרטגיה השיווקית דורש חשיבה אנושית מדויקת והבנה של כל הצרכים של בית העסק. לאחר התכנון הנכון תוכלו להזין את הנתונים למערכת בצורה אוטומטית בשביל לפנות אל מערך הלקוחות הקיים ולמצוא לקוחות חדשים באופן חכם ויצירתי.
אם יש לכם בית עסק למכירה של מוצרי טיפוח לגבר ואתם רוצים לנהל קמפיין דרך המייל, מרקטינג אוטומשיין תעזור לכם לנהל אותו באופן יעיל. לקוח קיים שהמערכת כבר מזהה אותו יקבל כל זמן נתון, בהתאם להגדרות שלכם, מיילים שיגבירו את ההנעה לפעולה כולל תמריצים לקנייה, בהתאם לפעולות שנעשו באתר על ידי אותו לקוח. לאחר קנייה של ערכה מסוימת המערכת יכולה להציע לו שדרוגים ומתנות ובכך להמשיך את תהליך הקנייה. באמצעות המערכת תוכלו לנהל את כל הקמפיינים שלכם בכל הרשתות החברתיות ולהגדיר באופן מדויק את אופן הפעולה המתאים עבורכם.
בעולם הדיגיטלי של היום כמות המידע יכולה להיות גדולה יותר מכמות היכולת לטפל באותו
מידע. לפעמים בתי עסק אינם מצליחים לנהל את מערך השיווק וקורסים תחת הנטל.
קודם כל חשוב לדעת כי זהו שלב חשוב וחיובי בכל התפתחות של בית עסק. שיווק יעיל ואפקטיבי בהתחלה דורש הגדלת משאבים בהמשך הדרך. כיום בתי עסק רבים מתנהלים באופן דיגיטלי וכל מערך השיווק מנוהל ביעילות על ידי מערכות חכמות. הגורם האנושי הוא המוח מאחורי המערכת המגדיר את המטרות בהתאם לצרכים של בית העסק.
ניהול זמן יעיל יותר
מרקטינג אוטומשיין עוזרת לכם גם לבצע אנליזה של הפעולות השיווקיות שלכם ולראות אילו פעולות יעילות עבור קידום העסק ואילו לא. באמצעות פינוי הזמן לאפיקים אחרים של התפתחות העסק תוכלו לבצע ניתוחים מדויקים של יעילות הקמפיינים השיווקיים שלכם. מרקטינג אוטומשיין מנהלים עבורכם את הזמן ומפנים מקום להתרחבות והתפתחות של בית העסק. באופן יעיל ואפקטיבי תוכלו לנהל את מערך שימור הלקוחות ולהרחיב באופן הדרגתי את המערך הקיים. המערכת מאפשרת לכם לפנות זמן עבור קהלים חדשים של לקוחות פוטנציאלים תוך ניצול מקסימאלי של כל הכלים השיווקיים של בית העסק.